Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Saturday 9 June 2012

Elemzések

Elkészítettem több termék elemzését a hétvégén, melyekhez a linkeket a bejegyzés végén beillesztem. Alapvetően bear számozások, bear vagyok. Nehéz ezt elfogadnom,  mert sok termék esetében a lefelé jövet inkább korrekciós számozást használnék, azonban be kell ismernem, hogy egyre fogy a hely a bull értelmezéshez. Igazából bizonytalan vagyok, nem lepne meg, ha lenne egy erősebb felkör néhány piacon, azonban a tények 80-20 arányban a bear irányba mutatnak, ezt el kell fogadnom. Ha valóban a bear scennárióban vagyunk, akkor jelenlegi számításaim szerint esélyes, hogy kb 3 hét van vissza a piac olyan lokális csúcsáig, amit nagyon sokáig nem fogunk látni. 3 hét, félév vége, azaz június 30. (4-6 hetet azért még elfogadom ebben a relációban, mert SP és DAX vonatkozásában lehet 4. hullámban vagyunk egyenlőre). Talán segít a piac egy ékkel, hogy pontosabban be lehessen lőni a csúcsot.

Ami az után jön, azt már egyszer láttuk, 2007-2008-ban, a különbség, hogy ez erősebb lesz. Éppen ezért a long részvénypiaci kitettséget szerintem le kell csökkenteni és ez nemcsak a részvényekre, hanem az áttételesen abban lévő pénzekre is igaz pl.: a magán-, az önkéntes nyugdíjpénztári és a biztosításban lévő befektetésekre is, ne legyünk szűk látókörűek. Azt sem felejtsük el, hogy a dollár erősödése, a dollárban tartott részvényekre pozitívan hat, a kérdés a részvénypiaci esés és a dollár erősödésének eredője! Többször írtam, beszélgettünk erre vonatkozóan, hogy mit tehetünk, nem jó a helyzet, a külső gazdaság összeomlása el fogja dönteni  a magyar költségvetést is, ha nincs IMF megállapodás, akkor csak a görögök fognak megelőzni minket az összeomlásban. Ennek pedig társadalmi következményei is lesznek, nem lesz segély, nem lesz nyugdíj, az állami alkalmazottak nem kapnak fizetést, vagy csak késve, vagy nem az egészet... A problémák megoldására újabb unortodox intézkedések születhetnek (Argentínában anno zárolták a betéteket, csak korlátozottan lehetett pénzt felvenni).  Láthattuk a görögöknél és a spanyoloknál mi történik, amikor a tömeg pánikhangulatba kerül. Spanyolországból a befektetők cirka 80 mrd EUR-t vontak ki, a görögöknél a lakosság 750 millió EUR-t pár nap alatt. (Magyarország 10-20 Mrd-ről tárgyal az IMF csomag kapcsán). A kérdés költői, vajon mennyien bíznak majd a befektetők Magyarországban, vagy a kormányzatban? Legyetek résen, ha rosszabb scennárió mellett dönt a piac!

Elliottal kereskedők esetében alapszabály, hogy ha kétségek vannak a számozásban, akkor a korrekciót vegyék alapul, a lefelé jövetelt ezért is tekintem inkább korrekciónak, azaz kezelem az első alternatívaként, de hangsúlyozom, hogy vannak kétségeim, ezért erősen figyelek minden olyan jelet, ami ezt megkérdőjelezi.

Mol - link
EUR - link
USD - link
Bux napos - link

Egyenlőre ennyi, ha lesz időm akkor - elsősorban az OTP és Bux - szélesebb körben is megnézem a piacot. Jövő héten elmegyek nyaralni, nem leszek, nem tudom lesz e lehetőségem ránézni a piacra, remélem az elemzések kitartanak addig. Nem olvastam végig a bejegyzéseket a héten, ha maradt nekem szóló kérdés, amire nem válaszoltam, azért elnézést kérek, legyetek szívesek pm-ben megírni, vagy ide még vasárnapig beírni.

112 comments:

  1. üdv AD

    Örülök, hogy ismét jelentkeztél elemzéssel és gratulálok hozzá. Főleg ezért mert teljesen egybe vág az én általam már korábban fel vázoltakkal.
    Végig néztem a hétvégén több elemzést is mindnél a nagy medve van előtérbe a topikokban a kereskedők 90%-a shortba ül, na most van az a pont mikor a saját el képzelésemet is kezdem meg kérdőjelezni bár sokkal előbb jutottam erre az el képzelésre mint a többi elemző, így nem tartom ki zártnak hogy egy erős SQ a shortokat ki rázzák, bár ez meg történik ha a BUX az általam jelzett 18500-19000-es cél zónába fel megy. Az sp pedig 1380 környékére a DAX 6650-re, én most ezeket a cél árakat tartom szem előtt, mert most nagyon egyszerűnek tünnek a dolgok. Ez a magyar piacon 3650-es OTP, és 18500 körüli MOLt jelent és minden a helyére kerül.

    ReplyDelete
  2. Szia Twer!

    Érdemes vigyázni, mert a szentiment tökéletesen semleges a Bux és a MOL vonatkozásában, lásd RSI. Nem vagyok meggyőződve az esés verziójáról, de nagyon kicsi esélye van annak, hogy valami más legyen nagyobb tf-n. Napos, órás vonalon, ami gyakorlatilag a fórumozók sentimentjét befolyásolja, oldalazásra (esetleg hsz) számítok nagyobb eséllyel, de ez nem jelenti azt, hogy B nem eshet egy nagyobbat(ZZ), majd jöhet a C felfelé, ami lehet SQ, de az erős A miatt, legalább 50% az esélye egy ED-nek. OTP esetében LD+flat+flat még mindig esélyes, ha az lesz, akkor semmi, de semmi nem menti meg a papírt az összeomlástól. Én egy ideje kivárok, sok jel lehet, ami kizárja valamelyik értelmezést, de még egyet sem láttam, ezt a belépőt most akár 3 évre is szánom, nem kapkodok.
    Dax nekem még mindig inkább korrekció, SP esetében Daneric elgondolása szerintem nem jó, az LD-t nem igazolta vissza a momentum indikátor, nagy képen a DZZ verzió szerintem még mindig élhet, ami zavar a trendcsatorna törés, ami a fordulatra utal, ebből a szempontból Cimballi verziója szerintem átgondoltabb, érdemes azt követni.
    Egy hétig nem leszek, remélem a piac addigra megmutatja magát!

    ad

    ReplyDelete
  3. jelen pillanatban az xe.com adatai szerint az euro vastag plusszban jelentos ressel fog nyitni a dollarral szemben...micsoda jo hir a spanyolokba kell most onteni a penzt...ez nagyon erosen zoldbe borult azsiat sejtet..majd koveti europa az oromkodest...

    ReplyDelete
  4. sziasztok!

    Futik erősen zöldellnek, hati legalább 300 pontos réssel nyit szerintem.

    ReplyDelete
  5. meg is volt a 300-as rés, vajh betöltésre kerül?

    ReplyDelete
  6. hati eladások/ shortok aktiválódnak

    ReplyDelete
  7. estmédia nem sokáig bírta az emelkedést

    ReplyDelete
  8. tök izgi a mai nap eddig...

    ReplyDelete
  9. Sziasztok / Szia Imi-boy !

    Meglett nyitóban a 17.500 (bőven), szerintem most már az 5 lefele hullámot csináljuk 17.000 környékére BUX hatiban (C hullám gyanánt).

    ReplyDelete
  10. szia Lacika!

    Már azt hittem mindenki nyaralni ment! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A festői Bona-bona szigetről jelentkeztem be laptop-ról, nyaralásból.

      Csak vicceltem :)

      Delete
    2. engem nem zavarna ha tényleg ott lennél, de az egyedüllétet már nagyon untam :-)

      Delete
    3. Te mit vársz most, OTP-ben, BUX hatiban ?

      Delete
  11. BUX-ban mindenképp a 17500 elérését (hatiban múlt héten írtam 18200-500 közé), otp-t nem nézem

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. szia Charlie!

      Akkor aztán várhatom a céláram :-)

      Delete
  13. amen... naposon jól látom a bearish slingshot-ot? vagy csak szeretném? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ár alacsonyabb tető --> oszcillátor egyenlő tető?

      Delete
    2. Valamit látni de nem az igazi, enyhe ott van BOY.

      Delete
  14. enyhe valóban, de soknak találom a lábak közti távolságot

    ReplyDelete
  15. egisnek meg van egy jelenese 15ezerhez aztan zutty a magyar piaccal egyutt..

    ReplyDelete
  16. Charlie köszi az ábrát!

    ReplyDelete
  17. cad ugy nez ki ma eroskodni fog,zold nap lehet...

    ReplyDelete
  18. akkor longoljunk egy kicsit

    ReplyDelete
  19. üdv egy kicsit másról

    A klíma kutatókra ki vagyok akadva, mivel azt állítják egyre enyhébb telek jönnek, na már ezt máris cáfolom az el múlt tél az évszázad leghidegebb tele volt legalább is felénk, 3-4 hétig folyamatos -20 fok fölött ezt kettő növény a málna és a szeder sőt a ribizke igazolja a tavalyi hajtások amiknek idén termést kellett volna hozni 70%-ba el fagytak, ami meg ki hajtott csökevényes min. terméssel ilyen még nem volt mikor még 2 éve víz alá került a málnásom akkor is volt jó közepes termés. A tavaszi fagyokról meg annyit azt mondják nincs meggy nálam viszont most rekord termés van ennyi még soha nem termett és hozzá téve bio meggy ami permetet 1- szer látott mikor virágzott a fa.

    ReplyDelete
  20. üdv Twer!

    Nálunk délen az idén alig van meggy, semmi őszibarack, körte szintén semmi. mit fog enni a gyerek? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jöhetnél szedni ingyen is oda adom.

      Delete
    2. Köszi, rendes vagy, de valószínűleg túl messze vagy tőlem. (Pécs)

      Delete
    3. A másik azért ere sincs mindenkinek egy két helyen látok csak kisebb mennyiségeket a fákon kettő fám van egyik már le érett persze a fele legalábbb rajta maradt a másikat most szedem rogyásig van nagyon finom. Lehet a bio permetet pont akkor adtam neki mikor jöttek a fagyok és meg védte.

      Delete
    4. rázd le, jó lesz pálinkának:-)

      Delete
    5. Na most már tényleg befejezem, de ez még el mondom én a család számára minent bio ként termesztek zöldség, borsó, burgonya gyümölcsök hagyma. stb. őszintén meg megmondom nagyon sok babra munka van vele vannak a bio piacok ott szvsz. nem igen biot árulnak mert szvsz. meg fízethetlen lenne. Csak egy pl. most le szedem a meggyet utána a moníliás ágagat el kell távolítani kézzel az apró gubacsokat le dörzsölni teli megy füled nyakad a piszokkal, de ezt meg kell tenni hogy a fa ne fertőzödjön le. Meg még számtalan apró munka van mindennel a bio termesztésbe én azt mondom csak saját részre lehet bot termelni mert a piacon ezt nem fizetik meg.

      Delete
  21. bux napos...a tegnapi nagyon bearish elkepzelest igy tennem a nagyobb kepbe...tettem oda egy alternativat zolddel...
    bux napos

    ReplyDelete
  22. ha valaki lat az uton egy Lamborghinit...na abban Twer fog ulni..
    “Eventually it will be the farmers driving Lamborghinis,” he says. “Mark my words.”
    http://www.cnbc.com/id/47768645

    ReplyDelete
    Replies
    1. én nem fogom sajnálni tőle...

      Delete
    2. max csak azt, hogy nekem nincs :-)

      Delete
    3. Ezt most miért mondod charlie, de jó is lenne. Bár most valóba tervbe van egy autó de megint a kisebb kategória fele hajlok ahogy öregszem.
      Kösz a jó kívánságot.. Bár mind annyian ülhetnénk egy ilyen saját autóba.

      Delete
    4. én már régen kizavartam volna az aktakukacokat kapálni (magunkat is beleértve), magyar sikersztori lenne

      Delete
    5. én nem kapálhatok, porckorong sérvem van :-))

      Delete
    6. pont erről beszélek ;)
      btw tetszik a kt, én még ilyet nem is láttam, h kevesebb, mint fele a kitágultnak

      Delete
  23. twer...ott van a cikkben..Jim Rogers mondja..gazdag akarsz lenni?..vegyel egy farmot es legy farmer..ebben van a jovo szerinte,ezert mondja hogy a jovo emberei akiket Lamborghiniben fogunk latni azok farmerek lesznek..
    ..minden elismeresem azoke akik mezogazdasagi munkat vegeznek..marha nehez az biztos,en meg nezni se szeretem ahogy kapalnak nemhogy csinalni...egyik rokonom benne van,szarasig penzzel...asszongya a multkor hogy o sem erti,ha vet xy-t kap unios tamogatast ha nem vet akkor is ha hamarabb arat akkor is ha kesobb akkor is...kozben meg az unio haldoklik..erdekes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Az előbbi verziómba csak a konyha kertet ábrázoltam ami az én asztalomra kerül, más a piaci termékem a 20ha földön ott aztán van nagyipar hát én aztán azt borsót nem enném meg pedig jó minőségű és első osztályú ez kerül a fogyasztóhoz a termés csak nagy ipari ami kézimunkát nem látott. Kapálni már nem nagyon kell itt sehol csak ha BIOT akarsz termelni oda kell a kézimunka különben meg lehet szokni és szeretni.

      Delete
  24. Replies
    1. A hati nem nagyon vág össze a BUX mozgásával, a buxot mintha mélyebbre várnád akkor most mi a helyet. Különben BOY és én is valahogy így képzeltük el a hati mozgását. De még esetleg egy kicsit följebb és én még lentebb várom 16800 körülre minimum.

      Delete
  25. szerintem a piros c pontot hétfő-kedd magasságába érjük el

    ReplyDelete
  26. húúú miket csinál ez a dax

    ReplyDelete
  27. dax oda-vissza 100 pont egy pár óra alatt...
    sztem c/b/B jön most felfelé, aztán holnap c/B le,
    hacsak nem hsz lesz b.
    szerintetek?

    ReplyDelete
  28. sziasztok!

    mit szólnátok egy kis óvatos emelkedéshez, ma és holnap délutánig?

    ReplyDelete
  29. akkor meg is volt az emelkedés Charlie célárával, jöhet le 1700i-g? eddig gratulálok!

    ReplyDelete
  30. mit nem adnék 1700-ig ;)

    ReplyDelete
  31. a mai nap érdektelenségbe fulladt... dax esett már 1,5%-ot, mi meg sem mozdulunk. én befejeztem mára. persze ahogy kikapcsolom biztos fasza kis elmozdulás lesz valamerre. sebaj, kereskedjétek le!

    ReplyDelete
  32. kicsit off a kérdés: ki csinálta saját maga a bevallását elektronikusan?
    lenne kérdésem privátban...

    ReplyDelete
  33. shortokkal vigyazni...konnyen lehet hogy egy alacsonyabb rendu c hullam 3.hullama fog holnap menni fel es megcelozza hati a 18ezret...

    ReplyDelete
    Replies
    1. szevasz apa,

      nekem még hiányzik előtte egy lefelé kör. szted?

      Delete
    2. b hullam...lehet barmi szivatas..

      Delete
  34. sziasztok,

    aranyról mi a véleményetek?
    a feltételezett B-től (1640-től) szépen fordult, és elindult lefele....
    lehetséges, hogy még mindig C/2-ben vagyunk?
    ......szép lehetne itt egy ED, de kis tf-en a C/1 5 hullámnak tűnik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Csabesz,

      Felfelé szerintem egy a-b-c jöhetett, és a c [5] volt ED. Short szempontból egy do or die helyzet van...

      Delete
    2. Amúgy az ED várakozás szép volt, remélem sikerült megfogni ;)

      Delete
  35. sziasztok!

    Mi ez a nagy csönd? Most értem gépközelbe, sajnos csak 2ig tudok lenni, de látom sokat nem veszítettem, hogy nem voltam.

    ReplyDelete
  36. úgy néz ki, ma értelmetlen belenyúlni bármibe is. holnap reggel elutazom, hétvégére nem tartok semmit, nagyon kockázatos lenne (kivéve ha jó irányba lenne az ember :-))
    Azért ti csak ügyeskedjetek, találjatok kóbor ezreseket:-)
    Talán este még benézek. aztán elolvasom mit írtam! :-)

    ReplyDelete
  37. szia! meddig várod a le kört? 17210re raktam vételi megbízást. csak 5 kontira. lehet a görög szavazás + lesz, hétfőn giga rés felfelé és nyomulunk 18000 környékére. de lehet, hogy nem.

    ReplyDelete
  38. szia,

    én buxot nézem, 16800 a minimum, de akár 16600 is lehet sztem.
    charlie itt vagy? :)
    monnyá vmit

    ReplyDelete
  39. még alszik a gyerek, kicsit írogatok! :-)
    Már csak egy baj van, nem nagyon akaródzik ez az esés. aki nem mer longot tartani, talán holnap kezdi szórni, de aki nem mer shortot tartani, holnap kezdi visszavenni. így aztán holnap sem lesz semmi mozgás! :-)

    ReplyDelete
  40. nem tudom, de, ha itt c-nek kell majd jönnie felfelé, akkor a görögök miatt nem kell aggódni. :)
    viszont dax-ot figyelem, sztem hsz van b/B-ben, de az sem akar esni egy tisztességeset

    ReplyDelete
  41. hát ez az! vagy ma délután holnap meglesz a c, és hétfőn kalap-kabát, aztán szakad minden. bár 1,5 nap c-re időben kicsit kevés lenne, vagy nem?

    ReplyDelete
  42. nem tudom, a hullám 6 nap volt, ahogy nézem. sztem is kevésnek tűnik ez a pár nap

    ReplyDelete
  43. komplex b hullam lehet ami lehet kesz lehet nem...egyszeruen ertelmetlen talalgatni...mindket elmozdulasra van lehetoseg...kaszino...talan a gorogok mar olvassak a hetfoi ujsagokat...plussz 7szazalekban vannak..mondjuk van honnan emelkedni...aki hetfore atvisz pozit az szamolhat egy reses elmozdulasra...

    ReplyDelete
  44. Sziasztok !

    Sima BUX-ban van egy jó kis hsz utóbbi pár napban, ami szerintem akár kész is lehet. A hsz vagy 4-es hullám lehet, vagy B (amennyire tudom), szóval én felfelére számítok innen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen lacika ott a hsz. de le is tört akkor hogy mehet fel ha le tört.

      Delete
    2. Ja és a letörési cél ár 16500 körülre mutat, az oti is kezd le törni 3300 akár holnap meg is lehet és ott a B vége.

      Delete
  45. szia lacika, nekem egy bajom van, h 'a' hullámot sehogy sem tudom impulse-nak számozni.
    ez még nem jelenti, h nem az :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Ricsi !

      Az nem feltétlenül gond, Ad szerint az "A" hullámok sokszor nehezen számozhatóak. (gondolom azért, mert stop pozik zárásából épülhetnek, nem pedig "tudatos" szabályos vételekből).

      Delete
    2. végülis logikusan hangzik

      Delete
    3. elfelejtettem írni, h ugyanakkor azért nem mindegy, mert, ha 3 hullám volt csak, akkor az egész ABC lehetne egy flat

      Delete
  46. nekem egyre gyanúsabb, h buxban nem hsz van, hanem egy flat - x - és egy abc-ből c 3-ja lehet kész.
    szerintetek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Ricsi!
      Sikerült megcsinálnod?

      Delete
    2. szia Hócipő,

      köszi, h eszembe juttatod :) küldök mélt

      Delete
  47. Twer!

    A 16500-as letörési célárat BUX-ra vagy hatira írtad?
    köszi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, azt hiszem ez hülye kérdés volt, persze hogy BUX-ra.

      Delete
  48. rovidtavra mindket iranyra fel lehetne tenni verziot...total kaszino kitalalni melyik lesz..lehet kamikazezni:)

    ReplyDelete
  49. hát ja, gyanús, h így marad hétvégére, nyitva mindkét verzió :)

    ReplyDelete
  50. arany..
    http://kepfeltoltes.hu/120615/arany_www.kepfeltoltes.hu_.gif

    ReplyDelete
  51. Sziasztok !

    BUX hati nagyon gyanús. Bár én felfelét vártam, egy kicsit "hamar" indultunk meg, és ED jellegűnek tűnik ez a vége nekem. Na, majd eldől, elvileg ennél feljebb nem nagyon kellene mennünk, ha a 17.100 környéke lenne a cél jövő hétre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te is ED jellegűnek látod mert én is sőt a DAXnál is ED van ott jobban kivehető és a BUXnál is ED rossz adatok és le törik mind.

      Delete
    2. Másik ne hogy befejezzék egy csonka C vel és ez a vége.

      Delete
    3. SP-ben is minimum egy C hullám nagyon érik lefelé 1290 környékére...

      Delete
  52. Charlie, arany rollercoster is ready :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaat..36nal van a stoppom de lehet nem kellene megvarni...e most kaszino..

      Delete
    2. engem kirázott lejjebbről, de vissza léptem. Elszámoltuk az ED-t...

      Delete
    3. 41.5...most már tágabbat rakok. Ha azt kiszedi, akkor rossz az elképzelésem...még egy marginális felszúrás lehet, viszont a célár 1500 alá mutat (ha jó lesz).

      Delete
    4. na talan most leszakad a nyomorult...

      Delete
    5. már nem valószínű, hogy lesz felszúrás :)

      Delete
    6. sziasztok

      ...lehetne még 'felszúrás' (csak az picit lassabban menne)... ha ez a legvégső is ed...

      Delete
    7. én már ráépítésben gondolkodom...

      Delete
  53. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  54. hati 15perc...akkor ez valszeg eldolt...


    hati 15

    ReplyDelete
    Replies
    1. sztem buxban viszont nem ilyen "szép"

      Delete
    2. nezd meg a c1 hullam alatti forgalmat...ott eszre kellett volna vennunk hogy valami mas kezdodott..lattam is de annyira nagy volt a bizonytalansag...ha megy tovabb akkor a negyes hullam utan meg kell longolni az otost egy set-uppal..

      Delete