Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 4 April 2012

Először mutatom a napos chartot, eszméletlen milyen szépen hozza a hetekkel ezelőtt megrajzolt alternatívát. Az ábra alapján két verzió között kell elgondolkoznunk. Egy A-B-(W)-X-A kombinációban vagyunk e jelenleg, vagy egy hatalmas, a csúcstól induló LD-ben.  Én nagyobb esélyt jelenleg a kombinációnak adom. Mi következik? Mindkét verzió szerint lefelé a lokális csúcstól 5 hullám jött, azaz most korrekció oldalazással, vagy északnak. Az oldalazásra most nagyobb esélyt látok. Három hullámból álló flat korrekció, vagy háromszögre voksolnék.

Bux napos chart:

A fenti megállapítások jól illeszkednek az órás képbe is. Szépen kirajzolódik egy LD, melynek a vége felé járhatunk, szépen hozta a várt célárakat.

Bux órás chart:


Az alábontott ábrán végül az piros Alt verzió lett a nyerő, átírtam elsődleges verziónak. Amennyiben a feltételezések igazak, akkor holnap csak korlátosan láthatunk új low-t, maximum a látható célzónáig eshet még vissza a piac, utána minimum 3 hullámban emelkedést várok. Az emelkedés nagyságára ebben az állapotban még nehéz érdemleges információt adni, minimumként 18.450-ig való feljutására mindenképpen voksolnék, mert kevés olyan szerkezet van, ami ennél kisebb retrace szinttel megelégszik és ezek elég ritkák.

Bux órás chart:

Érdekes, hogy a 4. hullám várt zónájának alját elérte a piac és csak utána kezdett esni, kár érte...

Ma Lacikánál merült fel egy az LD-re vonatkozó kérdés, mely szerint az első és negyedik hullámnak nem kellene e átfedésbe kerülnie. Idézek: 

"A másik korrektív alakzatoktól kölcsönzött ED sajátosság, hogy 1-4 alhullámai hajlamosak átfedésbe kerülni egymással. Ez ismét csak nem kötelező kellék, de ritka az olyan előfordulás, amikor a negyedik hullám nem az első területén végződik."(Kerülj előnybe Elliott hullámaival - Építőelemek jegyzet

Az idézet elsősorban az ED-re vonatkozik, de a leírt mondanivaló általánosságban igaz a diagonálokra, így az LD-re is.

31 comments:

  1. Most a fenti cél zónák mit keresnek a grafikonon, odáig még talán el megyünk? Egy dolog más fél hete állandóan fel fele várod a piacot és azóta estünk 800 pontot hát ez elég érdekes, hogy lesz ebből észak.

    kappa

    ReplyDelete
  2. Szia Kappa!

    Szombaton írtam egy hosszabb bejegyzést, sokat elmond a várakozásokról. Nem kötelezem el magam egyik irányba sem, nagyobb tf-n, igen továbbra is látok emelkedésre lehetőséget, ha ennek a nagy naposon látható ZZ-nek vége. Tekintve, hogy primary v. Intermediate szinten felmerülő LD lehetőség még áll, nem tudom azt kizárni, hogy a lefelé kör egy lökéshullám. Ha nem az, akkor a lefelé menet csak a januárban indult emelkedés korrekciója. Ezt a lehetőséget említtem A-B-C-X lehetőségként.
    Mivel 5. hullám jött lefelé, ezért már két napja írtam, hogy a long nem biztos, hogy jó ötlet, mert a korrekció után további esés jön, napos ábrán a célzónát i láthatod, de ezt mé újra kell számolni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. + fontos a tf, mert az emelkedés előtt még egy nagy esés jöhet, ha primary Ld akkor az emeledés nagysága kérdéses

      Delete
  3. Srácok! Kérek egy feedback-et. Végignéztem az ábrákat, belenéztem a bejegyzésekbe kb. 2hétre visszamenőleg. Én úgy látom, hogy az esés verzióját (naposon, illetve mol miatt) folyamatosan képben tartottam, ennyire félreérthető voltam/vagyok?

    ReplyDelete
  4. Nálam volt egy kis zavar, de a hétvégi bejegyzésed helyrerakott!

    imi-boy

    ReplyDelete
  5. Igen nálam is két értelmű volt a dolog, ezért nyitogattam és zárogattam a shortokat.

    TWER

    ReplyDelete
  6. Sziasztok !

    5 percesen elég szép a forgalma a gyertyáknak a tegnapi aljtól kezdve. Kíváncsi vagyok, mi lesz ennek az emelkedésnek a vége.

    ReplyDelete
    Replies
    1. szerintem c hullám lehetett, de nem látok normális grafikont

      Delete
  7. estmediat ne piszkaljatok...az 1500tol kezdodo eses 4. hullama egy szep nagy haromszog volt..letores megtortent..5/3ban lehet ..cel 60kornyeke majd utana 30kornyeke...ott viszont majd esely lesz tobbszorozesre hacsak nem verszemet kaptak es kovetik a fotexet mert akkor cumi lesz..udv mutyisztanban..

    ReplyDelete
  8. BUX hatiban lehet véget ért egy ötös felfele (18.728-18.875), korrekció jöhet lefele szerintem.

    ReplyDelete
  9. köszi, charlie, utoljára akkor nyúltam hozzá, amikor megnyerték a sláger frekijét, az jó kis kör volt, köze sem volt elliott-hoz (persze biztosan, csak azt sem tudtam, mi az). majd egyszer személyesen elmondom, milyen alapon kellett belevenni... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. emlexem ra hogy szakadna meg az EMASZ aramszolgaltato...akkor kaptam egesz napos aramszunetet..utana meg be se lehetett szallni rendesen mert napon belul meg savszelesites is volt..

      Delete
    2. én sem voltam benne 3 napig, sajnos. remélem azóta vettél egy szünetmentes tápot

      Delete
  10. üdv Boy

    Tegnap írtam hogy a DAXts23-mal be ragadtam, hála Istennek ma pluszba zártam.

    TWER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hát ezt akkor jól kiülted....
      Végül is a chartod alapján lesz ez még lejjebb is :-)

      Delete
    2. Üdv Twer!

      Gratulálok a türelmedhez! És a nyerődhöz is! :-))

      Delete
    3. Valóba lesz lejjebb, de valahol itt 6700 körülire teszem a 3-as végét és innen még fel megyünk 6850-ig és onnan le 6600, majd jön a nagy 2-es 7000 fölé és csak utána jelzett zónám. H akarjátok folyamatosan írok mert a végső cél ár 4000 alatt lesz.
      Ja most 6703-tól long.

      TWER

      Delete
    4. Az előbbihez még annyit, hogy a tőkém nagyon kis része volt be ragadva kb. 8%.

      Delete
    5. A többiek nevében nem nyilatkozhatok, de szívesen látnám.
      Én per pillanat csak dax certikkel kereskedem, elegem lett a 2-3 részvényes magyar piactól :-(

      Delete
  11. Sziasztok!
    Most már én is zárom a shortjaimat
    Kellemes ünnepeket mindenkinek

    ReplyDelete
  12. Na, akkor most kell keresni a fordulós jelzéseket!

    5' a kulcsfordulós jelzés aktiválódni látszik, de azért még érdemes várni, persze ez függ a kereskedési időtávtól is. ad

    ReplyDelete
  13. Óvatosan irom, eddig nagyon fordulós nap íze van a mozgásnak

    ReplyDelete
  14. Az jó! :-)

    boy

    ReplyDelete
  15. Én még el tudnék képzelni egy ED szerűséget a végére :

    ED 30 percesre BUX hati

    ReplyDelete
  16. A fő gond szerintem az, hogy a mai mélypont (18.560) óta nincsenek nagyon erős forgalmú zöld gyertyák (lásd ábrám), amit egy nagy fordulattól elvárnék. Ezért érezném reálisnak egy lezáró ED lehetőségét.

    ReplyDelete
  17. Twer!

    Gratulálok, szépvolt a dax7080-tól short jelzés...
    Remélem feljön valóban 850-ig, mert tegnap du elhamarkodottan longot nyitottam... Ábrát tudnál mellékelni?

    Üdv, Forcag

    Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne aggódj én is nyitottam tegnap longot, de a valós jelzés 6703- nál jött meg tehát ma ott is nyitottam.

      TWER

      Delete
    2. Csak azt nem tudom ha hétfő el megy odáig nem tudunk ki szállni vagy akkor ilyen kor mi van, mert ők nyitva lesznek mi nem.

      TWER

      Delete