Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 6 August 2014

Medve?!

Medvét kiáltani, akkor, amikor pár száz pontos emelkedés jön a Dowban lehet felelőtlenség :), természetesen nem erre gondolok.  Júliusban több olyan bejegyzésem is volt, ami utalt arra, hogy elgyengülhetnek a piacok. Július elején utaltam arra, hogy a dollár forint keresztben durva elszállás jöhet, július 16-án USA zárás után jeleztem, hogy lehet láttuk a tetőt (akkor csak az extrán).

Elliott alapján pár éve mondom, hogy 350-es dollár és 400 feletti Eur is elképzelhető, meg persze 600 alatti OTP. De ne haladjunk ennyire előre. Ami látszik jelenleg, hogy egy erősebb korrekció mindenképpen képbe került. Dow vonatkozásában egy negyedik hullámban van a piac, azaz a héten várhatóan leér az 5. hullám (16250 v 16000 környékére), majd megnyugszanak a piacok és egy komolyabb emelkedés indulhat, értelmezésemben korrekció, mely akár a korábbi csúcs közelébe is eljuthat, azaz több száz pontos emelkedés. Ami látszik, hogy pár nap alatt, több heti emelkedést vett vissza a piac, ami nekem azt mondja, hogy bizony komolyabb korrekció jöhet, vagy ciklus C. 


Ma megjelentek a pánik jelei a piacon, elég a dollárra, euróra, vagy az MTelre gondolni, ha pontosabb akarnék lenni, akkor inkább azt mondanám a sajtóban jelentek meg a jelek, mert a grafikonokon már egy ideje látszik. Mindezek mellett nem szabad elfelejteni, hogy jelenleg ezt egy komolyabb ijesztgetésnek szabad csak felfogni az amerikai piac tekintetében, ugyanakkor véleményem szerint a dollár egyértelmű jelzést adott, ahogy korábban írtam, vártam, azaz, érdemes figyelni rá, mert először Magyarországról (meg attól az egy két országból, ami a leggyengébb gazdasággal és irányítással rendelkezik) fog menekülni a tőke. Tőlünk megindult....szvsz.

75 comments:

  1. http://s20.postimg.org/44ok6zibx/BUXH10725.png

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://s20.postimg.org/xxvkfl6z1/usdhuf_H1.png

      Delete
  2. Gondolnám a Buxról, h fordul, de semmi fordulós jelet nem látok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Csak a futit nézem, ott van M5-ön egy csinos 5/5 lefele
      Szóval szerintem lesz forduló

      Delete
    2. Már csak jelre lépek, nem megérzésre, de a magyar piacon ez egy kicsit nehéz, mert a kereskedési díjak nagyon magasak...

      Ha elemzőként kellene nyilatkozni, akkor azt mondanám, hogy fordulni fog, ha kereskedőként, akkor meg az, hogy erre semmi nem mutat, nincs vételi set up, trigger, ekkora eséssel szemben első jelre pedig nem szabad ugrani

      Delete
  3. Azért tegnap 68 helyett 61-n még rányítottam .) ma már zárt az LMT (50%)

    ReplyDelete
  4. Lesz itt futás, ha az oroszok bevonulnak Ukrajnába.
    (lásd tegnapi lengyel bejelentés)

    ReplyDelete
  5. Mtel lehet megnyúlás lesz és 340 a cél?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mtel>Én , bent állok,.....mással is mert nem leszek csak du.

      Mentem.

      Delete
    2. én is, de zárás miatt :)
      felét zártam 55-n, másik felénél szerintem együtt állunk .), de meglátjuk mi lesz, első jelre zárom, óráson

      Delete
  6. Mtel lehet ez csak egy b hullám lefleé, majd jön egy c felfelé

    ReplyDelete
  7. Molnál BeSS, naposon, veszélyes lehet

    ReplyDelete
    Replies
    1. otp-re csináltam egy vázlatot mit várok. Meglátjuk...

      Delete
    2. írtam rá pár gondolatot, kizárni nyilván nem tudom, de én más véleményen vagyok, a kérdés, hogy túlságosan befolyásolva vagyok e vagy sem

      A deviza árfolyamok eddig negatívan hatottak az OTP-re, nem tudom most mennyire teszik ezt, az ukrán események sem okoznak örömet funda szempontból, ráadásul Mo-n vagyunk, ami egy válság kapcsán nem jó, tegnap néztem a jegybanki alapkamat csökkentést, szerintem véget ért ZZ kész lehet lefelé, majd innen megy az impulzus felfelé, QE3-nak lassan vége, ingyen pénz nincs, az ország gazdasága az EU támogatástól függ, beruházás nélküle 0, de tudom a kilátások nem voltak jobbak az elmúlt években sem, TA alapon írtam a másik oldalon, nekem ez túl bull, egyelőre

      Delete
  8. http://index.hu/kulfold/2014/08/06/haborutol_tart_az_amerikai_vedelmi_miniszter/

    ReplyDelete
    Replies
    1. amikor háborúról írtam a medve kapcsán nem gondoltam európai háborúra, sokkal inkább az arab térségre, pedig ahogy most látszik egyre közelebb van, illetve már itt van, csak kevés a híradás róla...

      Delete
    2. ott már háború van...lásd Iszlám államot.

      Delete
    3. persze, de eu-ra nem gondoltam, végre egyszer megúszhatnánk

      Delete
    4. Szerintem maximum egy újabb hidegháború lesz, főleg 3. világbeli konfliktusokkal, háttértámogatással. Legalábbis egyelőre úgy gondolom.

      Delete
    5. én ennél feketébben látom, hamarosan ha nem vigyázunk újra az orosz lesz a kötelező nyelv

      Delete
    6. Az oroszok gazdaságilag most nem képesek ténylegesen megvívni egy (európai) háborút.
      Én is úgy gondolom, hogy csak sok morcogás lesz oda-vissza.

      Mondjuk arra még futja a tehetségükből, hogy minimum ideiglenes jelleggel bevonuljanak kelet-ukrajnába, és ezt megakadályozni se tudja nyugatról senki.

      Delete
  9. vajon mi az Mtel célja 356 érintése után 351, vagy fordulni próbál és esetleg 353 érintése után felmegy, 54-55-n oldalazik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejtelem:
      http://keptarhely.eu/view.php?file=20140807v00fw599z.png

      Delete
    2. szerintem most napokra (néhány órára) megfoghatja a 350-51

      Delete
    3. Mtel majd csak lejön értem ráérősen,még az első sincs meg.

      Delete
  10. Ismerős belevett az estmédiába 1,6-on pár napja.

    ReplyDelete
  11. Mtel BeSS lemehet 351 környékére, bár én feljebb már beálltam zárásra

    ReplyDelete
  12. 16-kor hír, kíváncsi vagyok minket megránt e

    ReplyDelete
    Replies
    1. valami bezavart a kalendáriumba össze vissza mutogat, nincs 16-kor hír, ha jól mutatja most, akkor 16.30-kor lesz

      Delete
    2. Ez volt 16:00 CAD Ivey PMI 54,1 54,1 46.9

      Delete
    3. Forrex Faktorin ez van mára

      http://s20.postimg.org/7oayg61zh/image.png

      Delete
  13. http://www.fxstreet.com/economic-calendar/

    ezt nézem, de vmi baj van a beállítással, vagy valamivel, a jövő hetet mutatta, a'sszem

    ReplyDelete
  14. portfólió SP long (nekem korainak tűnik, persze más tf-n, más riskben és tőkeáttételben gondolkodnak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem tudom, hogyan gondolják a portfoliónál ezt az RR arányt.
      Elég érdekes kereskedési ötlet. Ezzel a célárral...

      Delete
  15. OTP szvsz Dzz a-b-c-x- a megy

    ReplyDelete
  16. Jó reggelt, végre sikerült zárnom az összes hati shortom, jó magasról hoztam őket és nem keveset. :) Egyelőre ráülök a kezemre és várom a következő lehetőséget, pici longon agyalok..

    ReplyDelete
  17. OTP esélyes, hogy innen fel 3850-3900

    ReplyDelete
  18. Mtel short 1/4 zárás LMT volt kint 56-n, 1/4 maradt

    ReplyDelete
  19. http://s20.postimg.org/85aer7atp/usdhuf_H1.png

    ReplyDelete
  20. Replies
    1. De szép lenne egy 900 fölé szúrás. ;)

      Delete
    2. szvsz nem lesz, ill. kicsi esélyet adok rá, mert alacsony korrekciós szintet csinál, lásd 2. hullám, most a mehetett fel dzz variációban

      Óráson bearish SS esély, inkább beverésre ad okot :)

      Delete
  21. na, telekom shortok zárva

    ReplyDelete
    Replies
    1. kösz, de kevés volt és már nem a jobb helyen, írtam 68-ról, amiből 61 lett, egy r megvan

      Delete
  22. hezitáltam az OTP-n, de féltem nem megy ma már nagyon le a shortho, inkább elmentem vásárolni, iszonyú édes dinnyét sikerült vennem, otp meg beesettt :)

    ReplyDelete
  23. Mtel szép up, jó kiszállás

    C felfelé menetelben gondolkodom 360 feletti célárral

    ReplyDelete
  24. http://s20.postimg.org/oa1ey63kd/usdhuf_H1.png

    ReplyDelete
    Replies
    1. usdhuf nak van még lefelé jocskán, én d1 w1 alapján gondolom

      Delete
  25. megdöbbentő:

    http://www.origo.hu/itthon/20140809-angliaban-mar-tobb-mint-egymillio-magyar-vallalt-munkat.html

    ReplyDelete
  26. Legyetek óvatosak, szerintem sok esetben 4. fut!

    USA: Dow esélyes, h c ment fel
    OTP esélyes, hogy b megy le, bear trap

    USD/HUF olyan, mintha egy zz, ment volna fel és onnan fordult volna, ed/4 lenne csak?

    ReplyDelete
  27. van valakinek OTP árjegyzése?

    ReplyDelete
    Replies
    1. vagy adata, nekem nem látszik semmi

      Delete
    2. Mi érdekel? A legjobbkor zártam a shortjaimat, ennek most örülök.

      Delete
    3. short belépő :)
      megjöttek az adatok, vmi miatt késett, vagy nem volt

      Delete
  28. Bux ebből lehet egy fordulat

    ReplyDelete
  29. na megjöttek az adatok, elég heves ma az OTP

    ReplyDelete
  30. DAX aktuális:
    http://keptarhely.eu/view.php?file=20140811v00fup2cf.png

    Minimum 9k környékére várbám vissza, egy-két nap alatt, 'b' stílusban.
    Ha nagyon lassú lesz a piac, akkor lehet 3 nap is, akár, és 9k alá az alj közelébe.
    Nem kizárható új alj, de pill. nem tartom valószinűnek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flat, 9080-ról északnak szaladhat

      Delete
    2. Ha flat, akkor sávjából már pattanhatott:
      http://keptarhely.eu/view.php?file=20140811v00fcil4p.png
      Szerintem nem flat lesz, de majd kiderül. A (zöld) sávtető alapján van jó stop, az RR pedig imádnivaló.

      Delete
    3. Mondjuk hozzátartozik, hogy kis téttel, alacsony áttéttel lövöm...

      Delete
  31. új bejegyzés, ill csak egy ábra

    ReplyDelete