Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Thursday 5 March 2020

KV mellől

Nem írok ma reggel sokat, mert kivárás van bennem, szeretnék megerősítéseket kapni a piacról. Kisebb tf-n el lehet kapni egy-egy rövidebb szakaszt, de a nagyobb tf mozgására több elképzelés is van, melyek a jövőre nézve a kisebb mozgásokat erőteljesen befolyásolják, nélkülük a találati arányok kisebbek.

Érdekesség: tegnap délelőtt pangás volt a devizapiacon (legalábbis részemre) és a magyar piaccal is foglalkoztam, OTP m15/h1 lövés esetén az egy R távolság a költségek levonása után 0,37 lett, egy olyan piacon, ahol az átlagos gyertyanagyság legalább megduplázódott. Ez nekem azt jelenti, hogy normál piacon az 1H/4H tf sem kereskedhető érdemben a rendszeremmel, mert ilyen költségstruktúra mellett olyan találati arányt kell produkálni (az egyéb hátráltató tényezők mellett - pl napon túli tartás költsége), ami szinte lehetetlenné teszi a kereskedés sikeres oldalára kerülést. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nincsenek kedvező lehetőségek, itt is adódhatnak, csak a számosságuk ezeken a tf-ken annyira alacsony, hogy a befektetett energia külföldi piacok (és brókerek) esetében lényegesen jobb megtérüléssel kecsegtet. Érdemes R-kben számolni, kalkulálni, mert rávilágíthat nemcsak a saját rendszer gyenge pontjára, hanem, mint egy kiragadott példa alapján látszik, a tf és piac problémájára is. Egy lövés, egy adat tudom nem mérvadó, statisztikai számossághoz is kevés, de egyfelől most van egy konkrét adatom egy sejtésre, másfelől teszteltem már akkora mennyiségű helyzetet, hogy látom az ATR érték és R:R kapcsolatát, ami bár nem teljes bizonyosság, de a gyanú nagyon határozott megerősítését jelenti számomra.
A másik ismételt jelzés számomra a magyar piacon való kereskedés, ha nem is teljes, de részleges kerülésére, hogy a rendszerek komolyabb fejlesztésre szorulnak. Nincs OCO megbízás ,  ami miatt vagy az SL vagy a TP megbízás lehet csak kint a piacon (határidőnél el lehet kerülni), ezért a célszint közelében folyamatos figyelmet érdemel (nincs jelzés egy célszint elérésénél a ker rendszeremben vs meta, likviditás korlátozott). A tegnap zsákolt 1,37 R profit, a zárás figyelése miatt, sikerült kihagynom a devizapiacon egy olyan belépőt, aminek a hozadéka 4,2-4,5 R körül alakult, szóval a magyar piac tegnap nekem megtermelt 3 R mínuszt.
Mindenből szeretnék tanulni, ebből is, de talán másnál is elindít egy gondolatspirált, tulajdonképpen ezért is írtam le, mert ha felismerünk egy problémát, akkor van lehetőségünk megoldani.

39 comments:

  1. Az Ersténél a Saxo-s felületen lehet OCO-t beállítani - jóllehet gyakran "előfordul", hogy "véletlenül" átugorják a stopot, vagy "váratlanul" szétnyílik a spread pár másodpercre...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem tudtam róla, egy-két hónapja zártam az Erste/pf számlát, addig nem volt ilyen infom.
      Ezek szerint lassan, de haladunk, ha még a költségtényezőket is sikerül változttani, nagy előrelépés lenne a magyar piacnak.

      Delete
  2. Ma jött, jön, amire tegnap számítottam.

    Nem tudom kinek és mikor csináltam, de célzóna és az a sejtésem mélyebbre fog menni: https://www.tradingview.com/x/oZRMADlo

    ReplyDelete
  3. Ad, magyar piac drágaságát, a jelenlévő szolgáltatók fejletlenségét (és sokszor volatilitási minuszt) illetően teljesen igazad van. Én ezért várom már egy ideje a forint magára találását, hogy átváltsak devizába és külföldi szolgáltatóhoz, piacra tudjak menni. Már közeledek ahhoz, hogy váltok szinte árfolyamtól függetlenül, mert itt csak a posványban ücsörög az ember, és lehet, hogy hamar bejönne az elengedett árfolyam veszteség. Csak hát az ember nem szívesen vált történelmien gyenge forint közelében..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Megértem.
      Konkrét tesztjeim vannak, melyek eredményei engem is megleptek.
      Major devizapár esetében 1R szintig általában 0,44-0,53 közötti R-t eredményez a spread hatás nálam, ami perces chart esetében értendő. M15-n a javulás erős 0,77-0,86 R közötti mediánnal lehet kalkulálni (nem kell mindent lőni és nem kell mindent egy R-nél zárni, de alatta biztosan nem éri meg lőni, egy sikeres trade esetén 0,3 várható értékű trade estén 3 jó és egy rossz lövés után még veszteséges a nap - tudom, a tanult setupot használva itt álltam meg és gondoltam újra a stratégiát, azt, hogy miért osszcillálok és is és mások is nulla körül a bizonyítottan konzisztens rendszert használva). Két fontos dolog van, vagy azt elkapni, amikor hatalmas a megnyúlás a hullámban, vagy áthúzni egy nagy korrekción a belépőt, a tévedés lehetősége persze a találatokat csökkentik, de amíg ez nincs tudatosan kezelve, mérve, ellenőrizve, addig a tréder "csak reszel, de nem szeletel" a piacból.

      Delete
  4. OTP szépen lejött, a tegnapi trade zárása napon túl sem lett volna sokkal eredményesebb, az értékpapír kölcsönzés miatt. Lássuk a folytatást!

    ReplyDelete
  5. OTT1 202.5 es meg csak 1%esesben bux, majd a -3nal ujra 180lesz

    ReplyDelete
  6. Otp es Bux eseshez gratulalok, az tetszett mondtam! Hajra! Ne hagyd magad kis papirral! ;-)

    ReplyDelete
  7. Szia Ad!

    EUR/NOK esetében lehet most látjuk az utolsó csúcsot, és beérik a korábbi elemzésed?
    Ami a forintnál(eur/huf,usd/huf) zajlik,szerinted egy nagyobb korrekció v ez már a fordulat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Kitti!

      Pontosan, pont tegnap este írtam valakinek, hogy érdemes fokozottan figyelni, mert akár a vége felé is járhatunk.

      Forintok:
      Dollár esélyes, hogy bent van egy nagyobb csúcs, még a 2014-es elemzés kapcsán volt valahol itt egy tető lehetőség, megérkeztünk, ráadásul kisebb tf-n short setup is érkezett, első célár elérve, 294-295 körül van a következő.

      Eur érdekesebb, mert egy nagyobb korrekció előtt még felszúrhat, ha 5/4/c közlekedett lefelé. 5/5/5 bármeddig megnyúlhat és mint látjuk, halljuk bizonyos szinteken pánik alakulgat. Nehezen lehet elképzelni, hogy egy gazdasági válság közepette ne gyengüljön a forint, de most van egy kulcs ahhoz, hogy egy válság/pánik/zűrzavar, akár erőteljes forint erővel járjon. A carry trade lényege a kamatkülönbözet, az MNB politikájának köszönhetően nagy összegű forint hitelállomány keletkezett, melyet nagyobb kamatozású devizákban helyeztek el (korona, dollár stb.). Mivel a világ jegybankjai kamatcsökkentésre kényszerülnek és az első lépéseket megtették, belelátom, hogy a carry trade menekülés pont a pánik közepette fog megtörténni, azaz a világ legerősebb devizája lesz átmenetileg - a forint. A funda és a TA együttállása fura dolgokra képes. Első körben 320-324-es szintre gondolok, ha 343-as szintnél lényegesen nem gyengül tovább a forint egy felkörben.

      Delete
    2. Köszönöm szépen a részletes válaszod!
      EUR/NOK párra nagyon kíváncsi vagyok, ha az EKB is beáll a csökkentésbe(márpedig várható) nem sok dolog fog az erősödés ellen szólni.
      Jó kereskedést!:)

      Delete
    3. ha innen sikerül lefordulnia, akkor egész szép setup lehetőség alakul ki, magasabb tf-n. Ezt elkapni egy heti, esetleg napos tf-n, jó üzlet lehet.

      Delete
  8. Légitársaságok (és repülőgép gyártók) chartjai de szarul néznek ki... :o

    Szerintem itt csődhullámjön hamarosan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Már elindult és nem csak a légitársaságoknál. Brutális számokat láttam az idegenforgalomnál, ami majd magával húz egy csomó másik iparágat. Ráadásul a szállítói vonalak meggyengülésével a termelés egy része is megáll, az olcsó kamatkörnyezetben pedig a cégek egy része hitelből építkezett. Ha eltűnik a termelés lehetősége, a vevők, akkor még kamatemelés nélkül is jöhet egy kisebb-nagyobb csődhullám, körbetartozás megugrás, ami azokat a cégeket is megdöntheti, akikről azt gondoljuk, hogy nem érintettek a helyzetbe.

      Angliában már egy kisebb társaság becsődölt a napokban. Lesz egy tisztulási folyamat ezen a területen, szerintem is.

      Delete
  9. Replies
    1. Nagyobb képen célzóna, innen lesz kérdés az út, akár 1000 alá, ha kész a korrekció, vagy oldalazó, de széles korrekció után ATH.

      Kissebb tf-n vártam volna egy újabb lokális tetőt, de amikor láttam a nagy fekete gyertyát, azt gondoltam,hogy a várakozás tévedés volt. Úgy látom a piac mégiscsak megondolta magát, szerintem utolsó hullám megy naposon felfelé. Az indikátor kép még nem utal fordulatra, de az ált később is szokott jönni.

      Delete
    2. Én azért dobtam az arany felét mert nem éreztem benne a kraft-ot, ám nagyon úgy tűnik, hogy a felkörrel igazad lesz. Én egy 2-300-as lekört látok bele a chartba, de azt is 2-3 éves távon, majd csak onnan egy brutál fel.
      Ez elég távol áll a Te elképzelésedtől. Ha tartasz majd egyszer tanfolyamot, akkor szívesen beneveznék rá, hogy megértsék az okát, de csak kezdő csoportba tudok becsatlakozni.

      Delete
    3. Ha jól számolom négyen vagytok, kezdi elérni a kritikus számot az érdeklődés, ami már elgondolkoztat.
      A hétvégén összeszedem a gondolataimat a coachinggal kapcsolatban, hogy pontosan mire gondoltam.

      Azt látom,hogy az elméleti tudás mellett a gyakorlatban történő használatban van sokaknak segítségre szüksége, itt gondolnék olyasmire, hogy hetente (a tréning után összeülni) kis csoportokban, vagy négyszemközt és hoznátok az elkészített, megrajzolt elemzéseket, amit át tudnánk futni közösen, vagy éppen a felmerülő kérdéseket lehetne tisztázni. Megnézni a veszélyeket és a lehetőségeket, melyeket nem vettetek észre, de számolni kell vele. Természetesen várom az észrevételeket, ötleteket ezzel kapcsolatban.

      Delete
    4. Arany: Nem tartom kizárnak a kisebb lefelé kört (4. oldalazás, kb pár száz dollár) és igen, akár pár év távolság.

      Delete
    5. Szia Ad, coaching engem is érdekelne!

      Delete
    6. Hétvégén majd beszélgessünk erről, kérdeztem már mást is, hogy mire lenne igazából szükség, illetve én is gondolkodtam rajta, hogy mi az, amit látok, gondolok.

      Delete
    7. Valószínűleg sok az adat és az elméletet időbe kerül beleforgatni a napi rutinba, gyakorlatba.

      Delete
    8. Szia Ad:) Engemet is érdekelne ez a beszélgetős dolog.

      Delete
  10. https://www.portfolio.hu/uzlet/20200305/megjosolta-a-2008-as-valsagot-most-meg-nagyobb-osszeomlasra-figyelmeztet-a-guru-418227

    ReplyDelete
    Replies
    1. A múlt heti gyertya után nem nehéz erre az oldalra állni :D
      Ha felfelé egy exp flat B volt, akkor sp 1800-2200 között bárhová korrigálhat.
      DAxban is brutálisan nagy esés lehetősége van.
      A bux -10000 pöttyről december végén írtam, szóval szerintem szerkezetileg, TA alapon elég sok minden mutat egy komolyabb esésre és igen a korona vírusra lehet fogni, a kamatcsökkentés szerintem a korábbi hibák elismerése, csak kellett valami, amire rá lehet fogni.

      Delete
  11. Richter short gondolat: In 6735-6775, sl 6950 fölé, tp(1): 6050-6100

    ReplyDelete
    Replies
    1. A várható R - a piaci mozgás függvényében is - 1-2 R, 6000-es támasz elesése esetén sokkal, de sokkal több, egyelőre nem tervezek addig lőni

      Delete
  12. Forint gyorsan lement oda ahova irtad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, igen gyorsan.
      Pont ma vagy tegnap néztük a dollárt, hogy éppen nincs jó beszálló, mert az RR nem jó. Devizánál meg sokszor magasra megy a 4. korrekció, ha most is, akkor jó beszálló lehet. Nem lett, hanem lejött a céláig (294-295) és még mindig lehet benne egy-két forint.

      EUR forint a hátáron de most már inkább bear vagyok (55-60%), akár úgy, hogy még visszanézünk a jövő hét elején 337-338 környékére.

      Delete
  13. Olaj meg közben szabadesésben...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegnap előtt pont ezt írtam, hogy inkább ide le várnám.

      Delete
  14. Nekem nagyon harmadik hullámnak tűnik ez az esés nagyobb tf-en, akkor meg igen távolra mutatnak a célárak...

    ReplyDelete
  15. Olaj hogy néz ki nálad?
    Azt láttam, hogy írtad, hogy beeshetünk kb ide.. és innen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itt volt, van egy támasz, meglátjuk, hogy viselkedik.
      Nem nagyon tudtam korábban elképzelni, hogy eshet az olaj akkorát, hogy 20 dollár alá kerüljön. Most már látszik. Légiközlekedés, tömegközlekedés akár le is állhat, a gyárak is, közben technológia robbanás, még lehet valamikor az is meglesz, innen már csak bő 20 dollár, ennyit esett az elmúlt 8 hétben.
      Ránézek komolyabban. A 20 dollár alatti nagyon nagy tf-s kép.

      Delete
  16. Olaj kapcsán ránéztem a mol nagy képre. Érdekes..
    https://www.tradingview.com/x/i6alQ2Ew

    ReplyDelete
  17. Megnéztem még Ricsit, OTP-t, BUX-t. Cudar világ jöhet..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kicsit megelőztél, mert ez volt a hétvégi tervem, kirakom majd az elképzeléseket

      Delete
    2. MACD div, ahogy 2008-ban is, kemény, nagyon kemény...

      Delete