Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Sunday 14 April 2013

OTP

Nézzük először a havi chartot és a bull verziót. Amennyiben az RSI horog MA9 felett megmarad a hónap végéig, az ábrán jelölt magasabb zóna is elérhető, bár ennek jelenleg kevés esélyt adok. Több jel mutat inkább az alsó zónára, persze havi chart, így egy nagy spike bármikor beleférhet.
Azok számára, akik még nem mélyültek el elliott elméletében, elmondom, hogy ez is egy lehetőség, de korántsem az egyetlen, azaz nem biztos, hogy elmegy új csúcsra a piac!

OTP havi chart:


A havi RSI 50-ről fordult, ez még eléggé magasan van.

Heti szinten a sokszor felrakott ábrával kezdeném. Ez az a verzió, amit a lassú végnek hívok, mert a lehető leghosszabb távon érjük el a lefordulást. Igazából szerintem ennél van meg a "right look", persze az igazán szép Charlie által vitt bull verzió lenne, de az időben oly' sokáig tartana, amit már nem tudok elhinni, ráadásul a magánnyugdíjrendszerbe történt beavatkozás fundamentálisan is alátámasztja a running flat verziót. Korábban írtam, hogy április-májusra gondolom az egyik verzió szerint a csúcsot és a február- március túl korai lenne, most ez látszik igazolódni, azaz nagyobb eséllyel ez időtájt lehet a csúcs. Még akkor is, ha nem zártam ki az LD verziót, bár a piac jelenlegi képe alapján most csak nagyon kis esélyt adok neki.

OTP heti chart:


A heti charton zavart az, hogy a fraktálok már az esést mutatták, míg fel nem fedeztem rajta valamit. Lehet, hogy elnéztem és nem az a szélesebb hasonlóság, ami kialakult, hanem eggyel arrébb lesz meg. Találtam két hasonlóságot is az RSI charton, egyfelől egy nagyon hasonló tetőzési képet, másfelől a mostani fordulat nagyon hasonló módon és szinten történt meg, szóval el tudom hinni, hogy innen erős észak jöhet, jöhet, azaz feltételes! További tény, hogy az emelkedő RSI csatorna csak most tört meg, ezzel az eséssel, ami szintén a negyedik hullám sajátossága. Az érzelmeket kizárva a héten erre billent a mérleg, több érv és valószínűség szól mellette, mint ellene. DE ez csak valószínűség, még mindig, nem bizonyíték!

OTP heti chart:

folyt. köv.

34 comments:

  1. Szia AD!
    Tudnál esetleg valamit írni a Lindahl jelről, amiről írtál a minap? Mert a neten nem nagyon találok róla bármit.
    Illetve a másik kérdésem: az RSIről esetleg írhatnál valamit leckeként, szerintem többen kíváncsiak lennénk rá.
    Köszi,
    CJ

    ReplyDelete
  2. Lehet hogy Lindát is megérné feldobni a "tetőre" egy menüpontban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.screencast.com/users/Nyomi/folders/Default/media/8832193d-7f88-466f-bf5d-a32ee6784ef5

      Remélem sikerült.

      Delete
  3. Ui: Remélem Ad nem lesz sokáig ilyen a megfogalmazás. Nekem jobban tetszett a régi. A fejlécben így is ott lényeg. :)

    ReplyDelete
  4. Sziasztok!

    CJ! RSI elvrendszere Cimballi "találmánya", mindent tőle tudok, ebből tartja a tréningjeit, ezért gondolom, hogy nem lenne etikus részletesen írni róla, bocsánat.

    Gábor! Nem ételek, milyen megfogalmazás?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hali!

      Szerintem nagyon körültekintő, szinte mindent magyarázó és sok olyan elemet tartalmazó, amik szinte feleslegesen veszik el a helyet és az időt.
      Úgy érzem a korábbi kritikák miatt most egy kicsit részletesebbre vetted. De nem akarok okoskodni. Nem nekem van közel 700.000 megnyitás az oldalamon.
      :)

      Delete
    2. Elolvastam megint. Nem is sok, csak a végén csengett a fejembe utána nagyon. "Lehet" mostanában több helyen olvastam beszólásokat és az azokra adott választ. Szerintem már ugrok rá. Bocs, hogy itt kívánkozott ki.

      Delete
    3. Igen, de mostanában egy kicsit érzékenyebb vagyok... (nyilván oka is van, de nem írom ki a blogra, mert nem erről szól)

      Évek óta ua. magyarázom, de vannak, akik nem akarnak tanulni, megérteni a lényeget, néha nem értem miért csinálom... Azt is elmondtam, hogy ha valakinek nem jön be, akkor keresni kell egy másik rendszert, amivel kereskedni tud, profitábilisan.

      A looser onnan ismerszik meg, hogy másban keresi a veszteségének okait..
      (általában ők írnak ide is, máshová is olyan kritikát, ami nyilvánvaló trollkodás)

      Mikor elkezdtem az oldalt tudtam, hogy kapok kritikát, elfogadtam (a kritikával nincs is baj, ha nem 'böfögés'), de néha az emberi butaság engem is kihoz a béketűrésből, főleg úgy, ha tudjuk kiről van szó, ki az, aki általában beírogat, megkapom utána többektől emailen a helyes választ... és érdekes, hogy egy név merül csak fel :o), no de mindegy, általában magamban keresem a hibát, ezért a nagy magyarázat, hátha én nem fogalmazok egyértelműen...

      Ha megnézzük a blog 3 éves működését, akkor sikeresnek tekinthető, mert sokan sokat tanultak belőle (és vannak akik sokat is kerestek) a trollkodás pedig csak ritkán jön elő. A 700K pedig elérhető, csak az idő kérdése, ha az ember kitartó :o) A cél az 1000 K mondjuk év végére :o)

      Delete
  5. szia Ad....hogy van az a running flat?..nem vagom.. thx..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .o) tréning

      a running flat, amikor c nem megy a szintje alá.

      Delete
    2. az ok...de akkor is runningnak hivjak ha b nem megy "a' kiindulasi szintje fole...?

      Delete
    3. passz, van egy failed flat képződmány is, de azt nem tudom pontosan mit jelent, majd utána nézek

      running flat lapos, hogy feltétele e a kiindulási szintjének elérése nem tudom

      Delete
    4. lehet irregular flat a megoldás, de ezt egy orosz honlapon találtam, nem tudom mennyire autentikus, nem nagyon foglalkoztam a flat spec. verziókkal, de most utánanézek

      Delete
  6. dax..napos hetes bullish slingshot...hatar 7535...felette meg mindig veszelyes a short..

    ReplyDelete
  7. Szia Ad,

    Köszi könyv ajánlót. Érdekes perspektívát adott. Egyszer érdemes elolvasni...

    Re:2016 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vagy előtte :o) lehet az lesz a 3. hullám :o))

      Na nézzük a mai esés meddig jut, korrekció megy majd lefelé, vagy impulse...

      Delete
    2. Érdekes, hogy vannak, akik veszik a lapot és fejlődni akarnak, ezért sokat tesznek!

      Nem csak ebből látom, hanem a hozzáállásodból és nem újkeletű a gondolatom, de biztos vagyok benne, hogy közülünk neked van a legnagyobb perspektivád, fiatal vagy és jól haladsz, nagy tréder leszel, as soon:-)

      Delete
  8. szép napot!
    sztem 3 hullám ment fel és most 4. -et csinálja amely hati esetében 18380-420 környéke oti pedig 4480-90.

    ReplyDelete
    Replies
    1. szia Toni..nalam rezeg a lec hogy ez 4.hullam..csunya hogy ennyire visszavette a husos reszt...
      http://kepfeltoltes.hu/130415/OTP5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      Delete
    2. szia Charlie!
      én időben túl rövidnek tartom a korr időt , attol függetlenül elég magasra ment , ld is lehet belőle lefele ahogy órás ,napos tf-en kinéz.

      Delete
  9. http://stooq.hu/q/a/?s=otp.hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nem jön át amit ráirtam ésrajzoltam ,miért

      Delete
    2. Stooq csak gépre ment. Képként ki tudod rakni pl a kepfeltoltes.hu-n kersztül.

      Delete
    3. szia Gágor hétvégén kitette egyből most meg semmi

      Delete
    4. csak az ábrát a köritést pedig megette

      Delete
    5. Most viszont akkor engem érdekel amnit írtál. Úgy rakta ki másnak, hogy rajta voltak a vonalak és megjegyzések? Nem csak a te gépeden ellenőrzéskor nyitotta meg úgy? Köszi a váaszt!

      Delete
    6. nem tudom rá kell jönnöm.

      Delete
  10. Sziasztok!

    Twer! Dobtad reggel a Dax longot? Én igen 1522-nél.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boy azóta már a shortot is dobtam, BUX cél ár meg van ahogy írtam pénteken 18000, a hati nem akar meg lenni 18400, így 4-5-ös pakkokba zárogatom a hati shortot.

      TWER

      Delete
  11. Hümm.

    Ide most szerintem illene egy 4600 visszateszt, valami szűkülő emelkedő háromszög formájában.

    Esetleg még egy szinttel lejjebbről, 4470-75 környékéről.

    ReplyDelete
  12. Boy ha a DAX innen tovább esik akkor 7400-as szint jön de mintha óráson egy kis ék formálódna ami fel pattintja 7800 környékére.

    TWER

    ReplyDelete
    Replies
    1. vagy hatiban meglesz a 17900?

      Delete
    2. szvsz. meg lesz csak előtte még vissza húz 18500 környékére.

      Delete