Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Tuesday 13 January 2015

2015- OTP, Bux

Írtam, hogy a tavalyi évhez hasonlóan tervezem az idei év elején is áttekinteni a piacot. Sokat gondolkoztam az elmúlt időszakban az OTP és a Bux esetén. Az OTP 2014-es elemzésében utaltam arra, hogy nagyon komplex, folyamatában talán számozhatatlan szerkezet is kialakulhat, mint 2008-ban, melyet az elmúlt időszak visszaigazolni látszik. Mivel az OTP az egyik meghatározó összetevője a Buxnak, ezért annak az árára is természetszerűen kihat. Az elmúlt időszakban nem foglalkoztam aktívan e két termék elemzésével, sokkal inkább a devizapiaccal, az elmúlt hónapokban pozícióm is csak ezen a területen volt.  Az évek alatt megtanultam, hogy egy trader esetében az is döntés, hogy nem lép semmit.

Hármas szerkezetek esetében az első ami eszembe jut, hogy valamilyen háromszög vagy ék alakul. A legnagyobb esélyt az éknek adom, azt nem tudom eldönteni, hogy Ciklus C, mint ED vagy Ciklus C/1/LD alakul.  A piac e szerint valahol az ék második vagy inkább harmadik hullámában lehet, ez a szakasz nem a legalkalmasabb hosszútávú célárak meghatározására. Ami jelenleg feltételezhető, az az, hogy a 3. hullám komplex lesz, a forgalom az alakzatban csökken, nagyobb idősíkon pedig a longosokat és a shortosokat is szívató alakzat alakul ki, nagy lesz a tanácstalanság.  Olyan alakzat, ami a legtöbb kereskedőt egyszerűen bedarálja, ezzel nem azt akarom mondani, hogy kisebb timeframeken nem lesznek kereskedhető alakzatok, hanem azt, hogy nagyon óvatosnak kell lenni, adott esetben meghozni azt a döntést, hogy egyszerűen más termékek keresésébe és kereskedésébe fog az ember.  Szerintem ezek az alakzatok nem azok, amelyekbe az ember beleül és vár, hanem azok, amiben adott esetben aktívan és nagyon gyorsan kell lépni, az elvárt hasznot pedig gondokozás nélkül zsebre tenni.

A helyzet miatt úgy döntöttem, hogy nem teszek most bele energiát abba, hogy egy átfogó elemzést készítsek e két termékről, kivárok.

33 comments:

  1. ... és vállalom ezért a negatív kritikát :)

    Kisebb tfn majd időnként teszek fel chartot, mert azért van elképzelésem, h mikor mit csinál és mit érdemes keresni a charton :)

    ReplyDelete
  2. Usdhuf nehezen megy az új csúcs, jó lenne egy zz az esés előtt új high mellett

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20 filléren belül, ha jól emlékszem a tetőre (270,67)

      Delete
    2. Akko' mög van az új csúcs :) 270,71

      Delete
    3. 270,9250

      nem tudom zz csatorna most hova mutat, vmennyi még lehet benne, ha lefordul róla, akkor exp flat b

      Delete
  3. Az biztos 100-200 pontokért is meg kell küzdeni a BUX-on,nem kezdőknek való :-(
    De ez az izgalmas benne > nagy türelem kell ,napokig várni az alkalmakra.
    Addig meg mehet más.

    ReplyDelete
  4. En megerten hogy nem teszel bele energiat. En mar regen elfordultam a magyar piacrol pontossan azert mert neha alig van bent elet eppen eZert a mozgasok is kiszamithatlanok. A deviza es usa nemet index sokkal jobban erdekel mert ezek legalabb porgossek..... Kinek a Pap kinek a Papne ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nekem meg a lánya! :-)))

      Delete
    2. :)

      Igen, sokáig idegenkedtem tőle, de már a Markers lemondásán is gondolkoztam az utóbbi időben

      Delete
    3. :)

      Igen, sokáig idegenkedtem tőle, de már a Markers lemondásán is gondolkoztam az utóbbi időben

      Delete
    4. Hát ez az:-))...
      Én sem csak ezzel kereskedem,mellette megy a kinti piac is (+ certi)de néha érdemes ide is nézni.

      Delete
    5. Januárban 3r célkitűzést fogalmaztam meg buxon, de még setupot sem láttam, pedig 3r nem túl nagy, usában múltkor 10 percen belül megvót

      Delete
  5. Dollárom harmadát lassan zárom..TL59 harmadát szintén

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boy! TL 59 maradék meg van még?

      Delete
    2. meg van még, jó lenne 3900 fölött zárni...

      Delete
    3. Ras!!!
      http://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/itt_a_bejelentes_kivasaroljak_a_tvk-t.5.208778.html

      Delete
    4. Köszi! Ha ez lesz 234/db huf a nyerőm

      Delete
    5. Kár érte,volt benne még potenciál :-(

      Delete
  6. tl59 zárva!
    gratulálok Ras!!!

    ReplyDelete
  7. Talán tető, de telon nézem, ha itt megáll, akkor exp flat esély

    ReplyDelete
  8. Megértem, hogy ebbe most nem fektetsz energiát. De, ha mégis maradna kicsi - mármint energi :) - megtehetnéd, hogy a Dax-ra ránéznél. Esetleg csak nagyobb tf-en. Régebben azt is elemezted. Mostoha gyerek lett? :) Én meg itt vagyok iránymutatás nélkül... :D
    Nella

    ReplyDelete
    Replies
    1. olyan, mintha egy b dZZ (exp flaten belül) lenne alakulóban, de majd nézem

      A nagyobb tf valahova ide mutat, de valószínű az is egy B hullám, szóval többszörösen hátrányos helyzet

      Pár napja egy hsz gyanúm volt, ami még alakult, kitörést vártam északnak, azóta nem néztem

      Delete
    2. A hszt - hiába adta magát - nem tudtam komolyan venni. Néhány napja egy ilyen elképzelésem volt: http://kepkezelo.com/images/cex5m1pbiopyk3zbdwwd.png Eddig stimmel, de többet tökölt vele mint vártam, ezért elbizonytalanodtam...
      Nella

      Delete
    3. Nos, heves leverés, majd fel, ez a nagy mozgás elbizonytalanítja a longosokat és a shortosokat is, ilyenkor esélyes egy sáv kialakulása, három hullám ment lefelé és három felfelé, ideális egy háromszögnek és a bizonytalanságnak, ahol a kontextust B/dZZ/x adhatja, persze lehet egy emelkedő ék alakzat is, de azt majd a piac eldönti, induló gondolkozás, de lehet rá építeni és figyelni az alakulást :)

      Delete