Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 5 November 2014

Orbanomics - X.0

Érdekes hír jelent ma meg, idézek:

" a fogyasztói kölcsönszerződéseknél a bankok csak háromévente változtathassanak kamaton, kamatfeláron - jelentette be Rogán Antal..."

"... háromévente is csak úgy lehet kamatot, kamatfelárat, ha a bank legalább 90 nappal korábban közli ezt, és meghatároz egy kamatváltoztatási mutatót, egy objektív indexet, amelyet a jegybanknak jóvá kell  hagynia.... más költségeket, díjakat csak az infláció mértékévvel változtathatnak meg..."

(Portfolio.hu cikk: klikk)

Első gondolatom az volt, hogy leírom mi lesz ennek a következménye, de arra jutottam, hogy minden józan gondolkodású ember hamar belátja majd mit jelent ez. A bankrendszer tulajdonképpen a pénzügyi közvetítő rendszer, betétet gyűjt, melyet hitelként kihelyez.... nem folytatom utána lehet nézni... Ez olyan elképzelés, mintha azt kérnék a boltoktól, hogy fixálják 3 évre a cukor árát....

Vajon kedves olvasó, ha Öntől kérnék, hogy adjon fix árat egy termékre három évre előre, melynek a beszerzési ára bizonytalan, akkor milyen árat mondana?

153 comments:

  1. sziasztok,
    volt egy kis idom igy csinaltam par screenshootot a telomal (S5 mini de felteltelezem az összes többin mukodik)
    sima metatradert4-et hasznalok rajta.a csatolt kepeken lathatjatok hogyan lehet ma-t tenni RSI-re

    fokepernyo:
    - ratappolsz az indikatorok ikonra (f-betu)
    http://kepfeltoltes.hu/141104/9232372661_www.kepfeltoltes.hu_.png

    itt meg ratappolsz a +-jelre
    http://kepfeltoltes.hu/141104/5296681292_www.kepfeltoltes.hu_.png

    hozza adsz egy RElative Strength Indexet (RSI :))
    http://kepfeltoltes.hu/141104/3361609373_www.kepfeltoltes.hu_.png

    nyomsz egy DONE-t
    http://kepfeltoltes.hu/141104/8564908884_www.kepfeltoltes.hu_.png

    -RSI hozzáadva
    -- megint F beture tappolsz
    http://kepfeltoltes.hu/141104/8802486855_www.kepfeltoltes.hu_.png

    -Indicator Window mellet ott egy + jel. tapp arra
    http://kepfeltoltes.hu/141104/6951735836_www.kepfeltoltes.hu_.png

    - kivalasztod a Moving Average-et
    http://kepfeltoltes.hu/141104/6388266897_www.kepfeltoltes.hu_.png

    -es itt jon a kulcs fontosasgu dolog. Tapp az Apply to-ra
    http://kepfeltoltes.hu/141104/8_www.kepfeltoltes.hu_.png

    -valaszd ki a "previous indicators data-t
    http://kepfeltoltes.hu/141104/9_www.kepfeltoltes.hu_.png

    -örülj :))
    http://kepfeltoltes.hu/141104/10_www.kepfeltoltes.hu_.png


    Amugy én egy Samsung S5-mini kereskedek, de egy Iphone 4-et használok "elemzésre" mivel az azon lévő metatraderben van "minden" Fibo rács csatorna bla bla bla... sajnos nekem is csak ez jutott mert meloben nincsen eselyem a gephez jutni... igy a legegyszerübb nekem.
    Remelem segitettem vele nektek.
    Jo kereskedest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pont így kell mt4-esen is, de isten bizony nekem nem adta ki a "previous ind.data" részt eddig. Biztos elbénáztam.
      Köszi! Most tökéletes!
      Én is "tűzfal erdő" mögött vagyok a cégnél, így a telón kereskedem indexel meg devizával :(

      Delete
  2. Ja.

    Már onnantól kezdve el van b@szva az egész, hogy az állam vetélytárs (hatalmával visszaélő vetélytárs) a pénzpiaci források gyűjtésében. Amíg a bank ugye multiplikátoron keresztül ~ a gazdasági aktivitás mértékében 'szaporítja' a pénzt, az állam nem: viszont a két szektor hatékonyságát ismerjük, ugye - szóval kevesebb pénz, sz@rul elköltve.

    Ennek a tetejébe minden más már csak extra.

    Ez az igazi unortodoxia: mesterségesen előidézett credit crunch, mint gazdaságélénkítés.

    ReplyDelete
    Replies
    1. szögbelövő pisztoly hatékonyságával kalapáljuk a szögeket a gazdaság koporsójába...

      Mellár Tamás véleménye megerősített, tényleg egyetlen egy közgazdász sincs a kormányfő környezetében... Matolcsy nem közgazdász, hanem egy elmeházi szökevény, egy Excel huzugató, csak tudnám mi lelte a Miskát...anno még normálisnak nézett ki...

      Delete
  3. Usd fordulatban még mindig van kétség a tegnapi napos alapján, még ott lebeg egy felfelé

    ReplyDelete
  4. Kabelven mintha 1,2-1,2 epulne lefele...

    ReplyDelete
    Replies
    1. El is indult lefele, tényleg meg akarja csinálni az 1.57xx-es célárat!

      A fej váll megjátszásnál, amikor longban voltam és elment nyakvonalig majd azt erővel visszadobta, na az egy anti szignál volt és ott kellett volna azonnal shortba fordulnom. Két hibát követtem el: longot nem húztam BE-be + nem léptem anti-szignál miatt shortba.

      Hihetetlen, hogy bejöhet ez az 1.57xx-es célár... de az még jobban, hogy hetin 1.35 havin 1.0345-re mutat az EWI szerint!
      Beteszek egy emlékeztetőt magamnak képekkel, hogy erre nézzek rá jövő decemberben mi valósult meg, hol tart :)

      Delete
    2. nekem is az utóbbi került előtérbe ezzel a mai nappal. Flat C elképzelés megbukott.

      Delete
    3. Most már inkább így számoznám: http://tacos.uw.hu/cable_20141105.png
      És a korrekció még nem indult el...

      Első pozival 200pipet fogtam a másodikat nullában kilőttem 500pip helyett :)
      Most már nem lépek short irányba, nem futok a vonat után. Majd keresem a longot 1.57xx-nél naposon.

      Delete
    4. én a csúcsról indult esést a skót népszavazás előtti aljig egy kész szakasznak tekintem, és szerintem minimum annak a párját csinálhatja majd meg, de lehet, hogy egy harmadik hullámot. Majd meglátjuk. Ha lesz setup + szignál berakom, hogy mit játszom meg.

      Delete
  5. DAX prompt órás - RSI bear határról pattant vissza semlegesbe, viszont nekiment ma9-nek.

    ~ most dőlhet el, hogy bear vagy bull.

    ReplyDelete
  6. usd még felfelé, naposon kell az új csúcs - korai volt a belépő, de nincs gond vele, csak az h lassú .) nem ehhez vok szokva :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ezért nem is piszkáltam,....amíg nem küldik a számlát, addig nincs kényszer.

      Delete
    2. http://s20.postimg.org/4xanqiff1/usdhuf_H1.png

      Delete
    3. Szépen hozza, aöbelépési konfigot is, Cimballi kedvence ez a szitu, nem tudtam eldönteni, h meglesz v nem, ezért szélesebb stop, kevesebbökoni, majd a jel után újra számolom, van e tér bővíteni

      Delete
    4. 6000$ eladtam egyelőre,ennyi lesz a számla ami jön majd.

      Delete
    5. Grat, az áfa egy része megvan :-)

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  7. BUX sem az igazi a forgalom meg .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem is nézem a magyar piacot, nincs jó rrs jel

      Delete
    2. Eurusd érdekes volt éjszaka, lehet ráfordulok :-)

      Delete
  8. Usd, még mindig van benne észak, szvsz, egy kör biztos

    ReplyDelete
  9. Megy a hazudozás ebben a NAV-os ügyben,érdekes >adták a hülyét hogy senki nem tudott róla,gerinctelen 1 banda ez,totál ostobának nézik az embereket.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Egyre többször belefutnak, a riporterek meg rájöttek, h kell kérdezni és mit :-)

      Delete
  10. m.hvg.hu első első 9 cikk a navról szól, utána NY Times vezércikk orbánról, majd Goodfriend és a kitiltás...

    ReplyDelete
  11. Mtel. ...holnap jelent

    Rettegj, amikor mások mohók, és legyél mohó, mikor mások rettegnek

    ReplyDelete
    Replies
    1. .) ez továbbra is jó .)

      amikor legutóbb néztem még long volt, lehet azóta változott a kép... hagyom békén a magyar piacot,e geylőre

      Delete
    2. Nekem teccik :-) nyomatom is

      Delete
    3. MTel nálam még esélyes egy 300 környéke. Olyan 60-70%.
      Utána viszont szerintem is rendesen elszállhat.

      Delete
  12. csak megbökte a 248-at :) még nincs vége, de ember legyen a talpán, aki meglövi a tetőt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 247,69-en zártam,többivel egyelőre várok

      Delete
    2. Mtel lehet izgalmas meddig megy

      Delete
    3. ZZt néznék az aljtól, ha lenne longom, akkor célárnál zárnám

      Delete
    4. Nekem van,majd holnap kiderül lesz e örömködés :-)

      Delete
    5. Mtelre gondoltam hogy van

      Delete
    6. Csak nem a portfóliós 324-es vételi ajánlás? :)

      Delete
    7. Arra én nem szoktam kereskedni.

      Delete
    8. Sztem Stef csak megpróbált viccelődni :)
      Ras, szerinted hol tart most az MTel? A sok rés miatt én most meg vagyok zavarodva :S

      Delete
    9. Miért is sejtettem, hogy ezt fogod válaszolni :)
      Látatlanba azt mondom elérted a tréderré válás 5. fázisát...
      Én talán végre a 3.-ban vagyok, de sokszor visszaesek a 2.-ba :(

      Delete
    10. Hu bameg, vagy 30 pont van, huzzatok bele

      Delete
    11. Én is zavarodott vagyok :-)) (a kormány sok hazugsága miatt),de ha nem jön be,majd az unokámnak jó lesz
      Én "csak" azt nézem, ha sokan el akarnak adni akkor én veszek,ezért a fenti szlogen

      Delete
    12. Jaja, le is nyúltam :) Én most úgy vagyok, hogy megpróbálok egy kis pluszt összeszedni a Telekom papírból, és utána a magyar piac felé se nézek amíg ezek a férgek itt garázdálkodnak. Bármelyik pillanatban ezek a gyökerek alákaszának bárminek. Nagy megkönnyebbülés lesz végre megszabadulnom tőle.

      Delete
    13. Ez a legjobb piac :-)) csak ki kell ismerni,ne add fel.

      Delete
    14. Nézd meg BOY-t,már ő is rájött valamire......még a végén beelőz engem is.

      Delete
    15. Látszik is a BUX grafinkonján :)

      Delete
    16. Attól függ melyik tf-et nézed

      Delete
    17. Mondjuk az "emút négy évet" nézve

      Delete
    18. Attól még nagyon-nagyon messze vagyok!!! De hajtok rá!! :-))))

      Delete
    19. sachinho! Ezzel mi a bajod :-)) 1x majd utolérjük őket

      http://s20.postimg.org/553ck4wp9/tuti.png

      Delete
    20. Mivel ezek a gennyládák valójában teljesen ki akarják az összes külföldi céget kergetni (bankok, telekommunikáció, kereskedelem, média, termőföldek, szerencsejáték, stb, stb...), hogy minden azokhoz befolyó pénzre rátegyék, ezért gyanítom, hogy egy ilyen - mindenkitől elszigetelt - országba a büdös életbe nem fognak a befektetők jönni. Szóval még most kell menekülni :)

      Delete
    21. Csak addig tehetik amíg hagyjuk.

      Delete
  13. Már a forint is milyen szépen gyengül,ez kell az exportnak

    És hogy örülhetnek most a devizahitelesek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annó mindenki hülyének nézett, hogy nem megyek ibizára nyaralni és két kézzel szórom a pénzt ahogy ők tették, hanem 188-on kifizettem a chf-es házhitelt (165-ön vettem fel).

      Delete
    2. Dev hitel az nagy szívás,de meg van róla a véleményem
      Hármas hiba történt.

      Delete
    3. export: kádári népmese, nem érintett, mert a nagy cégek már régen átálltak EUR-ra, a gdp 1-2%-ra teszik az érintettséget, szóval a gyenge forint nem használ a gazdaságnak, csak az élelmiszer drágul vele... De ki is mondhatná meg a kormánynak a Századvég? vagy Kusza szem a piros pöttyeivel...?

      Delete
    4. Ha azt mondják neked, hogy 30 v- 30 évre vehetsz fel hitelt, forint vagy eur alapon, de 3 v 4 év múlva belépünk az euro zónába, a forint kamat 10% az eur 3%, a belépés bejelentése után a forint erősödni fog, akkor a lakosság már nem követett el olyan égbekiáltó hibát - 2003-2004-ben...

      A politika felelőseit nem látom sehol... pedig a legnagyobb felelősök ők, nevesítve: Kósa L - 10 Ft, másik majom szintén 10 Ft, a többi meg kusza szem és a gazdaságpolitikája..

      Delete
    5. Export-Devhitelesek beírás csak vicc volt :-(((

      De Járai jó magasan tartotta az MNB kamatot anno

      Delete
  14. 38 steps to becoming a successful trader
    They are as follows:
    1. We accumulate information - buying books, going to seminars and researching.
    2. We begin to trade with our 'new' knowledge.
    3. We consistently 'donate' and then realize we may need more knowledge or information.
    4. We accumulate more information.
    5. We switch the commodities we are currently following.
    6. We go back into the market and trade with our 'updated' knowledge.
    7. We get 'beat up' again and begin to lose some of our confidence.
    Fear starts setting in.
    8. We start to listen to 'outside news' and to other traders.
    9. We go back into the market and continue to 'donate'.
    10. We switch commodities again.
    11. We search for more information.
    12. We go back into the market and start to see a little progress.
    13. We get 'over-confident' and the market humbles us.
    14. We start to understand that trading successfully is going to take more time and more knowledge than we anticipated.
    15. We get serious and start concentrating on learning a 'real' methodology.
    16. We trade our methodology with some success, but realize that something is missing.
    17. We begin to understand the need for having rules to apply our methodology.
    18. We take a sabbatical from trading to develop and research our trading rules.
    19. We start trading again, this time with rules and find some success, but over all we still hesitate when it comes time to execute.
    20. We add, subtract and modify rules as we see a need to be more proficient with our rules.
    21. We feel we are very close to crossing that threshold of successful trading.
    22. We start to take responsibility for our trading results as we understand that our success is in us, not the methodology.
    23. We continue to trade and become more proficient with our methodology and our rules.
    24. As we trade we still have a tendency to violate our rules and our results are still erratic.
    25. We know we are close.
    26. We go back and research our rules.
    27. We build the confidence in our rules and go back into the market and trade.
    28. Our trading results are getting better, but we are still hesitating in executing our rules.
    29. We now see the importance of following our rules as we see the results of our trades when we don't follow the rules.
    30. We begin to see that our lack of success is within us (a lack of discipline in following the rules because of some kind of fear) and we begin to work on knowing ourselves better.
    31. We continue to trade and the market teaches us more and more about ourselves.
    32. We master our methodology and our trading rules.
    33. We begin to consistently make money.
    34. We get a little over-confident and the market humbles us.
    35. We continue to learn our lessons.
    36. We stop thinking and allow our rules to trade for us (trading becomes boring, but successful) and our trading account continues to grow as we increase our contract size.
    37. We are making more money than we ever dreamed possible.
    38. We go on with our lives and accomplish many of the goals we had always dreamed of.

    ReplyDelete
    Replies
    1. valószínű nem erre gondoltatok, de ez sokkal szofisztikáltabb, ezért jelen esetben jobbnak tartom...

      Delete
    2. Én már túl vagyok ezen,tudom mitől döglik a légy....már adakoztam annó

      Delete
    3. Szarvasvadász fordítását publikálták valahol... gugli megmondja :)

      Delete
  15. usd, altatott, altatott, majd csak megcsinálja :)

    ReplyDelete
  16. usd certi árjegyző elszaladt... :)

    ReplyDelete
  17. usd napos formáció kezd meglenni, "zaklatott" felfelé, lehet gyors c lesz lefelé

    alt. az arányok nem tetszenek, csak nehogy 5/3 volt ez a mozgolódás és nem ék, de devizában nem olyan könnyű számozni

    ReplyDelete
  18. dax-ot figyelem. Talán újabb csúcsteszt jöhet. Lefelé a-c füle-farka megvolt - ma figyeltem az antiszignált :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok, csati törés megvolt. Legalább egy -a-b-c jöhet fel majd szerintem (vagy végre jön a kitörés)
      http://www.mql5.com/en/charts/2589802/dax30-pro-m1-admiral-markets-as

      figyelek!

      Delete
    2. Én óráson nézegettem, de nem akadt horogra semmi.
      Illetve most talán alakul majd egy bull horog, bár nem tetszik túlzottan.

      Ráadásul prompt és futi annyira máshogy mozog, hogy inkább még nagyobb tf-re kapcsoltam a végén.

      Delete
    3. Ez az órás horog-kezdemény érdekes jószág.
      Ha besül, esünk?

      Delete
    4. egy c hullám még jöhet...vagy bármi más is :)

      Delete
    5. Remélem kitör felfele, és célbaveszi a 9500-at. Még mindig bízom az LD+flat korrekcióban.
      http://keptarhely.eu/view.php?file=20141105v00g8c6ej.png

      Ha nem tör ki, akkor zárom nullában.

      Delete
  19. Ezért írtam tegnap stef-nek ne kapkodjon,aludjon rá 1-et.

    Nem sok minden történt ma eddig,......
    usdhuf .-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hezitáltam, írtam is, ma megvolt a jel, tegnap meg kalkuláltam ezzel a lehetőséggel, átgondolt lépés volt, a többi a piaccé, meglátjuk mi lesz, nincs olyan trader akinek minden ügylete nyereséges

      másfelől ellenállás 250-nél, sokan fognak lépni, kis tf-n nem hiszem, hogy lendületből átviszi

      Delete
    2. Van egy rakás USD cash, nagy tf-n gondolkozom benne, nem akarok hozzányúlni, ráadásul nagy a kereskedés költsége ezzel

      Számítok kisebb tf-n egy korrekcióra és van naposon egy konfig, amit érdemes lőni

      2 eset lehetséges:

      1/ 260-nál zárják a certit - nem látok ebben a körben erre esélyt, de ha megtörténik, akkor risket elvette a piac, de a cash szépen hoz, sokkal többet, mint a risk (ha nem zárom kézzel én 250 fölé kerülés sok mindenen elgondolkoztatna)

      2/ bejön a várakozásom, cashhez nem nyúlok, certit zárom x R-rel

      egyébként nem egy ügyletként kezelem, két tf-n, két különböző stratégiával, gondolkozással, időtávval, úgy gondolkozom róla, mintha két különböző termék lenne

      Delete
    3. usd cash már több, mint egy éve ülök benne, 300 környékén nézem meg a részleges zárás lehetőségét, de ha bejön a le (238-236-232), majd onnan új csúccsal, akkor nézem egy átmeneti hegde lehetőségét, mert vmi impulse készen lesz (utána flat korrekcióra számítok nagyobb eséllyel)

      Delete
    4. Nekem sok van ETF-ekben + van még szabad $ azt akarom majd zárni,meg van mit veszek belőle a BUX-on.
      Most az Mtelben bízom mert jót fog jelenteni, legalább is erre játszottam.

      Delete
    5. Naitssz! most jött meg,majd megy a válasz csak mennem kell.

      Delete
  20. Dax: 4hn a ~8350es aljról emelkedő csatornában mozog, melynek alja ~9210nél található most, teteje ~9620. A 9900ról induló teoretikus flat C hullám 38,2-nél akadt el egyelőre, napos rsi meg ~60nál akadt el eddig.

    A csatorna aljának letörése újra a 8800 körüli szintekre viheti gyorsan az indexet, de ha jelentősebb új csúcs nélkül töri a csatit, az a továbbiakra nem sok jót sejtet.
    Viszont az esély természetesen megvan arra, hogy megy felfelé tovább, ez a csatorna nyugodtan követhető jelenleg.

    Nagyon érdekes a helyzet, a határon billeg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ECB lesz ma, esetleg az eldöntheti az irányt.

      Delete
    2. Prompt óráson még mindig van esélye annak a bull horognak, bár (szerintem) egyre nagyobb az esélye, hogy behal.

      Ugyanakkor futin van egy talán-hsz, ami:
      - új lokális csúcsra viheti
      - viszont azon a környéken befejezést ígér...

      Delete
    3. Még mindig messze a gyertya vége, de óráson egyelőre úgy fest, RSI lepattant 60-ról, és MA9 alá esett.
      Kisebb TF-en lehet érdemes elkezdeni nézelődni.

      Delete
    4. Talán egy új csúcsra még szükség van 9350 felett, akár egy felszúrás, de utána nagyon kérdésessé válhat a további emelkedés. Én shortra csak a csati törése esetén lépnék be, akkor még bőven lenne tér lefelé.

      De egy figyelmeztető jelzés, hogy az aaii sentiment sose mutatott ilyen kevés medvét.

      Delete
    5. Ja-ja, nem vagyunk messze a csatitól, és 'rendes' tf egyelőre nem adott aa-t, jobb lesz várni, maradni óráson...

      Delete
  21. SP 5 hullám futhat

    YM mozgása alapján lehet lesz egy ED? holnap kiderül

    ReplyDelete
  22. Ricsit szeretettel és long-al várom lent a=c-nél :-)
    http://bit.ly/10ykKTS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én 840 ről 720-on nagy pakkal shortot zártam, és felét 769-en most visszanyitottam... ;-)

      Delete
    2. Thx! A célárunk lefele továbbra is ugyan az... ;-)

      Delete
    3. Igen :) és nagy eséllyel meg is lesz, ha így haladunk. A mai gyj is passzolt a kontextushoz.

      Delete
  23. Mtel,7 forintnál többre számítottam de nem zárom a tegnapi 341 körüli pozimat,.inkább várok.Ha megy le majd veszek még mint múltkor.

    ReplyDelete
  24. dax-ban lehet bekukkant a komplexitás elve és egy flat B csúcsot látunk hamarosan...meglátjuk mi lesz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha így zár, akkor folytatólagos szignál lesz h1-en.

      Delete
  25. még 3 perc.

    ezt figyelem: http://www.mql5.com/en/charts/2593853/dax30-pro-h1-admiral-markets-as

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha lefordul, akkor flat B-nek gondolom a kitörési kísérletet.

      Delete
    2. b-nek szerintem túl asszimetrikus jelen formájában.
      A reggel említett lehetséges hsz célárát megcsinálta.

      Delete
    3. Én záródtam. Lehet megvárom a hír utáni időszakot. Addig meglátom merre kéne lépni.

      Delete
    4. Jelenleg csatitetőnél van, de szerintem nincs ott hsz sem PA, sem indik alapján.

      Delete
    5. prompton kicsit olyan félkész ED kinézete van.
      De ez most végképp csak találgatás.

      Delete
    6. Ha C hullám jön le, akkor 9250 környéki célára lehet.

      Delete
  26. http://www.mql5.com/en/charts/2594001/dax30-pro-m15-admiral-markets-as

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK, így már értem, kösz.
      Egy számmal nagyobb alakzatot néztem.

      Delete
    2. mondjuk én ott sem látok hsz-t :)

      Delete
    3. sl-ek nullában

      még 1 pozit nyitottam bess m1 miatt

      Delete
    4. na puff, mire leírtam zárt a tp.

      Delete
    5. Benne lehet, akár a csati érintése után szerintem egy 9400-9450-es szint elérhető lehet, de az egész emelkedés tartóssága kérdéses számomra.

      Delete
    6. ha nagyobb számlám lenne, akkor beraknám buy stop-ot a mai high fölé. Szegény ember azzal főz, ami van. Nem tudok ekkora kockázatot vállani :(

      Delete
    7. ha újra csúcson zár, akkor naposon szerintem egy fenntartható, konvergáló trend alakulhat ki.

      Delete
    8. napos rsi 60at le kell küzdenie előbb, de ha sikerül, akkor jó eséllyel megy akár ath-ra, ez igaz.

      Delete
    9. nagyobb tf felülírja (főleg az előző havi gyertya), hogy még nincs 60 fölött szerintem, főleg, hogy az általam gondolt kontextus szerint még a husi benne van/lehet. meglátjuk. Nem ragszkodom az értelmezésemhez, figyelem mit lép a piac. Csak annyit alakít ez rajtam, hogy a longokat trend, a shortokat kontratrend trédként kezelem.

      Delete
    10. Most kellene okosan managelnem a két dax longom... a zárással mindig bajban vagyok.
      Ha egyiket sem zárom, akkor visszaesik és lesz egy fals kitörés. ha zárom mindkettőt, akkor ATH :-)

      Delete
    11. ezt neked kell eldöntened.

      Delete
    12. természetesen! nem is fogadnék el tanácsot. azon a fázison már túl vagyok.
      Mind a két pozit tartom egyenlőre. nem esek pánikba és zárom most. Szükséges a h4/d1-es megerősítés.
      Ha rsi 60 felett lesz naposon (ahogyan beszéltétek is) akkor biztos, hogy csúszós stop-al követem h4-en, gyertyáról gyertyára és esetlegesen újabb long nyitása korrekcióban. meg persze bevetem a parabolic sar-t is...
      Továbbra is ATH vadászatot tartok dax-ban :)

      Én nem tudok M1/M5-ön skalpolni és daytrade-elni mint Te... nagyon jól nyomod! Munka és az idegeim nem engedik. Nem az én stílusom.
      Nálam az sl 100-150 pont...

      Az sem volt semmi amit tegnap este Ad nyomott eurusd futuresben, hogy 4 pont-os sl-t nyom 4 kontira és még építi is... azt nem lehet megtenni csak futuresben mert a retail bróker rögtön ellened menne (tapasztalat :( )

      Delete
    13. Mi a probléma ha bent a P.stop és viszed utána,főleg ha meg van már a remélt összeg,többit a piac elintézi,

      Delete
  27. még 1x, hátha most megcsinálja: http://www.mql5.com/en/charts/2594191/dax30-pro-m5-admiral-markets-as

    ReplyDelete
    Replies
    1. úgy látom a tegnapi rés betöltetlen maradt, lehet odakívánkozik.

      Delete
    2. ECB + Usa high adat!
      most...

      Delete
    3. Hümm-hümm.
      http://keptarhely.eu/view.php?file=20141106v00g4s6gc.png

      Delete
    4. amit ott hsz, az csak a bróker! Investing dax futi egész éjjel megy.

      Delete
    5. SP-t linkeltem :)

      A reggeli DAX talán-hsz elég határeset volt, valszeg inkább 1-2 sor (vagy szimpla véletlen) lehetett, mint rendes hsz.

      Delete
    6. szerintem csak a brokik ügyködtek cfd-ben

      Delete
    7. Nem tudom. Sok-sok nézelődés után pill. jobb szeretem a prompt alapján intézni a dolgaimat, ugyanakkor rendszeresen futok bele olyan esetekbe, amiket jobban lehet a futi(k) figyelembevételével magyarázni.

      Kiderül.

      Delete
  28. Stefánia, most az én idegeim is ki-ki sülnek, mert hír utáni korrekcióba jól sikerült belépnem, csak munka miatt nem tudtam képzelni a pozit.

    Zárás sokszor nehezebb. Ki kell alakítani egy stratégiát.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Egyet értek! A zárás nehezebb.
      Azt is megtanultam, hogy pozi nyitás a sikeres trédhez összesen 20%-ot ad, a helyes pozi managelés adja meg a többit!

      A másik az, hogy indexel csak 3 hónapja kereskedek és nem lehet összevetni sem a devizával sem a tőzsdével. Teljesen más a "tulajdonsága". Máshogy viselkedik. Ezt is ki kell ismernem.

      Delete
    2. Szerintem meg a nyitás a nehezebb,ott dől el hogy irányba leszel vagy nem és ki vagy szolgáltatva

      Zárásnál csak az a kérdés hogy mennyit nyersz,....ha jó irányba nyitottál egyáltalán,akkor a P.stop megvéd,de nyitásnál mi véd meg hogy biztos jó irányba léptél.1% marad hogy a piac átugorja a stop-ot és Szerintem 99.9% hogy nyereséges vagy veszteséges leszel a nyitástól függ és nem a zárástól
      1 nyereséges pozit még 1 "óvodás" is le tud zárni,de ki tud nyitni jó irányba?

      Népi megfigyelés,ha belépsz,rögtön ellened fordul a piac és jön a
      pánik,pozieldobás és majd utána fordul be jó irányba

      Szinte mindenki itt hibázik és ezért veszt a 90% a tőzsdén és nem azért mert 1 nyereséges pozit nem tud lezárni.
      Én többször nyitok szándékosan ellenirányba hatiba (inlikviditás miatt)mert akkor még be tudok jó lépni mert van az ellen oldalon eladó vagy vevő

      Delete
    3. Még hogy a zárás nehezebb,de sokan örülnének neki ha így lenne és csak azon kéne törni a fejüket hogy mennyit nyerjenek,kicsit vagy nagyot>mindenki milliomos lenne és akkor nem működne a tőzsde,a másik oldalon is kell valakinek lenni akitől elnyerem a pénzét

      Delete
    4. Látom megoszlanak a vélemények :) de hát a tőzsdéről van szó.

      Nem tudom, hogy kinek van igaza, de én a kilépőkkel küzdök mostmár elég régóta. Sokat agyalok rajta, hogy mit kell tenni, a nyitásokkal elégedett vagyok, a zárásokkal nagyon nem. Ennek lehet az az oka, hogy a nyitásokra nagyon sok és részletes leírásom van, míg a zárásra nincs ilyen tökéletesen kialakított rendszer, persze ez tf függvénye is, mert 3-n nyilván kevesebb idő van döntést hozni, mint naposon, ráadásul a tőkeáttétel 170X, ami tovább növeli a precizítás iránti igényt. Nyitás nélkül nincs ügylet, az irány 50-50, a zárás komplexebb... nekem

      Delete
    5. Ras, nem vitatkozom veled mert tapasztaltabb és sikeresebb vagy.
      Csak leírtam a véleményem/tapasztalatom. Többször állok jó irányba és vagy mínuszos lesz vagy nullában zárom >> lemaradok a zárásról/sl nincs húzva/túl sokáig várok és nem veszem észre vagy nem fogadom el, hogy az irány megváltozott azon a tf-en, ahol kereskedem. Remény/piaci elvárás!
      Kábel shortot második felét háromszor(!) zárhattam volna szép profittal, helyette dobtam nullában, azóta még lejjebb ment! Ma lett volna a negyedik alkalom.
      Ez mind a kontrollálatlan érzelmek miatt van. Fejlődöm, de lassan.

      Delete
    6. Mitől lesz minuszos?,ezt tudod kontrollálni stop-al>de a belépőt nem,ha rossz az irány az rossz is marad,

      Delete
    7. Tipikus eset,usd huf korai forinterösödésre játszani,és ha felmegy 300-ig?és benne ül valaki,nekem meg van jó belépővel nyereséges usdhuf pozim és azon kell gondolkoznom hogy elég nekem 100 ezer nyereség vagy várjak a zárással és huzogassam a stop-ot mert esetleg elérhetek akár 500 ezret is ha felmegy 300 ig és ott zárok.

      Delete
    8. Ha ti a nyerőben levő zárást látjátok nehezebbnek akkor már nem is folytatom,akkor lehet nekem még sokat kell tanulnom hogy rájöjjek a" lényegre" mitől döglik a légy

      Delete
    9. Ras! Már rájöttél a lényegre, hiszen azt írtad ebből élsz! Amit eddig "láttam" Tőled és a Többiektől azt a szintet szeretném elérni.

      Pont ezaz, hogy én nem jöttem még rá a lényegre! Nem állt még össze a rendszerem! Valami hiányzik még.

      Delete
    10. Nézz kicsit előrébb és ne állandóan a shortot keresd,ez a lényeg,majd eljön 1x annak is az ideje

      Delete
    11. Mondom ezt már lassan 3 éve.:-((

      Delete
    12. De nem egy időtávot játszol sokakkal. Vannak m1-en nyitott pozik is, ahol nem az a kép, mint amit te játszol. Mindig lehet shorttal és longgal is nyerni, az más kérdés, hogy nyugisabb egy hosszú long vagy épp short trendbe beülni. De abban nincs igazad, hogy hiába long szted 3 éve, ha shorttal is sokan sokat tudnak közben nyerni.

      Delete
    13. itt azért nagy különbség van a DT és a napon túli swing között!

      Hiába lépek be az esetek többségében jó irányba, ha a zárásra vonatkozóan rossz döntést hozok, korán lépek ki, veszteségben zárom, már erőteljesen befolyásolja az eredményt, a tőkeáttételről nem is beszélve! Értem, hogy mit és miért mondasz, de más kereskedési stílusban, dt esetében más a helyzet, főleg ha ennyire kiélezett, prezíc belépőről van szó, ami kicsi stopot bír el

      Delete
    14. Ad! Ami benned záráskor másodpercek/percek alatt zajlik le az bennem órák/napok alatt.
      Ha ezt valaki megérti és elfogadja, akkor tudja mivel küszködöm.

      Delete
  29. Replies
    1. 769-en visszanyitott shortom záróban zártam... dt megkergettem még egyszer... a 840-es még nyitva... ;-)

      Delete
  30. hú, most lettem gép előtt, látom dollár szépen up, ez még benne van, volt az elképzelésbe, még 250 fölé szúrás is, meglátjuk, hezitálok a b és az 5 között, vajon melyik lehet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eurusd zako, de kozel az alj jo par honapra

      Delete
  31. Spben kialakult egy emelkedő csati 1926ról. Így a trendet lehet követni szépen.

    ReplyDelete
  32. DAX-SP-DOW majd a végén mutatom

    DOW már elérte a 17500-at márciusi chartomon célár. amit be is tettem

    ReplyDelete
  33. usd...

    10:29-től 5H tiszta dzz, de előtte passz, nem tudom készen van e, rsi még magas

    még mindig lehet 5 is b is.., de időben és az ékelődés gyanú miatt inkább b-nek tekintem

    ReplyDelete