Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Tuesday 1 February 2022

Bux

A portfolio topikban tettem ki a napokban két chartot, mint lehetőség. Nem mélyedtem bele az elemzésbe, első gondolatokat skicceltem le.

Az első, egy Rising Wedge formációra a reakció, mely szerintem elérte a "tipikus" célárát, mely elliotti rendszerbe is be tudok illeszteni, azaz a formációból e kettő alapján inkább a második ábrán megrajzolt mozgást gondolom reálisnak. Természetesen ez TA, azaz nem jelenti azt, hogy biztosan igazam lesz, csupán a nagyobb valószínűség melletti esély bemutatását, egy lehetséges mozgásformát mutat.


Érdemes az idősíkokra is figyelemmel lenni, az első D1, a második W1!

Röviden, optimista, azaz inkább bullish vagyok a magyar index vonatkozásában a következő időszakban, egy tetőhöz való visszamenetel, duplatető, vagy új ATH az elsődleges várakozási mix, a nagyobb megindulás előtt egy déli irányba mozgó korrekció lefutását még lehetőségként belelátom, főleg napos idősíkon.

A három nagy mozgása befolyásolja a magyar index árfolyamát leginkább. Bizonyos termékek esetében elemzést nem teszek ki, de annyit el tudok mondani, hogy ennek a mozgásnak a bekövetkezése csak úgy történhet, hogy az OTP is hasonló mozgást ír le, illetve a másik kettő (MOL, Richter) is beszáll az emelkedésbe, de legalábbis nem zuhan nagyot.

8 comments:

  1. Szia Ad, a hetes chart-on milyen indikátorokat és milyen beállítással használtál ha megkérdezhetem? Köszi előre is!

    ReplyDelete
  2. rsi, macd és cci - alap és vadi féle beállítás

    ReplyDelete
  3. Szia! Köszönet az elemzésért. Egy apró észrevétel. Az első csúzli szélessége 22 gyertya, a másodiké 36 (ha jól számoltam). A másodikat már egy kicsit hosszúnak találom csúzlinak, még ha az RSI adja is magát.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A csúzlikat nem igazán szeretem, mert pontos fogást még nem találtam rajtuk (RR alapon. A trend késői fázisában megjelenő csúzlik gyakran már nem mennek messzire (5. hullám), így a kombinált mutatókból származtatott érték, a várható r, azaz E(R) értéke alacsony. Persze egy faktor változtatásával, szűrő, vagy támogató feltétel beépítésével drasztikusan megváltozhat az eredmény, de ezzel még adósom a piac.Ötletem van, de időm nincs letesztelni.

      Az Rsi esetében van, aki úgy tartja, hogy 10-12, esetleg 14-16 gyertya az igán jó csúzli távolság, felette már nem érdemes nézni. Más indikátoroknál ez teljesen változó lehet (pl MACD), de ez függhet a beállításoktól is.

      De íme egy trükk, az RSI csúzlihoz, ha jól számolom 12 gyertya;)
      https://www.tradingview.com/x/BFaveJPX

      Delete
  4. Korrekt. A 2 hetes ábrán nagyon szépen néz ki.
    Nekem úgy tanították: ha a csúzli szélessége 3-8 gyertya igen erős, 9-13 közepes, 14-22 gyenge
    Még egyszer, köszönöm :)

    ReplyDelete
  5. Igen, Cimballitól van. Rendben.

    ReplyDelete