Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Thursday 31 May 2018

USD/HUF - Meglepetés? Nem.

Az elmúlt közel 100 nap legnagyobb mozgását hozta tegnap a kereszt. Önmagában ez óriási meglepetés is lehetne, mivel egy 30 napja erős trendben mozgó piaccal szemben történt meg, ugyanakkor ebben semmi meglepő nincs. A charton napok óta ott volt a lehetősége a lefordulásnak, egy Ending Diagonal utolsó hullámának túlcsordulása, egy vételi klimax, egy megnyúlt hullám célárzónája, szóval a veszély lehetősége jó előre látszott, ezt folyamatosan jeleztem is. Ahogy tegnap (Megjegyzés - link) írtam Zoli kérdésére egy 274 alatti zárás erős fordulós jelzést hozhat, ez megtörtént. A jelenlegi helyzetben nem jelenthetjük ki 100%-osan, hogy megindult a korrekció (ED 4. hulláma gyakran éles, meredek) és nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy ED 5. vagy 3. hullám fejeződött-e be (az okokról a végén). Mindezek ellenére a korrekció megindulása mellett teszem le a voksom, mivel:

- a várt túlhúzás, majd lefordulás a várakozás szerint megvalósult (throw over)
- óriási vételi klimax alakult ki naposon
- a hetes ellenállás törése még nem történt meg, továbbra sem hiszem, hogy átszáguld rajta a piac (többségében nem szokott)
-  Bearish Engulfing gyertyaalakzat, melynek 79% a fordulós valószínűsége

Deviza piacon forgalmi adatokra vonatkozó megerősítését az alakzatnak nem tudom megtenni, részvénypiacokon ebből a szempontból előnyösebb a helyzet. Természetesen egy kisebb high-t (ed 5.) nem tudok kizárni, ezért egy folytatódó esés, 272,7 majd 270 törése adna jó megerősítést.

Ma elképzelhető a délelőtt, kora délután folyamán, m15 alapján egy 276,5 körüli zónába való felhúzás (itt a zóna szélesebb, mint amiről beszélni szoktam!). Sokan vártak egy kedvező beszállási lehetőséget és most meg fogják ragadni az alkalmat, de ha valóban kész az ED, akkor 5-10 nap alatt le fogunk érkezni az alakzat aljára, azaz 262,4-hez!!! Short jelzés nincs a charton, ahhoz egy alacsonyabb tető kialakulását érdemes megvárni (2. hullám), mert amennyiben ez még csak ED 3. hullám volt, akkor az 5. kiviszi a stopokat, majd élesen lefordul a piac, felbosszantva a kereskedőt. 

Az USDHUF emelkedés belső szerkezete nehezen vizsgálható, ED esetében egy dZZ is ki szokott alakulni valamely hullámban, ez okozza  a bizonytalanságot a teljessé nyilvánítás tekintetében, illetve a megnyúlás 279,5 körüli számolt értéke (zónákban gondolkodunk, a tető teljesen elfogadható szinten), minden más ezzel szemben arra utal, hogy kész a szerkezet.

22 comments:

  1. Pedig ott még tényleg kicsi a jutalék a magyar brókerekhez képest...

    https://www.portfolio.hu/vallalatok/it/ingyenes-tozsdezessel-fosztana-ki-a-brokerpiacot-az-uj-robin-hood.1.287070.html

    ReplyDelete
  2. Ha ed 4. halad lefelé, akkor ZZ lesz és fordulat

    ReplyDelete
  3. Figyi Ad neked senkinek es semmit nem kell bizonyitani! Kicsit mostanaban ugy erzem, Hogy néhány kétkedő szkeptikus hatására elkezdtél magyarázkodni a posztjaiban esetleg önmagadat igazolni úgy, hogy belinkelsz korábbi megszólalásokat de szerintem nem kell. Nincs erre szükséged, szerintem jó vagy te vagy az egyik legjobb, szkeptikusok, hitetlenkedők, okosak meg mindig lesznek de végül is most is bebizonyosodott hogy neked van igazad és lefordult. Tudom, hogy nem vagy bizonytalan magadban, nem azért mondom de nem is kell semmit bizonygatnod sem magad felé sem nekünk, hidd el ez csak egy jótanács! köszi Balázs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Big like! Nagyon zavaro, h nehany ember azt gondolja, attol ert hozza, h eltalalta az iranyt. Mint a kaszinoban, aki eppen fekete trendet jatszik, mert elotte sok piros volt es amikor bejon akkor uvoltozik, ugye megmondtam.😃
      Iszonyat sokat lehet irasaidbol tanulni, kivalo kiegeszitese a kereskedesemnek.

      Delete
  4. Köszönöm!

    Szerintem magabiztos vagyok, sőt az elmúlt egy évben ez jelentősen nőtt, főleg a piaccal kapcsolatban.

    Amiben bizonytalan vagyok, h sikerül e megfogalmaznom azt , amit mondani akarok. Érthető-e amit mondani akarok, megfelelően megy e át. Linkelésnek van egy előnye, nem kell újra leírni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hogy mennyire ertheto?:-) az biztos,ha valaha eljutok olyan szintre, mint te meg kisbandi, akkor kb.felszavakbol fogjuk erteni egymast :-) viccet felreteve, ha v.kinek nem eleg egyertelmu, vegye a batorsagot es kerdezzen. Jol nyomod Ad :-) no problem

      Delete
  5. Nekem is nagyon hasznos a blog.

    Teljesen érthetően leírtad, statisztikailag ha szignifikánsan nagyobb az esély valamire, hosszú távon a szerint kell kereskedni. Egyszer-egyszer persze bejöhet a kisebb valósznűségű pozíció. Én szépen elolvastam a "A kereskedés és a matematikai valószínűség" cikket, és igazat is adtam, ha kicsit több trade lenne a hátam mögött, már akkor zártam volna, csak nem hittem benne, hogy egy ilyen erős trend ugyanilyen erővel tud visszafordulni. Pedig statisztikailag nagyobb volt az esélye. Ezt bánja pár százezer forintom, de most még kevesebb lenne, ha utána nem zárok.

    A szakértelem egyértelműen Nálad, én segítségért jövök ide. A döntést úgyis mindenkinek magának kell meghoznia, de jó egy szakértőtől olvasni, hogy minek lesz nagyobb a valószínűsége...

    szóval mégegyszer köszi a blog írásokat :)

    ReplyDelete
  6. Köszönöm!

    Aki blogot indít, annak viselnie kell a kritikát. Nekem a nyilvánosság és a korrekt vélemény nyilvánítások sokat segítettek a fejlődésben. Elég sokat hibáztam is - szakmailag - főleg az elején. A piac az életre tanít és óriási személyiségfejlesztő. Nekem nincs könnyű személyiségem és másokkal ellentétben én nem tudok elsétálni előle, ez van, sokat dolgozom rajta.

    Kevesen maradtunk az elejétől fogva, sokan eltűntek, gondolom a számláikkal együtt. Nekem úgy tűnik mindenki ugyanazon a folyamaton megy végig a kereskedés kapcsán, látható, hogy ki az, aki a fórumokon, blogokon veszteséges, vagy olyan poziban ül. A heves vélemény nyilvánítások pl lehetnek ennek a jelei, mert érzelmi túlfűtöttségben él, kereskedik. Meg kell tanulni letenni az érzelmeket, ez sokkal fontosabb, mint a piaci valós tudás. A piacon a legfontosabb az alázat, ez pont ellentétes azzal, ami a világban folyik, ami az élet más területén eredményes, épp ezért olyan nehéz a konzisztencia elérése, szerintem legalábbis.

    Kisbandi, igen, ő egy "állat". Havi, hetes fordulat, perces charton meglőve, látom mit csinál, de sokszor nem hiszem el, 20 év a piacokon, az 20 év.

    ReplyDelete
  7. Én főleg részvényeztem egyébként, FX kevésbé de most ez az USD erősödés egy jó kör volt nekem, koinokkal vagyok még 30% bukóban idén. Ezért nekem az is nagyon hasznos lehet, mikor a bitcoinokról írsz :) Jó lenne jól kijönni abból is ;)

    ReplyDelete
  8. eur usd elkepzeles 15m

    http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/06/01/854eurusd15m.jpg

    lehetseges spike lesz ma (NFP 2:30kor)
    szep napot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Update
      http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/06/01/861eur_usd15_m.jpg

      Delete
    2. update
      http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/06/01/390eur_usd15_mup.jpg

      Delete
    3. jovo heten ezeket figyelem:

      DAX
      http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/06/01/909DAX_nagy.jpg

      USD-jpy
      http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/06/01/835usd_jpy.jpg

      Delete
  9. Merre tartunk vajon EUR/USD és USD/HUF ügyben?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Van egy fordulós jel, ami elég nagy valószínűséggel működik. A fordulós jel helye "elég jó". Hetes ellenállás zóna nem tört. Nekem egy megerősítés kell, hogy ez nem ED/4., hanem egy nagyobb korrekció kezdete. Nyilván ezt nem hétfő délelőtt fogja a piac megadni. Kisebb tf-n a fordulat egyértelmű, nagyobb tf bevonását továbbra is csak sejtjük. A fordulat nagy magabiztosságú kijelentéséhez PA megerősítés szükséges. Én erre várok, vagy ennek az elvetésére (antiszignál)

      Delete
  10. eur usd 1750 szignifikáns törése repitheti tovább eurt,elsőre 1820 ig

    ReplyDelete
    Replies
    1. Y, közben forint L-LH-LL naposon, ez megerősítés.

      A korrekció nagyon nagy eséllyel egy exp flat verzió lesz, ahol a hullám nem megy majd túl mélyre, b új csúcsra futhat, majd a c lesz energikus, talán f50.

      Delete
  11. Replies
    1. Nem tudom.

      A 4. hullám célárát legtöbbször könnyű meghatározni, de most több célárra utal a chart és nem tudom melyik lesz.

      Ha ED volt, akkor lemegyünk mélyebbre, devizánál egyébként is így szokott lenni. Az A hullám biztos nem megy le olyan mélyre (268? talán)

      Delete
    2. usd huf napos bear dkk készülödik,longosoknak remény hogy támasz eddig fogja és a momentum konfiguráció magasan van

      Delete
    3. Nem jó az én feltételrendszerem szerint. Nincs magasabb tf támogatottsága.
      Naposon a long (jelenleg és szerintem) életveszély. Napos drt + Short golden X. Lehet ez egy b hullám, az új low-val. Setup szerintem kisebb tf-n van, hetesen pedig a célár (akár a megnyúlás) már zárást adott. Persze ha exp flat akkor mázli...

      Delete
  12. csak a longban hiszek ,trendirányban keresek beszállót

    ReplyDelete