Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 18 December 2013

Bitcoin

Anno írtam:

"2013. november 9., szombat


Bitcoin

Nem rendelkezek charttal a virtuális pénz vonatkozásában, de olvastam egy cikket, amibe csatolva volt egy chart (link). Elliott elmélete alapján tudjuk, hogy ilyen erős elmozdulás  impulse hullámot jelent, azon belül is a részvénypiacokon általában a 3/3. A chartot megnézve és a cikkbe beleolvasva eszembe jutatta a commodities piacokat, melyre az a jellemző, hogy az 5. hullám nagyon meg tud nyúlni, ilyen esetekben kezdenek a tömegek (hozzánemértő emberek), a storyt vásárlók megjelenni, lásd olaj vagy arany alapú temékek az elmúlt években. Ráadásul volt egy komoly visszaesés néhány hete, ami ilyen esetekben, akár egy negyedik hullámot is jelenthet. Kialakult a parabola kép is, ami szintén ezekre a piacokra jellemző az utolsó hullám esetén. Szóvel nem elemeztem, de nem lepődnék meg, ha egy kés megbökné a bitcoin árfolyamát néhány héten belül, akár 50%-os esést produkálva."
Találtam Bitcoin chartot az investing.comon, ami szörnyű, az esés egy ZZ-nek néz ki,  még a végén további száguldás lesz?

BTC/USD napi chart:



77 comments:

  1. Replies
    1. Ja, de még mindig a géppel bajlódom. Felraktam rá a frissítéseket és totál belassult, windows ki is írta, h lassú, nem értem, igaz két éves lesz lassan, de 2,8 i5-ös proci 6 gb rammal, kb 2 -3 perc mire elindul, nem ilyen volt és még semmit nem raktam fel rá. Gyári totál visszaállítás. Frissitésből csak az ajánlotatt tettem fel, de vmi miatt 3 nem volt sikeres. Leteszteltem a ramot és a winchit is, noncs ötletem, ja és readyboostot is tettem rá

      Delete
    2. Zavar, h nem mükszik, nem is kereskedtem a héten, amíg nem ok, úgy sem tudok semmit sem csinálni, azért kezd frusztrálni most már

      Delete
    3. A Windows teljesítmény tesztben mi kapta a legalacsonyabb pontszámot? Lehet, h ott kiderül, mi a probléma. Amugy simán lehet, h az alaplapod adta meg magát.

      Delete
    4. 5,8, de ez változik az instalálás során, a grafikus megjelenítés a gyengeség. Nekem memoriánnak tűnik, nyomtam rá egy korábbi időpontra visszaállitást, most be sem tölt a win

      Delete
    5. az alaplapban van egy pici elem.. azt próbáltad már, h kiveszed pár percre? az tényleg nullázni fog mindent.

      Delete
  2. Format c: az a tutti. es msdn wint tegyel fel ami nem buheralt... Menni kell annak a szekernek.. esetleg alitsd me hogy kikapsolaskor csak hibernaljon,akkor gyors a visszatoltes. Ha nem megy semmi akkor meg add el azt vegyel egy ujat ;)

    ReplyDelete
  3. Köszi a segítséget

    Kiírom ide, h mindenki lássa, nem egyesével pmben.

    Múlt héten kereskedés közben szállt el először, egyszerűen kikapcsolt, majd korábbi visszaállitási pontra állt rá, éreztem a gondot, próbáltam korábbi pontra visszahúzni, de nem találta a rendszer imaget. Pár beállítást módosítottam előtte, mert már kezdet lassulni, először erre gyanakodtam. Folyamatosan jelezte, h nincs adatmentés, de a folyamat közben megszakadt, egyszer elcsíptem, valami memoria problémát írt.
    Gyári állapotra állitottam vissza, w7 eredeti, géppel kaptam, addig ok még nem húzom le a frissitéseket, onnantól kezdődnek a gondok, 3 frissités nem fut le.Majd durván lassul.
    C tesztelve 1% töredezettség volt, ram tesztelve, nincs hiba, w system healt sem talált hibát, ami furcsa volt, h újbóli letöltés nélkül rátalált az office csomagomra és csak a kódot kérte.
    A gépen valamilyen partición ott az eredeti softver, bár onnan még nem állítottam vissza wint. Nem tudom, h kell, ezért nem mertem formatálni a c-t. Adataim egyébként más partición vannak, illetve már külső vinyon.
    Legutóbb a rendszert is kitettem usb-re. Csak este érek rá, ahogy látom 10-12 óra kell egy teljes újrahúzáshoz. A gép egyébbként Dell xps 14z, aluvázas, nem adnám el:-) még mü
    lödnie kell(ene) egy ideig 2,8 dual, 6 gb ram nem gondolnám, h a kereskedéshez elavult lenne. Ami furcsa, h a 6gb ramból 4,31 használható, az okát nem tudom, lehet ez természetes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Ad!
      Ez nekem gyanús, hogy memória. Vigyázz, mert 1 memória teszt nem biztos, hogy megtalálja. Többféle memtesterrel többször is ellenőrizd, egy teszt nem teszt! Ha meg lehet oldani, szerintem érdemes kipróbálni másik memóriával, ha tudsz kölcsönbe valakitől.
      Üdv, desertfox

      Delete
    2. - Jól értem, hogy igazából nem újrahúzol, hanem csak egy korábbi állapotra állítasz vissza?
      - W7/32 vagy W7/64?

      Delete
    3. Nekem is ez a gyanúm, tegnap este boncoltam is, felnyitottam, de csak az egyiket találtam meg, ami 2gb volt. El kwll vinnem szervízbe, de a szakszervíznél legutóbb azt mondták max 2 gb ramot tudnak beletenni, nos tegnap ezt is megnéztem, w7 prémium 16ig bővíthető, nem 8ig, szakembert kellene keresnem...

      Delete
    4. W7 /64
      Gyári állapot visszaállítása, értem a kérdést, ezek szerint a win ott hagyhatja a mocskot, ebben a verzióban, akkor a biztonsági particioról kellene odatenni formatálás után vhogy, ezt még nem csináltam

      Delete
    5. - kellene tudni a BIOS által észlelt valós fizikai memória méretét. Ezt a boot során valamikor, még a Win inditása előtt ki kell írja.

      - Igen, időnként érdemes nulláról újrahúzni. Nálam ez úgy működik, hogy van három vinyó: két rendszer és egy háttértár. Az utóbbin van minden telepítő, adat és backup, de csak akkor használom, ha épp mentek rá valamit vagy kell róla valami: a másik kettő felváltva megy a gépben, mint rendszervinyó. Azaz amikor már kezd döcögni az egyik, akkor be a másikat és arra telepítés: közben persze ha rendszer kell, akkor ott a régi a másik vinyón, csak vissza kell cserélni.

      Delete
    6. Abban tudnátok tanácsot adni, hogy külső vincsi vásárláskor mire figyeljek?
      Annyi gyártó van, hogy eligazodni se könnyű.

      Delete
    7. Újrahúzás pedig nem vinyóról, hanem egy (viszonylag) frissen letöltött DVD-ről - azon eleve rajta vannak a nagyobb frissítések, valamint ugye read-only, szóval belebarmolni se nagyon tud semmi, tényleg szűz és tiszta rendszert kap az ember.
      A vírusvédelem meg a többi is DVD-ről. Aztán amikor már fenn a páncélozott alsónemű, akkor kimehet az internetre - bedugom a kábelt.

      De ha még nem csináltál effélét, akkor jó lenne valami gyakorlott segítség.

      Delete
    8. Nem félek tőle, csak nem szeretem, mert meghajtókat vadászni kell ált. ilyen esetben.

      Delete
    9. Talán a vinyon szeparáltan ott van minden, megnézem onnan hogyan tudom levarázsolni

      Delete
    10. Hát, amennyi gép már kihalt alólam, nekem már megvan összekészítve minden...
      Pont a múltkor számoltam, csak az otthoni 'szemétből' vagy 3-4 klf. gép kijönne, ha úgy adódna, szóval én szabadon legózhatok :-)

      Hócipő: külső vinyókhoz nem értek. Egyszer vettem egy példányt (WD, nem hordozható 1.5T), azzal megvagyok már pár éve.

      Delete
    11. Hócipő: sajnos én sem értek nagyon a külső vinyókhoz. én lehutóbb egy Toshiba Store.E 1TB külső vinyót vettem, eddig meg vagyok elégedve vele. Nekem az volt a legfontosabb, hogy 2,5" legyen és ne kelljen külön táp, csak az USB csatlakozó.

      Delete
    12. köszi, :-) ezt én is néztem, meg samsungot is, én is 1TB gondoltam,

      Delete
    13. Ráadásul az eMAG.hu-n most akciósan az ára is igen jó... ;)

      Delete
    14. köszi, már böngészem is.

      Delete
  4. Talán a backup gépben ua. a memoria tipus van, mint az első számuban, a csere legalább a memoriára rávilágíthat

    ReplyDelete
  5. Mai nappal én is csatlakoztam az otp részvény-mentesek táborához... :D

    ReplyDelete
  6. nah most van egy picike időm, gyorsan rákerestem a laptopodra.Ezt ay oldalt érdemes lenne szerintem átnézned.

    http://www.dell.com/support/troubleshooting/us/en/19/KCS/KcsArticles/ArticleView?c=us&l=en&s=dhs&docid=DSN_3E48AE3870775D64E040A68F5B2877D4

    szóval az f8-al tudsz előhozni egy menüt amivel aztán visszatudod állítani a rendeszered a gyári eredetibe, de vigyázz mert pl amikor én a (HP) laptopomon ilyen visszaállitást csináltam, szépen letörölt nekem mindent. Szóval előtte ments mindet ami fontos.
    Azt, hogy van-e rejtett partíciód amin általában a windows installt szokták tartani. azt pedig igy tudod meglesni.
    Start gombot nyomd meg menj rá a computer-re ott jobb klikk majd válaszd a manage-et ha elindult a kis alkalmazás akkor a disk managmentnél látod a particiókat.
    Egyébként, én ha feltelepítem a windowst a gépre, meg minden drivert progit frissítést, akkor csinálok egy image filet Norton Ghostal DVD-kre vagy egy régebbi vinyóra kinyomatom.
    Ha bekakál a rendszer valaha, benyomom a ghost lemezt. és durván 5 perc alatt visszaírja az adatokat bitenként a vinyóra, tehát tök mindegy mi történt a rendszer azon az állapoton ahogy lementettem már fut is... ennél biztonságosabb megoldást még nem találtam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi, esélyes, h memoria lesz, az egyik teszt hibát jelzet
      Sajnos csak az egyiket találtam meg, remélem nem rakták bele az alaplapba, régen sok mindent integráltak.
      Kivettem a 2gb-s, betaktam a helyébe a másik gépből egy 4-est, továbbra is lassú, sőt kétszer újraindításkor nem talált rendszerfile-t

      Delete
    2. Ebböl bozony szervíz lesz

      Delete
  7. mindegyiket elérhető helyre kell hogy tegyék. Nézd meg a billentyűzet alatt is. oda szokták tenni a másikat.

    ReplyDelete
  8. Egy kis esti mese AD.
    http://www.dell.com/support/Manuals/us/en/19/Product/xps-l412z
    pár videjóóó tutorial ha nem megy valami



    http://blog.parts-people.com/2012/07/26/dell-xps-14-l421x-ultrabook-memory-removal-and-installation/

    http://www.youtube.com/watch?v=-PoZipSbwTk
    http://www.youtube.com/watch?v=cXPLATZ67WM


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha meg valamikor kek halalod van fotozd le azt keress ra neten a hibauzire. multkor nekem mindig behaltva gepem par perc utan aztan rakerestem... csak szimplan a windows frissitett aztan valami inteles frissites szar volt ezert rottyant mindig osszr tole a rendszerem. azert rendes volt a microsoft mert az oldalukon le volt irva hogyan tudod helyrehozni.megjegyzem nem volt egy felhasznalo barat megoldas....
      most is valami hasonlo bajom lehet mert ha explorert haszbalok akkor.kb2perc utan kek halal......az ota a szitu ota tiltom a frissiteseket ott ahol erem.tul sok mindent csibalnak a bill gatesek aztan mar nincs idejuk egy jo oprendszert supportalni normalisan....

      Delete
    2. Nahat milyen jol tudok irni ezen a telefonon :) remelm azert kiszeded belole a lenyeget. bocs a sok elutesert ;)
      nah megyek aludni mert par ora mulva melo..jo8 mindenkinek.

      Delete
  9. Köszi, szervíz lesz, kicseréltem az egyik ramot, de a probléma fenn áll, adásul két újraindításnál sem talált rendszert, harmadikra elindult, a másik ramhoz ezek szerint ki kell emelni az alaplapot, remélem megoldják katácsony előtt, délután keresek egy szervízt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Az aluvázas 14z modellem van, ami eltér a 14-től

      Delete
    2. Majd azért figyelj oda, nehogy valami gagyi ramot sózzanak rád. Én amikor vettem megnéztem a "gépkönyvbe", hogy mit szeret mármint hogy milyen frekvenciásat, aztán utána úgy vettem bele.Nem tudom mit számít, feltételezem ez olyan, mint a benzin. tehetsz 95 öst meg 98 ast meg mindenféle V+Powert meg akármit a kocsidba, mindegyiktől kicsit más a teljesítmény..
      nah, szép napot mindenkinek! ( ha valaki karácsonyi vásárlásba van akkor meg kitartást a nagy ember tömeghez)

      Delete
    3. Idegrsit a dolog, a miért. Ebben a éakásban kb egy hónapja szenvedtem a párától, félek és nagyon vszinu ez tett be neki, a kérdés, hogy még mit vágott galyra

      Delete
  10. Hát, nem tudokm, nekem ez nem annyira memóriahibának tűnik (inkább vinyó), de majd a szerviz mond rá valamit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Első visszajelzés szerint (hibák) szoftveres problémára gyanakodott, mint én is, majd dobott rá egy tesztet, amit én is futattam, winchester jött ki, nekem semmi, mondta, h hív majd, de még nem tette, meglátjuk

      Delete
  11. OTP-ben 1,5 MD forgalom 1 óra alatt

    ReplyDelete
  12. OTP M15:
    http://kepfeltoltes.hu/131220/Ot_bank_nyrt_15_Minutes_20131220114020_www.kepfeltoltes.hu_.png

    Ránézvést olyan (d)dZZ. Azaz talán B?
    Ebben az esetben még le ~ 4050-70 közé, aztán fel 240 köré.

    Ugyanakkor lehet impulzus is, és akkor ~4100 körül lenne a vége.

    Mindenesetre elég idegesek:
    http://index.hu/gazdasag/2013/12/20/husz_szazalekos_torlesztocsokkentes_johet/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ez elég szép volt, 4100es záró, grat!

      Delete
  13. http://www.portfolio.hu/gazdasag/kisoporte_a_padlast_a_kormany.5.193276.html
    "Úgy tűnik, hogy a kormány nagyon magabiztos az idei költségvetési hiányt illetően."

    Kicsit szabadosan átértelmezve a híres mondást: 'ha én hamisítom a statisztikát akkor megbízhatok benne'...

    ReplyDelete
  14. A winchesterem szállt el, ez okozott minden problémát. Köszi, mindenkinek a segítséget! A szervíz gyors és korrekt volt, délelőtt bevítettem és 4-re a kezembe lett.
    Ment bele egy ssd 128 Gb, egyelőre semmi nincs rajta, most kellene egy rendszer backupot csinálni, majd lehet felrakni a szükséges szoftvereket, jól elvitte a hetem.
    Igazából azt sem tudom mi történt a piacokon, de ebben az évben már nem dolgozom, remélem lesz időm végigmenni mindenen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Már csak 2 nap és vége,idén már én sem erőlködöm ha csak nem lesz 1 ......

      Delete
    2. azt viszont megjátszom

      Delete
    3. új csúcson a dow, itt még van észak

      Delete
    4. akkor jól gondoltam lassan 2 hónappal ezelőtt,van még meglepetés :-)

      http://s20.postimg.org/3mk2v30gd/DOWI_Flag.png

      Sajnos záróba lemaradtam (2 pont)

      Delete
    5. De hétvégén én is átnézek pár dolgot, hogy gondolom a továbbiakat.
      Már kéne 1 kis pénzt is keresni,.................adóra-május :-((
      Idén már csak 23 és 30 lesz nyitva itthon ha minden igaz

      december 24.kedd pihenőnap
      december 25.szerda Karácsony
      december 26.csütörtök Karácsony
      december 27.péntek pihenőnap
      december 31.kedd Szilveszter

      Delete
  15. w7 boot 22, wifivel net 28 sec, ez már kellemes, úgy, hogy elvileg majdnem minden programot felraktam (markers még nincs)
    úgy tűnik probléma megoldva

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm az tenyleg kellemes. alighanem en is hamar meg rajzolok egy ssdt azt kiteszem az ablakba hatha meghozza a jezuska. :)

      Delete
    2. SSD vicces tud lenni, igen :-)
      Arra vigyázz, hogy ne szaladjon úgy 80% fölé a foglaltság, és várhatóan tartós is lesz.

      Delete
    3. Hát igen, a 120 GB frusztrál egy picit, nem túl sok, nem is tudom hogyan particionáljam, pedig minimálisan biztosan kell, annak a pár filenek, amit aktívan használok. Dropboxban 50 Gb helyem van, de az ugye eszi a vinyon is a helyet,nem tudom mennyit használok belőle, eddig nem volt gond.

      Ez a 22 másodperc, azért erős, a szervíz 17-et látott eddig, mint csúcs. nagyon kiváncsi lennék, ha egy kicsit belepiszkálnék mennyire lehetne lehúzni, de ezt egy hét vergődés után nem fogom megcsinálni, pedig lehetne, vagy esetleg feltenni egy ubit, na az szerintem 10 másodperc alatt lenne :)

      Delete
  16. - ha van a gépben DVD-olvasó (vagy helye), akkor érdemes megnézni, hogy lehet-e bele olyan átalakítót kapni, ami egy laptop-vinyót DVD-formára nyomorít. A DVD meg mehet USB-s külső egységnek. De a 120 giga (100, ha nem akarja az ember túltölteni) meglepően sok is tud lenni egy kis fegyelemmel.

    - bubuntuék eléggé rágyúrtak a betöltési sebességre, bár szerintem ez már kóros :-) De nem is szeretem őket.

    ReplyDelete
    Replies
    1. igen, hallottam erről a verzióról, de minek?:

      http://www.ebay.com/itm/NEW-64G-64GB-Micro-SD-Micro-SDHC-Class-C-10-TF-Flash-Memory-Card-Free-Adapter-/111237861012?pt=US_Cellphone_Memory_Cards&hash=item19e64b0e94

      ezt találtam:) ennyi pénzből, nem rossz megoldás, ráadásul nincs benne mozgó alkatrész :)

      a többi meg maradhat vinyon, a képek, videók, particióra a mentések viszik a helyet, anélkül, ha nem kell egyéb progit telepíteni elég



      Delete
    2. Nem sok jó tapasztalatom van SD-kártyákkal, komoly dolgot nem nagyon bíznék rájuk. De te tudod.
      Ugyanakkor: most eléggé sok hamis darab kering az aukciós oldalakon, érdemes megnézni, hogy amit veszel, azzal kapcsolatban van-e panasz valahol.

      Delete
    3. köszi a tanácsot, eddig rosszat nem hallottam az sd-kről, de megfontolandó

      az ebay-en két telót vettem, az egyik csaló volt, nagyon jó a védelem, nem volt nagy gond a teljes pénzt visszakapni

      lehet marad a külső vinyó, usb-ről, elég tech lett a blog:) telepítem a markers-t "oszt nézek egy kis grafikont is ... :)

      köszi mindnekinek!

      Delete
    4. Laptopom: HP probook intel core i5 proci 4gb ram 1giga dedikalt video kartya 640gb hdd. winfos 7

      boot ido 3:57 szoval ha bekapcsolom a gepet meg egy kave cigi is belefer mire tudom hasznalni... ez a tutti. es ez a BIZNISZ kategoria...

      Delete
    5. az nem jó, érdemes lenne utána nézni, itt egy leírás:

      http://reformers.hu/kavezoo/93-windows-7-optimalizalasa-gyorsitasa.html

      persze előtte, teljes rendszer mentés, Readyboost-ot probáltam, HDD esetén nekem látványosan segített, lehet a cigi nem fog beleférni és, hát egy hónap alatt meglesz az SSD :) a cigi árából :) kint 50-60-ból megvan a 120-as

      A vistámnak kb 5 perc kellett, de az Vista volt, Core duo 2.0 GHz proci, 2 GB Ram, 32 bit op rendszer, Toshiba Satellite, de ez 6-7 éves, a nagy lendületben épp most újrahúzom (már egy ideje várat magára, egy tartalék vincsin W7-t volt, de totál összeborult pár hónapja, azóta nem nagyon használtam, most benne vagyok, belevágtam), majd meglátjuk mit tud, utálom a lassú gépeket...

      Delete
    6. Mar reg nem cigizek. (kellett a penz a tozsdehez :)) ) ezen az ssd-n voszont elgondolkodtam most. en sem szeretem a lassu gepeket. ezert nem is kapcsolom ki csak kb het egyszer. azt viszont tudom tobbet hp-t soha (csak folyadek formajaban).... eddig acer laptopjaim voltak valoszinu visszaterek rajuk.

      Delete
    7. Nekem nem kell 1 perc a bekapcsolástól és menetkész minden,W7.de fogalmam sincs mi van ebben a gépben,nem is tudom hol kell megnézni,annyit tudok hogy MSI,de nekem elég ennyi,működik.
      Hozzáértő töltött rá mindent,ő is hozta nekem.
      Lassan már megérett a cserére ,jó pár éves,reggel 6-tol este 10-ig szokott menni,,max ha elmegyek,alvóra teszem,kezd kerregni néha a ventilátor mikor indítom.

      Delete
  17. tényleg kell egy hozzáértő, a mostani W7-ben a snipping toolt nem találtam meg, ami járna ehhez a verzióhoz, de a gyorsaság kárpótol, nagyon összerakta a srác a gépet, gondolom csak a legszükségesebbeket tette fel, meg is fogom tartani a szervizt, beszélgettem vele, ért hozzá, legalábbis nekem ez volt a tapasztalatom, vinyoval együtt 27 (20 a vinyó) volt, előtte jó sok napom vitte el...ráadásul nem kereskedtem..

    RAS említette pár hete (hónapja), h elment a vinyója, ssd-t rakott be, elég gyorsnak tűnik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nincs ssd-d benne 500-as vincsesztert tettek bele,(11200 FT)még nem hozott SSD-t aki igérte.
      Tudom valami progikat rakott bele amik karbantartja a dolgokat,de nem tudom mik ezek

      Delete
    2. akkor az az egy perc nagyon jó

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. fogalmam nincs hogy ez milyen kategória, főleg hogy kb 5 éves.

      Delete
    5. nem rossz :)

      Töröltem a képet, mert a Windows kulcsod is látható volt, lehet azzal vissza lehet élni

      Delete
    6. Eltünt a bejegyzésem,még ilyen sem volt,nem én voltam

      Delete
    7. ki vettem belőle 2 számot erre vigyáztam

      Delete
    8. ügyes, de már nem tudom visszahozni

      Delete
    9. tévedtem, itt van:

      http://s20.postimg.org/z2qv2iuq5/Adatok.png

      Delete
    10. még nyitva volt a böngészőben

      Delete
    11. valami ilyen progit tett rá amitöl gyorsabb lett, CleanMem ha jól írtam,ez valami karbantartó vagy valami ilyesmi,de ti biztos tudjátok mi ez,

      Delete
  18. Idén már nem leszek,de ha tudok még benézek!

    Boldog ünnepeket nektek!
    Új évre meg kívánok minima egy ilyen "gurigával"mindenkinek a tőzsdén.
    Sziasztok...ras

    http://s20.postimg.org/7uh5spekt/BU_K_2014.png

    ReplyDelete