A tegnapi gyorsjelentés után az OTP jelentős esést szenvedett, ami kihatott a bux árfolyamára is. A technikai képben ugyanakkor nem történt olyan esemény, ami a korábbi várakozások ellen szólna. A piac végtelenül összetett szerkezetekben, fraktálokban mozog, melynek a dinamikus emelkedéseket követően korrekciók követnek, így nem is beszélhetünk minden esetben trendfordulóról egy erősebb, a korábbi trenddel szemben mozgó esés esetén. Az elsődleges támasz, mely még a bull verzió esetében az alakzat kritikus szintjét sem jelenti, a piros téglalap jelöli a charton, a körrel pedig az ideális - de nem szükségszerűt - korrekciós végpontjának a helyét (akár időben is!).
A statisztika még mindig a bull irány mellett szól. Egyfelől a "Cup & Handle" gyertyaformáció még mindig aktuális, másfelől a korrekcióval kialakulhat - egy a magam részéről gyengének ítélt - "Inverted Head & Shoulders" formáció, mely a további északi irányba mutat, szerintem csapda az alakzat, ha ki is alakul, nem éri el az ortodox célárát. Ugyanakkor a konzervatív alkalmazás esetére szóló célárat igen, mely a füles csésze alakzat célára előtt található.
Az indikátorok jelzése bullish, fenntartható bull állapotban a piac (statisztikai alapon, azaz többször igaz, ha az ember erre fogad, mint amikor nem). Az rsi nyugodtan lejöhet 51 környékére, még mindig erős bull jelzés, sőt, ha 58-62 közötti fordulat lesz, akkor az az jelzi, hogy nagyobb eséllyel a bull trend még jó ideig (vagy egy jelentős északi menetig) kitart.
Az OTP esetében a gyors mozgást egy "bull trap" és a hozzá kapcsolódó rossz kereskedői mentalitás, magatartás is okozhatta. Rosszul mérték fel a piac állapotát egyes szereplők, későn szálltak fel a vonatra az utasok (későn, vagy túl későn vették fel a long pozíciót, akár a gyorsjelentés utáni reggelen) és mivel nem sikerült még kényelmes ülőhelyet elfoglalni (nullába húzott stoppal) egy erős fékezésnél egyenesen lefejelték a padlót. Annak egyelőre kicsi az esélye, hogy súlyos vonatszerencsétlenség történt és a fékezés helyett, valami komolyabb baleset történt.
No comments:
Post a Comment