Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 2 January 2019

EUR/USD - 2. rész

A heti chartra rajzoltam az idei évre várt legesélyesebb verziót (a jelenlegi kép alapján ezt tartom a legvalószínűbbnek). A következő hetekben egy dollár gyengülés, ami 1,18 környékére viheti az árfolyamot. Ez a célára ennek a verziónak a konzervatív megközelítése, ha elindul a felfelé mozgás és a belső szerkezetekből lehet majd számolni, akkor sokkal jobb közelítés adható, mint az "arany" színnel rajzolt célzóna. Amennyiben valamilyen oknál fogva a piac sokkal intenzívebb emelkedésbe megy át (technikai oldalról - exp flat elképzelés miatt - egyelőre nem tekintem elsődlegesnek, ráadásul fundamentális oldalról - swap költség, kamatkülönbözet - sem ideális), akkor az ideális zóna a narancssárga téglalap területe lehet.

EUR/USD hetes chart:


Minden héten új információt tartalmazó gyertya érkezik. Jelenleg long setupok látszanak a charton, de céláraik közel sem a jelzett zónába mutatnak, továbbá minden setupnak van egy megbízhatatlansági faktora, ami arra utal, hogy nem minden esetben következik be a belőlük az elvárt mozgás. Elliott egy térképet ad a kereskedő kezébe, megmutatja merre mehet az árfolyam és esetleg azt is, hogy merre van a legnagyobb forgalomra esély, de a kereskedéshez szükség van megfelelően tesztelt setupokra és igen komoly szabályrendszerre, money management szemléletre, mert a tőzsde veszélyes üzem! 

22 comments:

  1. A mai azert szep eses lett elsore

    ReplyDelete
  2. Dolcsi huf longot zártam kicsit hamar nem de nem baj. Lassan short.
    De honnan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nezegetem,de szerintem most nem szabad usd huf shortot inditani a letört trendvonalnál...Régóta gondolkodom azon ,h simán lehet 1 zászló alakzat hetesen vagy naposon !!A zászló alakzat trendfolytató!!

      Delete
    2. "F", de akkor paritás lesz eurusd-ben, erős trendre utal

      Delete
    3. Gondolod ,h ilyen erőt képviselő gyertya fordithat .. ,szerintem nem

      Delete
    4. paritás? az lefelé van.
      Az eurusd long egyetlen esélye, ha ez valami C volt lefelé.
      Egyébként 5/1, vagy egy 3.

      Delete
    5. Tudom mi a paritás :) ,de most usd hufra gondoltam ..

      Delete
    6. "F" trendközepi, folytatólagos alakzat, akkor elszáll az usdhuf, akkor pedig az eurusd paritás, jelenleg találgatunk, első nap, lássuk mire jön kellő megerősítés

      Delete
    7. Egylőre kivárok, nem töri az elképzeléseimet, de ilyen gyertyával nem vitatkozom, ez egy olyan dolog, ahol hátrább lépek.

      Delete
    8. Már látszik ,komoly dollárerő érkezik

      Delete
    9. Tudom más nézünk, de nekem a tegnapi mozgás ellenére sincs határozott véleményem a dolllár erővel kapcsolatban. Illik ide egy c, ami pont ellentétes várakozást hoz. Ráadásul a long setupok stop szintjeit még nem érte el a piac, bármilyen erős is volt a tegnapi nap, amíg azt nem töri addig nem merek egyértelműen nyilatkozni, h4 felett minden bull támasz kitartott, h1 most egy erős long formáció alakul, ez továbbra is sáv. Kellene egy erős short setup ide, de sehol nem találtunk, ilyet egybéként még nem láttam, mindig van, ha csak utólag is vesszük észre Kisbandival.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. EurUsd utolsó 3 H4 gyertyája elég finom.D1 is szép lehet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brutál, lehet egy 5/4/c -ed , az egész december pedig egy flat korrekció volt

      Delete
    2. zöld hetes gyertyát is jó megvariálta, persze az még nem zárt, de a reggeli képhez képest ez már mást mutat

      oda kell tenni a kérdőjelet a várakozásokhoz, mert úgy gondoltam kész a szerkezet lefelé, egyre valószínűbb h nem, bár még nem tört az elképzelés, de nincs kedvem ekkora napos fekete gyertyával vitakozni

      Delete
  5. Az utolsó mondatod utolsó szakasza jutott eszembe nekem is.Én nem így fogalmaztam meg,de így éreztem én is.Remélem nem ilyen fel le ugrálós katyvasz lesz az egész év,nem az erősségem.Jobb szeretem ha megyünk valamerre.Egyébként jó esély van a sávozásra 1.13-1.18 között akár hónapokig is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erős dollár gyertya, mindenhol.
      USD/HUF is elég markáns. EURUSD-ben áll még long, nem tört, de ilyen gyertya, ilyen erő kérdőjelessé teszi az elképzelést. Ha a setup trigger gyertyája után jön ilyen, akkor szinte biztos, hogy stop lesz a trade.
      Nem zavar a nagyobb tf sávozás, mert kisebb tf-n nagyon jó mennek a setupok, sok van belőle. Ami zavar, hogy kb másfél-két hónapja van a piacon egy olyan mozgás, ami kérdőjeleket ébreszt bennem. Nem a valószínűbb esély mellett teszi le a voksát, olyan, mintha pánik lenne a piacokon (van, de nem olyan), ezért merült fel bennem, hogy ez bizony a válság megindulása.

      Delete
  6. Éjjel 23:35 körül a JPY mozgása elképesztő volt.
    M5 gyertya 300 pip + az apró (108,155-104,738), a spread hirtelen több termékben is kitágult (nem az erre az időre jellemző értékre).
    Ha esetleg valaki tudja mi történt, feltételezem valami hír volt, azt sokan megköszönnénk, nem találtunk akkor semmit a hírportálokon, de a rángatás arra utalt, hogy valami óriási, nem várt hír került egy illikvid időben a piacra.

    ReplyDelete
  7. En is neztem de nem talaltam semmit

    ReplyDelete
  8. Egy 1.14->1.11–>1.20 korre mekkora az esely?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Long setup van, magasabb tf-n, annak a valószínűsége alapból 65-70% kb, de az esetek csak 10%-ban oldalaz ennyire, vagy jön vissza ilyen erősen, mint tegnap, ilyenkor nagyobb esély arra van, h besül.Célárat nem érte le, stop szintet sem.

      A tegnapi low alatt két verzió, az egyik 1,07-1,09-re mutat. H1 Bear Flag + w1 Bear Flag, az egyik triggerelheti a másikat. A flagnek nem tudom mennyi a beválási valószínűségét nem tudom.
      A másik egy kisebb lekör, nem ennyire mélyre, erre most nem tudok célárat mondani.

      Delete