Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Tuesday 15 January 2019

EUR/USD

A megjegyzések között történt beszélgetés kapcsán teszem ki ezt az ábrát, ami alapján jobban érthető a lefordulás és az ellenállások.

EUR/USD hetes chart:


Talán jobban látszik az elgondolás messzebbről:


A korrekciós csatorna teteje és a korábbi ellenállási zóna egy helyen (konkrétan is, de ebbe benne van, hogy pont oda rajzoltam az ellenállást, amikor az elemzést csináltam de kb. egy helyen) találkozott. Ez erős ellenállás, ráadásul rsi 50-nél történt ez az indikátoron. Ezt elsőre ritkán viszi át a piac.(Lásd olaj, ott is volt egy kis lefordulás.)

A veszély, hogy ezen a tf-n van egy bearish sling is a charton, bár az utolsó gyertya még nem zárt és sok nap van a végéig, de továbbra sem tudom kizárni, hogy felfelé egy kis 2-es hullám haladt.

A havi képen is ellenállás előtt volt a piac:


De nyilván a hó közepén, elakadásról még korai beszélni, ugyanakkor ezek is olyan szintek, hogy elakadást okozhatnak.

Erre jön még rá naposon a következő ellenállási zóna, még az is lehet, hogy az 1. ZZ C-je most készült el.


Persze tudom, hogy utólag könnyebb, de ezek miatt voltam úgy vele, hogy akár egy mélyebb mozgás is jöhet, mert ha felfelé is mutat a chart, akkor is egy ékben mozoghat, arra pedig ez a jellemző, mély korrekció.
1,13705 alatt ugyanakkor elkezdenék pesszimista lenni és a korábban longos beállításomat bearre cserélem, de majd a hét végén ez kiderül, addig lehet nagy mozgás a charton, spike-kal is.

5 comments:

  1. Így még tisztább.A fő bajom ezzel a trade-emmel az volt,hogy túlságosan hittem a longban.Pedig éreztem közben,hogy ha hiszek egy irányban akkor megette a fene,nem kéne.Igazából ami zavar az az,hogy alap hibát vétettem,pedig már egy ideje ilyet nem szoktam.1% minusz lett csak,hála a bázispozimnak.Sokszor jól jön,sokszor nem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ez korábban nálam is gondot okozott. Most a következőt gondolom:

      Bármennyire is jó elemez valaki, akár én, akár más, mindig jelen lesz egy érzelmi szint, akár bull, akár bear irányba.Amikor van esélye az érzelmek bekerülésének a kereskedési rendszerbe, akár tudatosan, akár tudat alatt, akkor gyakorlatilag belesimulsz a hullámzásba valamilyen szinten. Soha nem tudod megmondani, hogy milyen szinten van benned érzelem, milyen a találati és milyen a hibázási arány. Addig szoktam - saját megfigyelés - jól elemezni, ameddig nem voltam tradeben, vagy valami miatt nem voltam érzelmileg érintve. Amikor ez bejön, leszáll egy "szürke fátyol".

      A technikám most az - nem tudom a következő években mennyit fog változni - hogy megpróbálok mindent a statisztika irányába terelni. Azaz homogén setupokat képezni, egyértelmű döntési mechanizmus mellett, mert utána már jól mérhető, kezelhető és tervezhető a trade, a risk, a reward. Bár most is vannak kihívások, mentális szinten. Szóval egy risk elment, majd jön másik trade és a reward, nagyjából tervezhető szinten.Kevesen vannak, akik érzelemmentesen tudnak kereskedni, ők a profik, akik elviszik a lét.

      A heti setup nem érte el a célárat, a stop szintet sem. Tudom hány százalékban üt ki a stop és hány százalékban megy el célárig, meglepően nyugodtabban tudok így most tradeben ülni. A teljesítményemet a piachoz mérem, azaz aznap mennyi volt az ideális elérhető és mennyit csináltam, sokat segít.

      Delete
  2. Igen,ez az érzelmek kizárása,ez probléma.Amúgy jó megfigyelés,én is sokszor érzem azt,hogy jól kielemzem a szitut,de amikor belépek poziba ott valami megváltozik.Olvastam róla egy könyvet,Trading in the zone.Gyakorlatilag hosszútávon ezen áll vagy bukik a dolog.Viszont nem tudom létezik-e egyáltalán érzelemmentes kereskedés.Mindíg vannak érzelmeink,hogy tudnám 100%-ban kizárni?Nem tudom,hogy nem egy álom-e ez.Tíz éve kereskedem,de még mindíg nem megy teljesen.Talán nem is fog soha,viszont így is lehet nyereséges.Mondjuk még ott is javulnom kéne,de már elfogadható.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ezért mérem magam a piachoz és csinálom a statisztikát. Azt kell h mondjam mindig ad egy cukorkát, amikor megjutalmaz egy korai zárásnál, majd a hét végére látom, hogy beetetés volt, a cél,hogy a piacot hozzam.

      Delete
    2. Ha tetszett a Trading in the Zone, akkor nézd meg ezt is: https://www.youtube.com/watch?v=sg4YzRhILFE
      Ez egy 2 órás Mark Douglas interjú.

      Delete