Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Thursday 27 February 2020

Varázsgömb

Az alábbiakban változtatások nélkül közlök ismét egy 2020. január 27-ei bejegyzést, mely a héten nagyobb értelemet nyert:

"Mindenki long, mindent low-t megvesznek. Már-már a long oldalra áltam át én is, DE, van egy nagy DE ez még mindig lehet felfelé egy korrekciós hullám, egy exp flat B. Ha a 2019-es oldalazás hsz volt, akkor olyan zakó jön a piacokon, amire kevesen gondoltak. NQ hetes klimax és fordulat, de a többi index is hasonló magasságokban járt. Múlt héten már megrajzoltam szűk körben el is küldtem ezt a chartot, most kiteszem ide is, elsősorban azoknak, akik végighallgatták a célárszámítást, ott vannak a szükséges adatok a charton. 
Ez a verzió két dolog miatt tesztszik, egyfelől a magyar index bear verziójával egyezőséget mutat (piaci összhang), másfelől a szentiment, mindenki elhitte, hogy nem lesz válság, amíg a tavalyi év tele volt a válság előrejelzéseivel, az emelkedés után szépen elfogytak az ilyen jellegű hangulatjelentések, újságcikkek és megjelentek az égig mutató előrejelzések és mindenki long lett, amit a hetes rsi szépen jelez. Még nem kezelem elsődleges verzióként, keresem a megerősítést, ezt pedig nagyon evidenciában tartom.
 Az elmúlt hetekben távolról figyeltem az indexek mozgását, mert egyfelől a charton látott emelkedés 1-2-1-2-1-2 szituációja olyan magasságokba mutat, amit nehezemre esik elhinni, de a piaccal nem tudok vitatkozni és nem is akarok. Amikor először említettem ennek a lehetőségét (exp flat b) egy kollégának valamikor tavaly október-november környékén, akkor az első kérdése az volt, hogy korrekció nem mehetne ilyen magasra, ez nem lehet. Kis tf-n rengetegszer láttam, nagyobbon még nem, így nem csak az eredményt illetően, hanem szakmailag is figyelni fogom a mozgást. Kérdés, hogy ez a hihetetlen verzió fut, vagy egy negyedik hullám közlekedik valamilyen trendszinten lefelé. Majd a piac eldönti! Addig is szívesen olvasom az érveket, ellenérveket a megjegyzések között!"
 
Az elemzéstechnikában kevésbé járatosaknak: Elliott-i értelemben vett háromszög egy trendszint utolsó előtti hulláma, a trend irányába történő kitörés után erős mozgás következik, majd véget ér az adott trendszint befejező hulláma  és ellenirányú trend indul. 

Aktuális chart:

26 comments:

  1. Kérdés, hogy a 2019-ben induló impulzus 4/4-e lehet ez vajon?

    ReplyDelete
  2. Durvàn nèznek ki az indexek..
    Holnap simàn benne van mèg 10 % esès.. de lehet keveset is mondtam

    ReplyDelete
    Replies
    1. exp flat C hullám a B után - is lehet, erre utalok december óta.... Annak a célja kb 2200 SP-ben. Bika csapda után gyors kijózanodás.

      Delete
    2. Az hatalmas esés lenne,mekkora esélyt látsz erre?

      Delete
    3. Ezen a héten eddig 370 pontot esett az SP, a 2200 most 740 pontra van, te mit gondolsz, lehetséges?
      A cél pedig lehet 1800-2400 is kb.

      Delete
  3. Igazad volt sp-vel kapcsolatban

    Nasdaq ot megfogta a 200as mozgo naposon. Azert oda kellene ero hogy attvigye. Habar az elmult napok utan mar nem lepodnek meg semmin. Mindenesetre enazerintem ide mar elferne egy emelkedo szakasz is.

    http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=557Screenshot_20200228_08.jpg

    ReplyDelete
  4. Szia Ad!
    Nem vagyok egy nagy technicista, s alapvetően nem hittem évekig a longban, így inkább az aranyat és a devizát választottam. Az esés első napján tettem fel kisebb összeget longra, mert meggyőztem magam hogy eljött az örök Long, mivel a kínai viruspánikot elsőre megvették, nekem legalábbis ez jött le. Ami nekem nem passzol össze fejben, az az alábbi: egy arany felkör után egy 1.450-es korrekciót vársz míg indexekben további erős lejtmenetet. Az én eddigi tapasztalatom az hogy rázós időszakban arany fel, index le. Az aranyból viszont mintha kifogyott volna a szufla, napok óta 1650 körül áll. Nem vagyok egy laposföld hívő de ez a részvény esés nem valami orbitális kamu? Félreértés ne essék, hadd jöjjön még lejjebb és lehet majd olcsón vásárolni, de: ha arany és az index közt van korreláció, és az aranyban 2013 óta egy fülescsésze épül (sztem), akkor az aranyban most nem egy 2-300 pöttyös lejtmenetnek kellene jönnie és majd csak ezután egy index armageddonnak?
    Marek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orbitalis kamu?
      Micsoda,h lefagy a gazdasag totalisan es ezt elkezdte bearazni a tozsde?

      Delete
    2. Mítosz, hit, félelem.

      Akkor jön el a short, amikor az "örök shortosok" is feladják, megtörtént.

      Én nem tudom a válság-arany korrelációt ki honnan veszi, milyen mítosz okozza, de korántsem akkora az összefüggés, mint amennyire sokan gondolják. Egy éve töretlenül emelkedett szinte mindkettő (távolabban, korrekciókakkal, pedig évek óta), most a rv piacok esnek, az arany szinte nem mozdul.
      Aranyban olyan érzet - bár elérte a célzónát - hogy nem készült el teljesen a szerkezet, ezért gondolom, hogy kellene még egy felfelé próbálkozási kísérlet és utána majd meglátjuk, hogy korrekció, vagy egy erősebb hullám fog menni lefelé.

      Delete
    3. Kedden két tréningen volt srác jelezte, hogy a beszállítóiknál ellátási probléma van (4) a vírus miatt, pedig messze vagyunk a gócoktól!

      Több profit warningot jelentettek a nagyobb cégek (lásd pl Apple)

      A tőzsde mindig a vélt jövőt árazza, hol optimistán, hol pesszimistán. Volt egy "mindent megvesznek, világvége + 2 nap long" hangulat, egy lufi, kipukkant. A Forex piacok nem is igen vették észre (lásd tartalékvaluták).

      Tipikus B hullám/Bika csapda, csak ez most nagyobb tf-n volt. Sokan tőkeáttételesen, hitelből tőzsdéztek, ők most tönkrementek, vagy pánikszerűen menekülnek, ehhez csatlakoztak még a nagy alapok, mert az esés elérte a kritikus szintjeiket (200 napos). A hevesség az, ami sokakat meglep, akik az elmúlt 10 évben kezdtek el tőzsdézni. Még nem volt igazi pániknap sem az USA-ban, pedig könnyen lehet a jövő héten.

      Delete
    4. Sziasztok, nyilván ha már én az örök rettegő is elhittem hogy Long akkor tényleg jöhet is a short. Azzal nem szeretnék vitatkozni, hogy lefagyhat-e a gazdaság, mert igen, lefagyhat. Ugyanakkor a jelenlegi tények azt sugallják, hogy a kínaiak megfogták, míg Európában egy hőhullám több áldozatot szed mint eddig a korona. Én az orb kamu alatt azt értem, hogy a reakciók egyelőre erősen túlzónak tűnnek számomra. A 2008-as válság előtt a Dow-ban volt egy szélesedő alakzat, ez meg mintha a semmiből jött volna, legalábbis nekem 🙁
      Azzal nem vitatkozom, hogy esés van, hiszen látom, a vehemenciája és eltökéltsége engem legalábbis váratlanul ért még úgy is, hogy olvastam az itteni összes korábbi óvatosságra intő bejegyzést.
      Marek

      Delete
    5. Szia Ad,
      én a kollégámmal tőzsdézgetek, s nekünk is volt egy “zavar az ellátási láncban” szcenáriónk. De dobtuk. Mégpedig azért, mert ami meg nekünk volt infó kínai üzemekről, az nagyjából az volt, hogy lesz/van zökkenés mert a létszám egy része nem ment vissza, de elindult a termelés. Erre jött az, hogy a tőzsdék szinte nem is reagáltak, sőt, mire mi meg bemondtuk a forever Long-ot.
      Marek

      Delete
    6. Én annyira nem követem a fundát, de ott lebegett ez a technikai alakzat az elképzelések között.

      Bevallom az NQ/Tesla kitörésnél elvettem, mert F200-at már nem fogadom el (szakirodalom igen), de amikor a hétvégén láttam, hogy a Dow a tipikus célárra ment (alakzat) és a DAX is nagyon szépen alakult visszavettem az elképzelések közé.

      Ha önmagában nézzük, akkor az esést semmi nem indokolja, mert nem lesz ekkora válság a vírusból, legalábbis szerintem. Lesznek gondok, majd kezelik őket. Ha abból az aspektusból nézzük, hogy az emelkedésnek volt-e megalapozottsága, akkor szerintem azt találjuk, hogy nem, nem megfelelő (kialakult egy lufi).
      Gyakorlatilag nem történt más, csak a tömeg realizálta a tévedését és szűknek bizonyult az ajtó. Ezt az aspektust érdemes megjegyezni, mert visszatérő jegy, sőt, lehet hamarosan az ellenoldalt is látni fogjuk. Sokan hitelből, tőkeáttétellel longoltak, őket ledarálta az esés, elbukták a vagyonuk egy jelentős részét. A tőzsdéken eluralkodott a kapzsiság, nem lehetett veszíteni a longgal, csak nyerni, most ez fordult, nem először és nem is utoljára.

      Delete
  5. Van olyan idoszak., pl 2008 mikor az arany es minden ugy egeszeben együtt esik addig a pontig amig benfentesek megtudták a Qe indulásának lehetőséget, es kamatcsökkentést.
    Ott van a 87 es krach is jöv hèt simán benne van a pakliban. Es utanna mint ha nem történt volna semmi sem, megy tovább fölfelé még pár évet mire a rendszer hibài kiderülnek ami az elmúlt években zajlott.. ès majd a jó öreg infláció meginnt galibát okoz mint 40 éve és jön egy újabb pànik majd valamikor az evtizedben újra...
    De addig is a darálós C hullámra fel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olyan, mintha ez a lefelé mozgás a piacokon az olvasókat is meglepné (Buxelliott), pedig azt hiszem elégszer írtam ennek lehetőségéről, a veszélyről.

      Az SP elképzelést január 28-án tettem ki.
      Bux -10.000 pötty valamikor decemberben írtam, hogy figyelni kell.

      Természetesen akkor lehet ezt megérteni, ha valamilyen alapképesség, tudás már rendelkezésre áll.

      A csoport, aki az ősszel tréningen volt és egy kisebb közös munkába is belevágtunk csütörtökön kaptuk a short jelzést (Dax, SP).

      Az elemzés és a kereskedés képessége teljesen más hozzáállást kíván, meglátni egy fordulatot, lekereskedni sok-sok tanulás eredménye, de tényleg bíztatok mindenkit, hogy tegye meg, mert, ha csak a veszélyeket látja, már képes cselekvési tervet készíteni és óriási veszteségtől tudja magát megvédeni (stop mozgatás, részzárás, nagyobb figyelem).

      Delete
    2. Szia Ad!
      A tegnapi amerikai esés megakadása szerinted átmeneti megálló vagy máris eljött a fordulat?

      Delete
    3. Szia!

      A múlt hét a két konzervatív szcennáriót kizárta, meghagyott kettő agresszívat.
      A belső szerkezetek nem igazán láthatóak, ennek ellenére a tegnapi zöld gyertya és fordulópont a várakozásaimnak megfelelően alakult, sőt talán erőteljesebb is volt az elpattanás (határidőben, ami később zárt), mint az első gondolat. Szerintem egy oldalazás jön, bár szerkezetileg benne lenne egy erőteljes korrekció, szerintem itt most ezzel az alternatívával nem kelll számolni, lapos korrekcióban gondolkodom (esősorban egy exp flatban).

      Delete
    4. A lapos korrekció után pedig gondolom folytatódhat az esés tovább, ugye?

      Delete
    5. Igen, az a gondolatom, várom hozzá a megerősítést.
      Nagyon erős volt az esés, nagyon sok támaszon átvágtázott, egyedül a heti fogta meg, úgy hogy hó vége volt és a havi is támaszhoz ért. Ez természetes egy nagy tf bikacsapda után, ahol az olcsó hitel miatt, sokan hitelből és tőkeáttétellel kereskednek. Most megtörténtek a számlazárások, mindenki eladó vált a kisebbb tf kereskedők közül, a fentiek mellett a napos klimaxolt. Szerintem egy kis oldalazás most reális, a további esés előtt.

      Delete
    6. Szia Ad.

      A szűkülő (contracting) háromszögekre vonatkozó szabályok gyűjteménye:
      ~》 Oldalazó, öt hullámból álló korrektív alakzat, amely egyfajta egyensúlyra
      utal;
      ~》 Képlete 3-3-3-3-3. Az A, B, C, D hullámait zigzag, esetleg dupla vagy tripla
      zigzag alkotja, az E hullám ZZ, vagy szűkülő szimmetrikus forma esetén
      maga is háromszög (megjegyzés: szélesedő, emelkedő v. csökkenő változat
      nál ez utóbbi nem lehetséges);
      ~》 Mindig az adott trendszint utolsóelőtti hullám pozíciójában állnak;
      ~》 Az A-C és B-D pontok összekötéséből adódó konvergáló trendvonal
      határolja, így a C hullám soha nem jut el az A ponton túlra, a D hullám a B
      ponton túlra, az E hullám pedig a C-n túlra.

      A szélesedő háromszög első három szabálya azonos, az utolsó azonban eltér:
      ~》 Divergáló (széttartó) trendvonalak határolják. C, D, E hullámai túlnyúlnak
      az előző, velük azonos irányban haladó szakasz végpontján.

      2 kérdésem van ami màst is èrdekelhet(amugy a nagy gazdasagi világválság is ilyen erős hónappal indult)
      ~ csak ZZ lehet az E hullám ebben az esetben pèldàul DZZ nem is lehet?
      ~》 mikor gondolnád úgy hogy ez bizony màr nem az E karakterisztikáit hordozza(ha egyáltalán most igy gondolod). Van az a pont mikor màr azt is el kell vetni, van màr statisztikád erre vonatkozóan.?

      Delete
    7. E hullámnál nem tudok kizárni a ZZ-t, sőt egy esetleges hsz-t sem
      Én ezt az esést nem gondolom E-nek, nem is értem, h pontosan mire gondolsz

      Delete
  6. Arra gondolok, hogy ez az esès akár 2300 pont alà viheti az sp500 at.
    Pont úgy mint a 60 as 70 es èvekben volt egy szélesedő háromszög.

    2018 èv eleji esèstől a volatilitás múlt hètig csökkent. Tipikus háromszögre utaló jel..ugy ahogy az A hullam hirtelen erőteljes esése. Ès egy másik hullám komplexitása(D)ami kitűnik.

    Minden esetre a hírekben mèg nem láttam de már Németbe is vannak pàr százan karanténban köztük iskolások és karnevàlozók.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem szerepel nálam a figyelt alakzatok között a szélesedő háromszög. Az esetek több, mint 95%-ban tévedésre vezet, ha valaki szélesedő háromszöget számoz. Abban sem vagyok biztos, hogy valóban létezik és nem egy komplex korrekcióról van szó (igaz Elliott használta és írt róla).
      A lefelé közlekedő alakzat esetében, ha A akkor az alakzat vége nem mutat le olyan mélyre, ha A/1, akkor a C sokkal, de sokkal mélyebbre mutat.
      Persze lehet, hogy tévedek, majd meglátjuk, egyelőre sokakat meglepett a mozgás és csak most kezdik a korábbi verziók felülírását, a piac pedig még kevés adatot szolgáltatott az elképzelések megerősítéséhez.

      Delete
  7. Köszönöm a megerősítést.
    Jó úton hakadok akkor èn is.

    ReplyDelete