Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Thursday 8 January 2015

Technikai Elemzés - A harmadik - IV. rész

A kérdés: Hogyan falunk fel egy elefántot?
A válasz: Kicsi, apró falatokban.

Elliott hullámai alapján az elmúlt években összeszedett széles tudást egy elefánthoz tudom leginkább hasonlítani, vége van a karácsonyi szünetnek, ezért sokkal kevesebb időm van, de szépen lassan szeretném kiírni magamból, ezt pedig csak apróbb részletekben tudom megtenni. Íme a következő "falat":

Egy egyszerű, de annál jobban használható módszert mutatok most, ami az egyik alapeszköz azoknál, akik Elliott hullámelméletére építik analízisüket. Akik régóta olvassák a blogot, vagy voltak Cimballinál tanfolyamon azoknak sok újat most nem fogok mondani. Amikor hozzákezdek bármilyen, általam ismeretlen, vagy ismert termék elemzéséhez az első lépés mindig egy impulse beazonosítása. Ahhoz, hogy ezt meg tudjam tenni a harmadik hullámot kell megkeresnem. Ugyanezt a módszert használom a fordulatok megerősítéséhez, ugyanis, mint ahogy már korábban beszéltünk róla, annak eldöntése, hogy korrekció, vagy fordulat történt sokszor nem egyszerű, ezen felül a komplex módszerrel a korrekciók mélységének a meghatározásánál is segítséget nyújt.
A harmadik hullám általában a trend legerősebb szakasza, itt a leggyorsabb az árfolyam mozgásának sebessége, a gyertyák általában magasak, kicsi az átfedés köztük, sokszor rés is megjelenik. Ha találunk egy ilyen hullámot, akkor könnyen képbe helyezhetjük magunkat, hiszen a hullám kiindulási pontja a második vége, a szakasz vége a negyedik hullám kiindulópontja.  Az elemzéshez, a kereskedéshez azonban a menetközbeni beazonosítás sokkal fontosabb. 
A segédeszköz a korrekciós csatorna, melyet  a csúcs és az alacsonyabb tető, illetve a mélypont és a magasabb tető összekötésével és párhuzamos eltolásával és a lokális low, illetve tetőre való eltolással oldunk meg.  Ha valakinek ismerős a leírás az nem véletlen, a Zigzag hullámok esetében a célárszámítás esetén hasonló geometriai módszertant használtam és pont ez lesz az, ami segít eldönteni, hogy Zigzagről, vagy impulzusról van-e szó. Amennyiben a piac töri a csatornát impulzusról, amennyiben a csatorna tető fogja az emelkedést/esést korrekcióról beszélünk. Csatorna törés esetében további emelkedésre/esésre számíthatunk, míg a csatorna tetőről/aljról való fordulás esetében a trend irányába való mozgás visszatérésére.

Ha a leírás elsőre bonyolult a következő ábra egyszerűen szemlélteti az elmondottakat.



61 comments:

  1. Jó reggelt!
    DAX! H4-n hsz??? Felső szára 10100, 9930 és a tegnapi 9850, alsó szára 9230, 9380, most talán le 9500-ig????
    Telórol vagyok képet nem tudok rakni! Ki látja ezt még bele???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Péntek van ....beleférhet.....mail

      Delete
    2. Boy
      Legalább megjátszottad TS40?
      Én nem voltam így kihagytam,indulás előtt még nem volt egyértelmű :-(

      Delete
    3. Sajnos nem, most értem gép elé! Úton voltam! De eddig hozta amit írtam! Hétfőn is lesz nap

      Delete
    4. Nekem is mindig ilyenkor kell mennem,
      Nem baj ,jövő héten is lesz lehetőség,

      Delete
    5. Ha nem is 9500 de a 9600 meg van,pénteki nap tud ám sokaknak meglepetést okozni ha nem figyel.

      Delete
    6. Majd hétfőn lemegy addig! :-)) Vagy nem! Kb 4-5 hónapja figyelem ezeket az érdekes péntekeket, még te hívtad fel rá a figyelmem. Szivatósak tudnak lenni, párszor benyaltam én is!

      Delete
  2. EURHUF-on napos BuSS. USDHUF-on ugyanez nem annyira határozott, de chartkép alapján ott is lehet, hogy befejeződött valami kisebb korrekció.

    ReplyDelete
  3. https://www.mql5.com/en/charts/2855456/dax30-pro-h1-admiral-markets-as

    nagyobb tf-en: vagy egy ED, vagy egy DZZ része lehet, de ezt még korai eldönteni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. első rész ok. Meglátjuk, hogy kialakul-e majd long jel Fibo 161.8-nál van az emelkedés. A további irány szempontjából fontos, hogy fog viselkedni ennél a szintnél.

      Delete
    2. Egyetértek. Egy elképzelés:
      http://kepkezelo.com/images/cex5m1pbiopyk3zbdwwd.png
      Nella

      Delete
  4. a dollár törte a csatornát, de nem validáltan, kisebb tf-n a törés akár 1-2-1 is lehetett (alul felül spike jelleg), a mostani felfelé pedig egy kis 2 - nem tudok sokat mondani, erős a trend és nem látszik az egyértelmű lefordulás

    ReplyDelete
  5. Nemsokára NFP remélem megmozgatja az aranyat. Figyeljetek a spikeokra ha poziba vagytok.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. rsi h1 trendtörés, lassan indulhatna egy ötödik hullám (lehet, csak 5 of 3 lenne)

      Delete
    2. Mintha indulna az ötös.

      Delete
    3. Talán majd lassan, mivel flat gyanús a helyzet. Fibo 38.2 is itt van.

      Delete
    4. mq5 nem akarja az igazságot. Majd később berakom a csártot.

      Delete
    5. https://www.mql5.com/en/charts/2857162/dax30-pro-h1-admiral-markets-as

      Sp-ben viszont valószínű, hogy ma is folytatódhat a tegnapi emelkedés.

      Delete
    6. dax kezd aránytalanná válni és bear folytatólagos jelek jönnek kisebb tf-en. Jelen állás szerint valószínűbb, hogy korrektív az emelkedés (c=a*1.618) és nem tudta kirúgni magát impulzussá.

      Delete
  7. Nem volt eddig sok reakció a TA témakörben, van rá érdeklődés?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én mindet elolvastam, de ugye ez pont az a műfaj, hogy ha jól csinálod, akkor hozzáfűznivaló nem sok akad :)

      Delete
    2. Köszi az anyagokat "Ad" ! El is mentettem mindet. Ha az időd engedi én várom a folytatást. Még egyszer köszönöm!

      Delete
    3. Figyelek. Jöhet a folytatás.
      Nella

      Delete
    4. Köszi, csak semmi kérdés, reflektálás nem volt, nekem ezek nagyon egyszerűek, de nem tudom, hogy másoknak is az e vagy sem, néha vannak evidens dolgok, amiket meg kell egyszer hallani és onnantól nyilvánvaló, de addig eszébe sem jut az embernek

      másoknak meg lehetnek ezzel párhuzamos, vagy kiegészítő javaslatai is, amiből esetleg én is tanulok, minden termék más és más lásd hardcore rész, amit ide ki sem mertem írni :)

      Delete
    5. Akkor itt is megírom: ezer köszönet, így tovább!! Megy az egész OneNote-ba :)
      (végre újra magyar földön 2 napig)

      Delete
    6. Lesz kérdés, ha valamit nem értek. Eddig tiszta (ának tűnik). :D

      Delete
  8. érdeklödés? iszom minden szavad! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. és hasznos? bódulsz már? :)

      Delete
    2. vagy 10 éve olvastam az alapmüvet (Frost-Prechter), aztàn sokàig nem foglalkoztam Elliottal. kb. 1 éve napi szinten követlek benneteket. sokat sikerült felszednem Töletek, de külön hasznos igy összeszedve àtolvasni az okossàgokat! köszönet a nép nevében a bodulatért!

      Delete
  9. 1212 esély a dollár forintban délre

    ReplyDelete
  10. http://index.hu/gazdasag/2015/01/09/egy_dollar_lesz_egy_euro/

    ReplyDelete
  11. Stef, nézted hol zárt az OTP? :)))))

    - nem játszik nálam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Csak most, hogy szóltál.
      Aha, 3810 nem teljesült, így viszont kezd zászlózni és akár shortos is lehet. Parkoltatom akkor a longos pénzt.
      Viszont Daxon az a lehetséges hsz nagyon izgat. Vagy lehet tényleg impulzus volt az esés 10k-ról és új aljat fog ütni?

      Delete
    2. Nem trade, mert nem erős az rsi és nagyon bear zónában van, de tegnap 15:59-kor írtam egy long beszállót, ha napos alapon valaki akar kontrában kereskedni, céláras vételi megbízás :)

      Ha felfelé menne 3860 környéke lenne a cél, ha elpattan...

      Delete
    3. Nem elliott alapon nekem ez most esés lesz, szerintem lesz egy fals letörés a hetes hsz-en, majd up. Ezért shortos.
      Meg van itt egy pár kupola is, az aktuális jobb oldali esését most építi.
      Egyébként a kontra long kereskedést kerülöm kell, mert a longból piramist majd buy&holdot csinálok :) ami tilos!

      Ebben az otp kotyvaszban képtelen vagyok bármiféle elliott megközelítésre :(
      Maradnak az alakzatok+indi

      Delete
    4. Úgy látszik, a nehezebb utat választja... Valamikor tegnap dél körül töröltem is azt a berakott demós pozíciót: demo vagy sem, nem szeretem az olyat, amikor nem hiszem, hogy bejön...

      Delete
    5. Elliott nem kereskedési rendszer! Önmagában vele kereskedni nem lehet!

      Delete
    6. Persze, hogy nem az, de legalább az irányt meg tudnám határozni a segítségével. De a korrekció korrekciójának korrekcióját jácca.
      Elliott nélkül is lehet kereskedni. De ha végre rájönnék épp milyen hullám fázisban van (naposon) és milyen alakzatot épít, akkor jobban mennne. Lehet otp felejtős lesz ebben az évben és csak 1-2 normális beszállót ad majd.

      Delete
    7. Otp gondolatok bejegyzés :)

      Delete
    8. Köszi! Kihagy az agyam :( öregszem.
      Ehhez tartom majd magam (idézet Tőled): "Amikor ilyen "kusza" a belső akkor háromszögre, vagy ékre kell gyanakodni és vérmérséklettől függően, akár teljesen elkerülni az adott terméket, míg nem tisztázódik a helyzet."
      Kerülöm majd. Inkább belevetem magam az indexekbe, ha lesz időm.

      Delete
  12. Ras: vélemény?
    http://www.elliotthullam.hu/mtelekom-aranyossag-szimmetria-2014-december-26/

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://buxelliott.blogspot.hu/2014/01/mtelekom-2014-fordulat-kovetkezik.html

      terveztem már frissíteni, de majd ha időm engedi

      Delete
    2. Ó, az szuper lenne. Mellesleg az rsi-s 42-es bull támasz, az fixen 42, vagy belefér a 41.5 is? :)

      Delete
    3. Mint minden ez sem fix, sőt talán egy kicsit lejjebb is van, támasz 40-42, semleges zóna 36-38 kb...

      Delete
    4. Ebben az esetben kicsit megnyugodtam, de megvárom a frissítésedet, ami remélem MINÉL ELŐBB érkezik :p

      Delete
    5. Látatlanul azt mondom a 200-as szint nem a 2015-ös év célszáma :) szóval látatlanul még adok neki egy-két (inkább 3) évet :) azaz nekem is van még időm :)

      Már egy hónapja tervezem, hogy végignézem a magyar papírokat, úgy mint tavaly (OTP, BUX, MTEL), de az Mtel kivételével olyan a piac, amin bár sejtem mi és hogyan fut, a célárazás és elemezés rontaná a szakmai hitelem, mert jelen stádiumban a sok ZZ inkább arra enged következtetni, hogy ED- LD-ben van a piac nagyobb tf-n, ami nem az elemzői vágyálom :)

      Delete
    6. Közben én is próbálok 'találgatni'. Egyelőre ilyesmire jutottam. Persze csak most, mert minden pillanatban látok benne más verziót is :P

      https://i.imgur.com/X5wTPZ0.png

      Delete
    7. (a sárga iii asszem elcsúszott)

      Delete
    8. Javítottam rajta egyet. Nagyjából 435-körülre jött ki a (4)-es (persze lehet h az egész egy kaka:))
      https://i.imgur.com/7PiYjze.png

      Delete
    9. sachinho!

      Nem szoktam foglalkozni más elképzeléseivel.
      Jó párszor kifejtettem már évek óta (Chartokkal is)mi a nagy zuhanásról amit én látok és nem csak mondtam a magamét, hanem még most is benne vagyok az ellenkező irányba.
      Félre van téve nem 1 beírás " jóslat"az utóbbi 2-3 évről :-(,mert ezekből a legjobb tanulni,hogy más mit lát rosszul,mint amit a piac lépett.
      Nem a jósok keresik a sok pénzt, hanem a fegyelmezett, önállóan gondolkodni tudó befektetők.
      Fel kell állítanod a saját kereskedési szabályaidat, és azt kell lekereskedni, amit te látsz. Felejtsd el a véleményeket, másokét is. Nagyon ritka az az ember, akinek a puszta véleményét érdemes lekereskedni.
      Én amit látok azt kereskedem le,eddig bevált,1-2 kolléga is így tesz.

      Delete
    10. Like! Nagyon igazad van Ras!

      Ahogy látom még az utat keresi Sachinho és tanul, ami szintén nagyon fontos.

      Delete
    11. Ha belépsz és remélhetőleg jó irányba vagy akkor tedd fel magadnak a kérdést.
      Miért féltem hogy elveszítek valamit, ami még nem is az enyém?
      és mégis hányan idő előtt kiugrálnak, a húst meg ott hagyják :-)

      Delete
    12. Tudom néha nagyon idegesítő vagyok de nem nekem kell igazat adni(ezt még véletlen se tedd) de a piacnak néha nem árt,.....ha jóba akarsz lenni vele :-)
      Meg van a véleményem arról is, most miért nem működik az, ami régen jól működött....Ehhez is alkalmazkodni kell

      Delete
  13. Ahojj. Mindegyikőtöknek igaza van. Ami engem illet, azért kérdezek, hogy tanuljak, hogy mi az amit nem veszek észre, mi az amire nem figyeltem. Azért mertem belinkelni amit belinkeltem, mert mostanában nem nagyon volt szó az MTelről amire nagyon kíváncsi lennék. Én is nézem valahogy, mások is nézik, és mivel még bizonytalan vagyok mint szitakötő röpte a bivalyfingban azzal kapcsolatban, hogy mit is látok a charton, ezért próbálok több véleményt összeszedni, hogy azokból is merítsek és tanuljak. Valójában mindig figyelem, amiket irogattok, csak én azzal vagyok közben elfoglalva, hogy saját magam rájöjjek a fondorlatokra, olvasok, elemezgetek, próbálkozok, úgyhogy nyugodt szívvel mondhatom, hogy nem mástól/tőletek várok tippeket és jóslatokat amik alapján kereskednék. Még rendbe kell tennem a fejemben azt a sok mindent amit tőletek, a pdf-ekből, innen onnan összeszedtem, csak hogy kialakuljon bennem is egy rendszer amit használni tudok: egy modell, amihez tudom tartani magam, és magabiztosabban tudok döntéseket hozni. És pont azért kellene ez a modell, mert eléggé szkeptikus vagyok mindennel szemben: az életben sem lehet rám azt mondani hogy mindenkinek mindent elhiszek, főleg nem ebben a témakörben.
    Magyarul: nem azt várom sose a kérdéseimmel hogy eredményt adjatok, hanem hogy az esetleges kritikáitokkal, hozzáfűzéseitekkel én saját magam fejleszthessem magam. Uff, én beszéltem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mindenesetre hozzám az a modell áll közel, ami a blogotokon tárgyaltak alapján kezd el kialakulni bennem. Már régóta keresgéltem, és mindig valahogy volt bennem olyan érzés, hogy nem a megfelelő irányba indultam. Most maximálisan meg vagyok győződve az ellenkezőjéről.

      Delete
    2. Nem tudom milyen mélyen vagy már benne, tudok olyan megoldást, ami segít, szerintem ezt jobb személyesen, pm-ben (private mail)

      drian875@gmail.com

      Delete