Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Monday 20 October 2014

Piaci körkép

Egy kis gyors piaci körkép. Első ránézésre, csak ami eszembe jut. Sajnos ilyen korai időszakban nem működik a ker. rendszer, így a Markershez sem férek hozzá... Maradnak az investinges chartok, amelyek mélyebb elemzéshez számomra nem elegendőek.

OTP

Legesélyesebb verziónak most számomra az tűnik, hogy egy c hullám tart északnak, egy exp. flat korrekció keretében. RSI 60-at célozhatja meg, mint indikátor érték, mely az árgrafikonon úgy 4180-4200-nak felelhet meg. Az OTP esetében ritkán van running flat, de természetesen nem lehet kizárni ezt sem. Jelenlegi állapotok szerint (hétvégével is számolva), nem lepődnék meg egy réssel történt nyitással és egy megnyúlt 5. hullámban.
B, verzióban bele lehet látni, hogy egy impulse ment lefelé és annak a korrekcióját láttuk felfelé pénteken, ebben az esetben nagy eséllyel dinamikus esés indul majd meg.  Sajnos "normális" grafikon hiányába nem merek mélyebbre menő következtetéseket levonni.

OTP 5H chart:


DAX

Hatalmas száguldás pénteken és egy fordulós, triggerelt jelzés naposon.


DE! Rsi a bear zónából indult északnak, ritkán sikeres ebből a felállásból a fordulat, kivéve, ha valamilyen bear klimax állapotát láttuk. Nos, sajnos nehéz véleményt alkotni, mert a kivétel most igenis lehetséges, ugyanakkor 5H és 1H alapján még ekkor is belefér egy esés a mai napon. 5H-n kialakulhat egy BeSS, míg 1H charton szépen kirajzolódik egy impulse, egyetlen egy dolgot nem tudunk, hogy vajon befejeződött e, vagy még folytatódni fog. A lefordulásra jelzés nincs!

Dax 5H chart:


USD

Ahogy  a legtöbb usd kereszt esetében  (lásd. USD/GBP, USD index stb,) a piac egy negyedik hullámban lehet a forinttal szemben is. Hetes charton ez szépen rajzolódik.


4/c végét a korábban jelzett 236-38-es zónába várom a legnagyobb eséllyel. A mostani lefelé kör szerintem még csak a 4. első, azaz a hulláma, benne van  a pakliban egy felkör, majd egy hasonló lefelé, a sáv széles (236-248). Figyelem, hsz ebben a szituációban ideális lehet!

MTEL

Az Mtel hetesen még kétesélyes. Bár rsi ma9 alatt van, ugyanakkor 50-es támasz fogni látszik. A negyedik hullámot nem tudom kizárni.



Naposon nekem ez bear felállás, nagyon mélyen a bear zónából indult felfelé a piac. Itt a BeSS kialakulására érdemes figyelni. Emelkedés, főleg a szünetgyertya miatt még benne van. A lehetséges HS-ről sem szabad megfeledkezni! Ugyanakkor ha a lefelé kör egy negyedik hullám volt (hetes), akkor új csúcsot látunk a télen, vagy még előbb.


96 comments:

  1. nem akarok vele semmit sem mondani, de érdekes a megközelítés:

    http://www.portfolio.hu/vallalatok/jonni_fog_a_katasztrofa_nincs_mese.4.205191.html

    ReplyDelete
  2. valamiért az az érzésem,hogy a dax napos triggere csapda,és visszatér a sell the rally

    ReplyDelete
    Replies
    1. nézd meg 2 vagy 4 óráson,gyönyörűen mutatta ezt a reggeli lefordulást:)))

      Delete
    2. Nem is tudom. h1/h5 magasságában ez a 'lefordulás' egyelőre csak egy piros pöcök nálam..

      Ha h1-en RSI töri az ma9-et, akkor majd komolyan veszem, addig még az inv. fejváll esélye is csak gyanú.

      Delete
    3. Persze, erre számítottam :), lásd fenn, rsi nagyon a bear részen van, de mivel óráson is zöld gyertya volt az utolsó, fordulós jelzés nélkül, nem lehet shortot kiabálni, megtanultam 3-n :) egyébként 4. hullám még simán lehet

      Delete
  3. http://s20.postimg.org/65dcxe7pp/usdhuf_H1.png

    ReplyDelete
  4. Lezártam a DAX brahiból nyitott longot: 8407-8834
    Tudni kell kiszállni biztos profittal. Nem reszkírozom meg, hogy réstöltés után tovább esik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Köszi, de az emelkedés 3-as hullám tetején zárt (3-as hullám 5-ös pontja utáni korrekcióban) 120 pontos longos pozira büszkébb vagyok :)

      Delete
  5. Elkapkodni nem szabad, de a dax óráson a szokásos nagyobb fordulatoknál jellemző képet rajzolta 1hn, aminél várható a korrekció, de 8600as zóna környékén kialakuló esetleges long setup nagyon erőteljes lehet, jó stoppolási szinttel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. M5-ön volt az előbb egy esetleges bear horog, abba szépen bele lehetett adni a csúcsot.
      Nálam úgy 660 az elvárás, de valószínű csak holnap nézelődök majd long után, ma még nem. Nagyon csábító ide egy flat , az föl is, le is jó kis ijesztés lenne.

      Delete
    2. '15 Fdax fordulós jelzés megvan, de egy felkört érdemes várni, jöhet

      Delete
    3. nem ment vissza eléggé, lehet pár pill és eldurran délnek?

      Delete
    4. Szerintem szimplán csak innen akar majd picit visszamenni.

      Delete
    5. '3-n szép fekete gyertya lett és esik tovább, érdekes a mozgása

      Ha korábban érek ide, akkor meg tudtam volna lőni, de most nincs olyan, aminél bírja a riskem

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. Fdaxban nagy a spike, ott belefér egy ZZ ebbe az esésbe

    ráülök a kezemre

    ReplyDelete
    Replies
    1. m1 eddig szerintem le kész 3-3-5 -> 8800 visszateszt (50%) jöhet?

      Delete
    2. az kicsi, azt ne nézd :)

      '10 Fdaxon van egy tuti fordulós jelzés, igaz fordulat volt, közben rsi bull támaszon, azaz vmi jön most felfelé, de nem tudom lőni, mert 24 pont kellene a stophoz

      Delete
    3. Csak szerkezetet nézek ott.
      M5 RSI közben negyven környékéről pattant és átvitte MA9-et.

      OTP-ben volt egy brahi shortom péntekről, 4066-4020, öt (!) részvény... :)

      Delete
    4. lejött, meglőhettem volna longra, de nincs nagyobb tf támogatás, gyakorlón sem tettem meg ezért

      Delete
    5. el is pattant, egy R már meglenne, de ilyen áttétnél nincs értelme széllel szembe... :)

      Delete
    6. kezd durvulni az elszállás 3n :)

      Delete
    7. 790-en a korrekció minimumszintje teljesült.Ha innen maga alá fordul, akkor 680?

      Delete
    8. Fdaxban mások a számok, de erőteljes gyertya indult el 3-n, '10-n feljött a min szintre a 10' bear jelzés visszatesztje, de ennél sokkal magasabbra szokott menni.... nem egyértelmű, ülök a kezemen

      Delete
    9. Meg időben is túl gyors a meccs. Ezzel a tempóval estére kész is lennénk...

      Delete
    10. Két nap szünet (Cs-P)nálunk megint jókor jön,mint mindig

      Delete
    11. én usát terveztem :))))

      de tény érdekes lesz :)

      Delete
    12. OK, legközelebb nem mondok olyanokat, hogy túl gyors valami...

      Delete
    13. :)
      Panaszkodtál, azóta csak ékelődik :)

      Delete
    14. Ja... Közben meg azért lett volna intéznivalóm.

      Nézzük a pozitív oldalát: a csatorna alja mostanra 8660 környékén jár.

      Delete
    15. 8680-ra számoltam a fibó 38.2-t. Az pedig csak 10 pont a Te általad rajzolt/vélt csatitól.
      Valami megerősítés ha lesz akkor longba lépnék újra. hátha usa meghúzza és akkor délelőtt esés, délután emelkedés lesz, aminek az eredménye még mindig lehet mínuszos nap végére.

      Delete
    16. Dobtam mindent, tiszta lap, várok.

      Ha itt flat, akkor egy tisztes long elszállás előtt lesz még egy hasonló kaliberű up-down swing. Annak az alja után lehet, hogy kis téttel játszok valami longot, de most ebben a tötymörgésben elmegy az 'erő', kell valami tiszta mozgás, hogy visszajöjjön az életkedvem.

      m15 RSI közben 40 fölött ácsorog.

      Delete
    17. Fdax naposon van egy csúnya BeSS kialakulóban, rsi-t pedig a bull támasz zónája tartja felülről, igaz jelenleg ma9 felett, 4H-n egy előző negyedikről forduhatott délre -- figyelni kell a tf választásra

      tény - kezd széles lenni korrekciónak, azaz vagy eggyel magasabb tf- korrekció van, vagy fordulat, közben '10 BeSS esély, érdemes figyelni!
      Ez még lehet 1-2 sor lefelé ('10-n)

      Delete
    18. Nem olyan rég Cimballi adott egy tanácsot,azóta gyakran használom, azt mondom magamnak:

      "Nem az én setaupok/tradem" - elég sokszor segít a túlkötés ellen :)

      Delete
    19. ~ azt a szitut várom, mint OTP-ben volt 08.27-28 magasságában, de majd meglátjuk, meg is játszom-e: pláne, hogy rendes téttel... Elég sok variáció van, egy tisztán korrektív felmenet jó nagyot takarítana.

      Delete
  7. zártam a pénteki shortot, nem volt sok, de jó lett

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grat! merész voltál, vagy nem tudom mit csináltál, pontosabban mi miatt léptél :)

      Delete
    2. thx! inv fej-váll lehetőségét néztem, szerintem mehet még 700 környékére, de zártam mert el kell mennem, délután felpatt lehet

      Delete
  8. nem vmi izgalmas a mai nap

    ReplyDelete
    Replies
    1. ez van, most ideültem...

      Delete
    2. na legalább megcsináltam az elmaradt usa statisztikának a rögzítését az excelben, múlt héten nem volt hozzá erőm...

      Delete
  9. vmi van a levegőben, nem mozog a piac, nem kapok visszahívást, nem szólnak vissza a megrendeléseimről, nem jön a várt email...... mintha az egész ország megállt volna, majd minden egyszerre...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dax-ban is alig van forgalom,harmada a cs-p-nek eddig

      Delete
    2. Ez sokszor korrekcióra utal, de a bear klimax nem tudom kizárni.
      Ha ez egy 4 hsz, akkor pedig nagyon érthető lenne
      Nincs határozott irány, mindenki kivár

      Delete
  10. Na meglőttem a daxot shortra, Fdax. de hamar felrántottam az LMT-t.
    megint a zárás... 50 Eur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. meg kell egy kicsit ismerni ez a daxit, 300-350 EUR pozició lövés volt 3-n.
      a zárást valahogy rendbe kell tennem - tudom, risk félelem.... és nem ismerem a mozgását

      Delete
    2. Valami diagonál. Helyéből itélve LD. A vagy 1?

      Delete
    3. Nem tudom, nem is érdekel, a kereskedéshez vissza kell "butítani" Elliottot, de ez csak csöndbe jegyzem meg. :)
      Hárompercesen egyébként sem lehet a határidővel mit kezdeni, viszont a hullámok tulajdonsága sokat segít .)

      Delete
    4. Költői kérdés volt: mostanra rájöttem,hogy effélét 'live' úgyse tudok egyértelműen beazonosítani, egyedül későbbi trade alá kontextus felépítésében segít - de akkor meg már rég otthagytuk, csak a visszapillantóból látszik :)

      Delete
    5. ezért jó Cimballi módszere, Elliottra épül, de mellé van téve a momentum és a gyertya, kis tf-n elliottól pedig az irány, lendület a fontos

      Más. Elég nagy a nyitó gyertya a Dow-ban, lehet ma is mozgalamas lesz a nap és széles utat fog bejárni

      Delete
  11. Úgy látom a tanácstalanságuk alapján, hogy az Equitas-osok se Elliott alapján elemeznek:

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=883121665039749

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hát úgy van ez, hogy lehet felfelé korrekció ment :)

      Delete
  12. Daxban elmenne impulzívnak az aljról az emelkedés, de az spben ezt nem látom. Korrekciós csatornában mozog, simán lefordulhat. Mondjuk az gyakran előfordul, hogy a dax hamarabb talál tetőt vagy aljat, ahogy utaltam erre már pár hete.

    ReplyDelete
  13. Aki ezt a mai napot le tudta kereskedni az nagyon ügyes

    ReplyDelete
    Replies
    1. egy ügylet ~70 USD - Fdax demo

      de egyet értek, eddig elég semmi volt.... Én általában sokat kötök DT, de ez olyan szünet nap volt, hosszú hétvége

      Delete
    2. Demóban nincs psziché,felület begyakorlására jó csak.
      Demó kereskedésben régen többször kipróbáltam magam ,köze nincs a valósághoz,pedig akkor még volt forgalom is.
      Teljes tőkével hatiztam demóban,(10 millióra állitottam a virtuális tőkét)de jó is lenne élesben azt elérni.

      Delete
    3. Ez a demo másról szól, én is féltem tőle, sokat online számlán gyakoroltam, gyakorlatilag mechanikát építek, pszihét csökkentve
      Elfogadtam, korábban, hogy az éles és a demo számla között nagy különbség van, ua, ha az ember jó használja tud nagyon hatékony lenni és támogatnia fejlődést, vannak olyan traderek, akik naponta gyakorolnak az éles kereskedés mellett

      Delete
    4. Még nem hallottam senkitől hogy ezen gyakorol kereskedést ,de ha neked hasznos akkor ......nota bene

      Delete
    5. furcsa, mert külföldön a DT-s számlákhoz alapból adják a folyamatos demot, pont ezért, az amibrókerbe ezért van beépítve egy gyorsított lejátszási funkció
      én sok embertől hallottam, lehet a DT és a perces chartok miatt van, sokkal kevesebb idő van gondolkozni, dönteni, cselekedni

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. usa: 1-2 lefelé, szvsz, van még fél--háromnegyed óra emelkedése esetlegesen, utána lefordulhat

    ReplyDelete
  15. iránytalanság felsőfokon,gondolom kint is ez lesz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekem van egy olyan érzésem, hogy nem, majd ha EU bezár, elindul, de 2. számú verzió, hogy egész nap sávozni fog, a kérdés ZZ vagy 12 sor van-e a tetőről

      Delete
    2. eddig áll a verzió 3 percesen várnék még egy felszúrást

      Delete
    3. várakozás szerinti lefordulás, de nagyon erőtlen

      Delete
    4. Ahogy én nézem, ez mindjárt valami nagyon csúful el fog szállni fölfele.

      Delete
    5. benne lehet,de jelenleg egy sávban felfelé szerintem a vszinu, kontextus szerint dZZ - feltéve, ha most nem lendül el délre, mert ez most a határon van

      Delete
    6. Még az is lehet, hogy nem lesz duplavállas az inv. fejváll.

      Delete
    7. Kontrában akartam egy shortot a lefordulásnál, de olyan kép volt, hogy nem találtam rajta fogást, de most egyik irányba sem mutat jó jelet

      Delete
    8. egyelőre egy csatornában sávozik felfelé, a sávkereskedelem elég problematikus ebben az esetben, mert még nem hiszem el, hogy a long alulról valóban jó belépő, pedig leírásom szerint igen :)

      Delete
    9. jobban teszem, ha elmegyek futni, ez egy extra nagy sávnap lesz... talán a következő két - három órában felmegy a csúcs közelébe, fölé stb, majd utána vissza és a résben megáll majd a nap vége

      Delete
    10. Szerintem sincs most jel semerre

      LD-hez van olyan 'szokásos' folytatás, ami ide illene - néhány pöcök fölfele töri az LD tetejét, majd egy igazán gyors c lefele - de azt nekem a kontextus kizárja. Felfele egy lassú b lenne most elsődleges verzióm, de ez már annyira lassú, hogy nekem is sok.
      Rákövetkező verzió, hogy m30-on vagy m15-ön volt egy olyan MACD nullába - kilövés izé: ehhez passzol talán leginkább, de keveslem a korrekciót a csúcsról.

      Delete
    11. Jel van/volt, de nem hittem neki, 17:06-os fordulós gyertyát lőni kellett volna 3-n, ha elhiszem a helyzetet, de nem hittem el :),

      Delete
    12. inkább futok egy kicsit, régen nem voltam, jót fog tenni, most lesz egy kis szárnyalás felfelé :)

      Delete
  16. Esélyes a jóslat, hogy a résben zár, ehhez az kell, hogy felfelé ne 12sor menjen 3 percesen

    ReplyDelete
  17. DAX mai nap egy nagy nesze semmi fogd meg jól.
    Lezártam nyitó után a longot, esett, majd egy nagy katyvasz lett. Se long se short, vagy én vagyok béna.

    ReplyDelete
  18. SP prompt r-flat b(zz) föl?
    Behalok, ha ez így megy, akkor fölfele szinte tökéletes tükör lesz az eséssel...

    ReplyDelete
  19. DAX-ban ma nagy csapkodás várható. Valószínűleg látjuk a 8550-et

    ReplyDelete
  20. Jobban kellene bíznom a sávokban. DAX-ban megvana tegnap hiányolt sávalj.
    Szerintem max még egy pusszantás a sáv aljának, aztán b föl 8800-850 környékére. Estére vagy holnapra el is érheti.

    Alt, hogy szimplán indul a 9100 tartományában.

    ReplyDelete
    Replies
    1. szvsz. a 9100 lesz a jó, nehezen hihető de minden oda mutat. Egyenlőre short kaput, ismét long. vagyis folyamatosan long.

      Delete
  21. Valóban 8800-ról kellene lefordulnia a 8550-re.

    ReplyDelete
  22. zártam a longot, 2120-ról 2283-2320-n

    ReplyDelete
  23. sajnos a leszúrásnál nem voltam gép előtt percekkel később már csak ott kaptam, sebaj

    ReplyDelete
  24. TF kérdése ki mit csinál, én most shortoltam...chart kint, stop már pluszba (aggresszív kontra startégia), de nehéz rajzolni és kereskedni egyszerre...

    ReplyDelete
  25. Ezt a daxot most nehéz számozni. Nekem az eddig korrekció kicsinek tűnik, de szépen megy felfelé. És az a baj, hogy ez sok minden lehet.
    De alapvetően longnak tűnik a helyzet.
    Viszont sp meg nagyon korrektív.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fdax b hullámnak tűnik, lehet ékesedik most

      új bejegyzés is van

      Közben dax long, 24 másodperc - szép gyorsan mozgott a piac, nyitó LMT kint maradt, nem volt időm mozgatni sem... 190 EUR - 1000 meg ott maradt... ezzel a technikai hibával vmit kezdenem kell,

      Delete