Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 26 June 2013

OTP

Tegnap feltettem a nagy tf-eket, most mutatom a napit, illetve az órás tf-t. Nem megyek bele minden lehetőségbe, egyenlőre a csatorna nem tört, ezért ZZ-nek kezelem a lefelé kört. ZZ lehet indító diagonál első hulláma, vagy lehet felfelé egy b, vagy 2. (ötödik hullám esetében)
Hetesen talán lehet impulse-nak nézni, de erről a hét vége után, vagy később, most nem megyek bele, mert sokakat összezavarna, tf választási probléna, speciális eset, annyit tudni kell róla, hogy impulz esés irányába mutat.

OTP napos chart:


Lementem '5 chartra, érdekes a kép. Lehet kész a zz, mert középen lehet egy running flat, akkor akár kész is az egész, ha nem akkor mehet fel egy negyedik hullám, a vége 4350 lehetne, két rés volt, mikor lesz harmadik?

OTP '5 chart:


74 comments:

  1. Tegnap este egy megjegyzésbe betettem, szerintem hasznos, beteszem ide is:

    www.buxelliott.blogspot.hu/2013/02/geometriai-haromszogek-elliott.html

    ReplyDelete
  2. Tegnap este egy megjegyzésbe betettem, szerintem hasznos, beteszem ide is:

    http://buxelliott.blogspot.hu/2013/02/geometriai-haromszogek-elliott.html

    ReplyDelete
  3. Tegnap este egy megjegyzésbe betettem, szerintem hasznos, beteszem ide is:

    háromszögek, ékek

    ReplyDelete
  4. Tegnap este egy megjegyzésbe betettem, szerintem hasznos, beteszem ide is:

    háromszögek, ékek

    ReplyDelete
  5. lehet unalmas nap lesz ma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma? Kizárt :-)

      DAX prompt egy táguló háromszögből (tényleg, ezek Elliott rendszerben mifélék?) durrant el, a japó futi meg lazán nyomott erre egy "talán R-flat 'C'-t".
      EURHUF is lassan el kell döntse, hogy merre a trend, EURUSD meg lassan kioldalazik félnaposon a túladott státuszból...

      Nem látom nagy lehetőségét egy nyugis napnak :-)

      Delete
  6. Sziasztok!

    Tegnapi blogba kezdtem írni reggeltől, meg reggel 8kor még csak az volt, azóta írok oda, nem látva, hogy itt megy azóta új bejegyzés.

    Amennyiben nem haragszotok, átmásolom miket firkáltam oda:

    Hathor2013. június 26. 9:05

    Yo reggelt!

    Kínai Hang Seng kipattant mára az ED szerű ékemből, ahogy azt vártam:

    http://postimg.org/image/mvutrj2xx/

    így még várható a pozitív korrekció szerintem majd a piacokon.

    DAX is a pár napja jelzett ékemből:

    http://postimg.org/image/rgr3v15er/

    http://postimg.org/image/rxl1p83r1/





    Hathor2013. június 26. 9:10

    OTP is kilépett az ék leszorítójából fel:

    http://postimg.org/image/7n8kizjqf/



    Hathor2013. június 26. 9:21

    Hetesen OTP kiment a szimmetrikus háromszögből, majd azt most visszatesztelte, ezzel elért kb. a több éves emelkedő trendvonalára.
    Nem túl szép a negatív divergencia az árfolyam és a forgalom között.
    A kettő erősen divergál. Emelkedő árfolyam mellett, csökkenő forgalom látható. Nem túl szép, figyelni kell az emelkedő trendvonalról merre megyünk a megnövekedett forgalom mellett.
    ADnak ebben lehet igaza, hogy nem jött meg setup. Sem a kitörést, sem a csökkenést nem támasztotta alá komolyabb forgalom.
    Valaminek hamarosan történnie kell. Ez a maszatolás nem fenntartható már chartilag számomra.

    Hetes OTP képem

    http://postimg.org/image/oyokt0ael/full/


    Hathor2013. június 26. 10:00

    BUX hetesen is kitart a nagy szimmetrikus háromszög.

    http://postimg.org/image/h1avf85gx/


    Itt is teljesen lecsökkent a forgalom. Nem csoda. Amíg a háromszögben benne van, addig nincs irány, ráadásul 20K. többszörös ellenállás.
    Itt is látszik a lecsökkent forgalom indikátor a szűkülés mellett, amiben gyengén araszol fel bux egy szűk csatornában. Azt majd naposon mutatom.
    Itt hetesen érdekes, hogy 200hetes SMA 20K mentén halad, szinte kisimulva.
    Szerintem jó belépési pont alakulhat ki hamarosan, csak szinte a forgalmat kell figyelni, mikor jönnek meg a vevők, vagy eladók forgalommal.
    Számomra vételeknek kéne megjönniük, meg többszörösen lemaradók vagyunk, és ha kamu, ha nem a bejövő makro adatok a gödörből kimászást mutatja.
    Nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy egyébként is gyenge lábakon álló gazdaságot (világgazdaságot) szét kell még verni, beütni, kracholni.
    Számomra a válság amerikai makrok alapján mutatkozott elsőnek. Ingatlanosként emlékszem, micsoda áresések voltak kint USAban. Nálunk még azért mentek az eladások, amikor amerikai kollégák engem kerestek meg skypen, hogy nagyon jó árak, lehetőségek vannak kint, tudok-e hazai befektetői csoportot az ingatlanjaik megvételére jelentős disconton?!
    Ezek után kb. 2évvel nálunk is beütött a gazdasági krach 2008ban, a folyamatosan zuhanó tőzsdei árfolyamokkal.
    Kint USAban felállt már az ingatlan piac is, és elkezdtek jönni a folyamatosan emelkedő értékesítési adatok, mind a használt, mind az új ingatlan piacon. Javulnak a bizalmi indexek, javulnak a fogyasztási mutatók, és javul a foglalkoztatottság is.
    Idehaza is napról napra jobb makro számokat látok, mellette a szégyen padról is lekerültünk.
    Én továbbra is nagyon bízom abban, hogy szétvert árú piacunkat megtalálják a befektetők, mert hogy olcsó eszközöket jó venni egy válságban szerintem. Ingatlanáraink szégyen szemre iszonyat alul vannak árazva. Rohadt jól lehet külföldi befektetőknek venni. Itt nem eladni kell már, hanem venni eszközöket.
    Ennek ellenére nyitott vagyok egy piaci esésre is.
    Külsős tőkeszámlám várja a nagy belépést a hazai piacon, amikorra megjön a megfelelő forgalom, érdeklődés piacunkra.

    Na mindegy... térjünk vissza Buxhoz. Hetes képet mutattam ezen hozzászólásom elején. Most itt napos BUX láható:

    http://postimg.org/image/tu1p020tf/full/

    Szóval nekem elvileg tök mindegy merre megyünk, de ha választhatnék, felfele szeretném, ha kitörne a piac.
    Ennek ellenére arra is nyitott vagyok, hogy a piac essen. akkor ott tudom behozni a külső tőkémet egy nagy bevásárlásra.
    Mindegy merre, csak menjünk ki ebből az oldalazásból forgalom nélkül.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAX ékből kitörve, fülescsésze nyakvonalát áttörve tovább fel..

      http://postimg.org/image/3s1jt28pv/

      Delete
    2. Hathor, nem akarlak b@szogatni, de a fülesbili trenderősitő alakzat, te meg beraktad trendforditónak.

      Delete
    3. Depriv nézd csak meg rendesen 10' a DAX tegnapi grafikonját ott látod amit írtam most lehet megfejtem ezt a gyakori DAX szélesedő hsz. nem az hanem előtte van egy kis hsz. amit írtam hogy fel 7850 majd le 7750 környékére és föl 7900 környékére ezt tegnap 7800-as állásnál írtam ez a DAX trükkje legalább is most.

      Delete
    4. nem b@szogatsz vele.
      Én nem értek egyet a tankönyvvel, hogy trenderősítő alakzat..
      ennyi.

      Delete
    5. Ha a DAXba 4. hullám fut akkor itt kakukknak kell lenni és le 7450-re.

      Delete
  7. akkor egy kis OTP, jöhet lefelé egy kör

    ReplyDelete
    Replies
    1. meddig látod le 4540 környéke?

      Delete
    2. a végére inkább 520 környékére szavaznék, (vagy lejebb...)

      Delete
  8. usd órás, gyanús, hogy exp flat korrekció zajlik, ahol b dupla zz lesz, most annak az első zz-jét fejezheti be, ha így van, akkor esélyes 230 felett egy új lokális csúcs

    ReplyDelete
  9. Dax, hamarosan lehetséges egy korrekció délnek kb. 7774 alá, órás chartot nézek
    utána ismét lehet,majd észak

    ReplyDelete
  10. OTP kezd túl magasra jutni... lehet a lekör csak 4/c volt

    ReplyDelete
  11. meglesz a böjtje...

    http://www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/itt_a_modosito_egyszeri_befizetest_ir_elo_a_kormany_a_bankoknak.1.185818.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igazság szerint nagyon következetes lépés. Kijelentették, hogy márpedig itten magyar bank lesz. Tehát: fenntartanak egy olyan környezetet, ami főleg a 'nem magyar' cimke alatt futó bankokat bünteti, valamint elkezdik feltőkésiteni a 'magyar' cimkézettségűeket.

      Persze semmi esély rá, hogy a szűkös magyar eredetű tőkéből bármi olyan születhessen, ami valamiféle fellendülés motorja lehetne, de addig már nem terjed a látószög.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. A válságban az volt a szerencséje a magyar bankrendszernek, hogy a külföldi tulajdonosok odaálltak és tőkésítettek, sok milliárddal.

      A bankrendszer nem bűnös, a bankrendszer képes a tőke csatornázásával (akár külföldi eredetű forrást, a hazai betétarány korábban alacsony volt), a közvetítéssel egy gazdaságnak lendületet adni, de ue. igaz fordítva is. Értem, hogy jó a politikának, ha a bankokat kiálltják ki bűnösnek, de tudomásul kell venni a következményeket, ami a hitelpiac befagyása (lakásvásárlás leállás, lakásárak csökkenése, beruházások, kereskedelem), a gazdasági növekedés megakasztásával jár együtt.

      Egy piacgazdaságban nem lehet ilyen mértékkel szektorokba bevatkozni, mert olyan torzulást idéz elő, aminek komoly következményei lesznek. Egyébként az ejtőernyősök álltal megtöltött bankok szakmai szinvonala nagyon alacsony lesz, majd a most tapsoló többség fogja a szakmai hibák árát megfizetni, mert majd az államnak kell pénzt pakolnia, természetesen közpénzt, a következő válság hullámnál, amikor tőkésíteni kell. Egyébként az EU tagjaként nem mindegy, hogy magyar v. külföldi, eu polgárok vagyunk? A pénznek nincs szaga és nemzetisége sem, a hitelt vissza kell fizetni, a betétet pedig vissza kell fizetni, ha a tulajdonos, kölcsönadó szerződés szerint kéri. Ha az egyik torzul, akkor a másik is fog.

      Érdemes elolvasni Szász Károly levelét, nagyon szakmai, nagyon igaz, de a sajtó annyit hoz le a több, mint 30 oldalas levélből, hogy államcsőd lesz, ha kedvezőtlen ítélet születik a bankokra nézve, ez hatalmas torzítás, ismét egy hazugság, el kell olvasni, mit írt....

      Delete
    4. nem erre akartam kijukadni. hanem oda hogy nem szabadna megengedni a semmiből hitellel pénzt teremteni csak betétállományból, mert itt "nincs mögötte"müködő termelö gazdaság

      Delete
    5. Ja. (Nomeg mellé, hogy már most le van osztva, hogy pl. a MNB tartalék terhére történő hitelezés hova kerül - hitelező és hitelezett dolgában is.)

      Amúgy szintén ajánlott olvasmány a Kiszámolón a tranzakciós adó elleni uccsó füstölgés is.

      Delete
    6. az egész ott lett eqva hogy kivették az állam, államok kezéböl a pénzelőállitást és kibocsátást a központi bankokra bizták.

      Delete
    7. Mármint, hogy Ad hozzászólására 'ja'.

      Toni: vannak erre jófajta szabályok, az a 'pénzteremtés' nem csak úgy a semmiből jön, nagyon nem.

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. This comment has been removed by the author.

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. kitörlöm mert csak a blog feleslegesn telik ilyen irásaimmal

      Delete
    12. Egy jó indulatú figyelmeztetés mit írtok,ezt a blogot "illetéktelenek" is olvashatják,én már megjártam a múlt rendszerben,(9 évig nem kaptam útlevelet)lányom meg 2 hónapja, egy beírás miatt,(nem ide)fél per alatt kirúgták a munkahelyéről.Minden le van figyelve,és ez nem vicc.

      Delete
    13. Én nem aggódom, demokráciában szólásszabadság van, én demokratának tartom magam, ha itt nincs, akkor menni kell, oda ahol van, ha egy ilyen beírás miatt kell menni, akkor még menekült státuszt is adnak :o)

      Delete
  12. Ez a DAX korrekció nem akar füstölögni.

    ReplyDelete
  13. SP-ben (illetve paralell DAX-ban) egyre gyanúsabb egy meglehetősen szivatós LD/flat/ED ABC kombó naposon.

    Ami 280-ról lejött 660-ig, az egyre kevésbé tűnik nekem impulzusnak. Helyette inkább valami korrektiv szmötyi jobban passzol.

    Futi óráson mondjuk be tudom húzni impulzusszerűségnek.

    No mindegy, majd kiderül.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én a DAX föl 4. hullámot ki zárom, inkább elnevezem 3/2-nek jobban klaffol, 260-rol 3/1 jött 660-ig.

      Delete
    2. Miért nem raktok rajzokat, és mindenki meg tudja nézni mi alapján gondoljátok, hogy ott éppen az a hullám lehet.
      Én ezeket a szerintem 4ofB, meg 3/4eket nem is figyelem.
      Milyen időtávon emberek?! 1,5,10,30,60perc, 4H, day, vagy week?
      A lefele, vagy felfele menő 3/4.
      Ahány ember annyi gondolat. Hogy lehet ezeket követni?
      Katyvasz az egész.

      Képet be: itt egy 60perces dax, itt berajzolva egy LD szerintem, azon belül innen oda egy 3/2, vagy mit tudom én mibe vagyunk, ezt felrajzolva hullám mozgással.
      Én így tudom elképzelni. ez nem neked szól Twer, hanem mindenkinek.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. Kedves AD!

    Amit Szász Károly leveléről írsz egészen elképesztő. Azért jó, ha Elliott blogger is minimális morális tartással bír.

    Szász Károly levele elfogult, szakmailag megalapozatlan, a büntethetőséget felvető dokumentum. Még egy vadliberális aktivista sem mer mostanában ilyen közfelháborodásra alkalmas méltatást leírni erről a levélről! Bankvezérként jött ez a gazember, bankvezérnek megy vissza!

    Joker

    ReplyDelete
    Replies
    1. ? Olvastad egyáltalán a teljes levelet, vagy a hírekből táplálkozol?

      Delete
    2. Van valami szakmai tapasztalatod a kérdéskörben, közgazdász vagy egyáltalán?

      Delete
    3. Kedves Ad!

      Annyira olvastam, hogy még a pártokat is megkerestem javaslataimmal, hogy lépjenek fel a gazember ellen. Két párt vette is a fáradságot, hogy sajtótájékoztatót tartson az ügyben. Remélem feljelentik ezt a nyomorultat (na nem mintha az ügyészségen el tudnának érni valamit).

      A levélben konkrétan szakmai hazugságok vannak (PL. a betétesek pénzéből történt a hitelnyújtás, amikor mindenki előtt nyilvánvaló, hogy carry trade ügyletről van szó (A vita csak arról szól, hogy a devizához indexált hil mögött van-e deviza, vagy nincs), illetve egy folyamatban lévő ügyben a bankcsődre hivatkozva burkoltan arra tesznek javaslatot, hogy több százezer háztartást áldozzanak be ennek elkerülését biztosítva. Az OTP árfolyamának biztos jót tenne...

      Joker

      Delete
    4. Kedves Ad!

      Többször itt is leírtam, hogy közgazdás vagyok (mellesleg okleveles banktanácsadó, minőségügyi auditor stb.), illetve hogy mivel foglalkozom (uniós támogatások kezelése).

      De visszakérdezek, Te közgazdász vagy, van tapasztalatod az ügyben?

      Joker

      Joker

      Delete
    5. Fiúk!
      Közétek állok :-)))))
      Lehetne, hogy ne vitázzatok, személyeskedjetek egymással? Két értékes ember, ez nem méltó hozzátok, még olvasni is rossz.
      Légyszi..................

      Delete
    6. Igen, okleveles közgazdász,jogi szakoklevéllel és több, mint 10 év tapasztalat a témában!

      A levél korrekt, a hitelezés törvényes volt, amit írsz az a levél politikai kifigurázása! Nyilván még mindig egyszerűbb másra hárítani a felelőséget,mint beismerni, hogy hibázott az ember, most van jó politikai táptalaj is...

      A hitelszerződések megkötésekor senkinek a fejéhez nem tartottak fegyvert! Senkinek nem volt kötelező hitelt felvenni, főleg nem deviza alapú hitelt. Szabad akaratból tették, mert mohók voltak.

      A hitelszerződés megkötése a két fél (bank és a lakosság)között:

      "az akkori ismeretek, reális várakozások alapján a szerződő felek gazdaságilag racionális döntést hoztak, szerződéskötéskor (illetve hosszabb időszakra) kölcsönös üzleti előnyök realizálását remélték
      a devizahitel-szerződések sajátosságaiból."
      A lakosság mohó volt, nyerészkedni akart, vesztett... és ennek az árát, most azokkal akarják megfizetetni, akik nem vettek akkor fel hitelt, mert kockázatosnak tartották, vagy forint hitelt vettek fel ez miatt.

      A carry tradenél tudod, csak egy nagyon fontos szabály van, mindenkénél előbb kell kilépni belőle, mert az arbitrage nem marad sokáig fent!
      A carry trade-nek nem nevezném, mert ott az alacsony kamatozású devizában történt hitelfelvétel után, az átváltást követően magasabb kamatozású devizában történik a pénz elhelyezése, itt nem ez történt, mert vagyontárgy lett belőle, inkább csak carry trade jellegű az ügylet.
      A lakást nehezebb eladni, mint a betétet feltörni, mikor fordul az árfolyam...

      A hitelnyújtás mögé a banki treausre-k swap ügyleteket kötöttek, az Európában elterjed CHF hitelezéshez (osztrák ügyfél ötlete volt évtizedekkel ezelőtt) pl.: a CHF-t az UBS nyujtotta csere ügyletek kapcsán. (többségében forintott kellett letenni).

      Érdemes lenne inkább a politika és a politikusok felelőségét elővenni.
      2004-2006-2008- stb. volt az EUR bevezetésének dátuma, teszem azt 2006-ban 30 évre felvett hitelnél egy 2010-es EUR bevezetés lényegesen kisebb kockázatot és magasabb nyereséget mutatott, azaz akár racionális döntés is lehetett EUR hitel felvételére, ráadásul at EUR bevezetését megelőzően a hazai deviza erősödésére lehetett számítani általánosságban.

      Régóta mondogatom, hogy a magyar lakosság közgazdasági, pénzügyi műveltsége alacsony, a gépírás és egyébb hasznos ismeret mellett, mint a jog, ezt is tanítani kellene, mert biztosan többet ér, mint egy két lexikális anyag...

      Nem zárom ki, hogy voltak olyan hitelszerződések, mely valamilyen ok miatt nem feleltek meg teljesen a jogi szabályozásnak, de erre általánosságot ráhúzni nem szabad.

      Delete
    7. Tíz év tapasztalat szép, pláne meglep amiket leírsz. Bár éppen határidős munkámat végzem a munkahelyemen -de válaszolok- az állításaidra.

      -Az hogy a hitelek törvényesek voltak el fog dőlni, a korrupt magyar igazságszolgáltatás döntése után az Európai Bíróság igazságot fog szolgáltatni kétségem sincs erről. Jelenleg is vannak döntései, amelyeket a bírói kar nem vesz figyelembe. Tehát véleményem szerint sem a magyar sem az európai jognak (fogyasztóvédelmi irányelveknek nem fele meg a hiteltermék. Szász Károly egy korrupt bankár, aki amennyiben lettek volna összeférhetetlenségi szabályok a PSZÁF élére sem kerülhetett volna!

      A második állításodat sem tartom helytállónak. A deviza termékekkel kapcsolatosan a bankoknak évszázados tapasztalatuk van, tisztában voltak azzal, hogy olyan fogyasztóknak adnak többségében hitelt, akik deviza jövedelemmel nem rendelkeznek. Bár esetenként akár 25 éves termékről van szó a bank bár tisztában lehetett azzal, hogy ilyen időtávon lehetnek nagy valószínűséggel olyan gazdasági, pénzügyi krizisek, melyek az árfolyamokat és kamatokat jelentősen befolyásolják, a fogyasztók védelmére semmilyen garanciális elemet nem építettek be a pénzügyi termékekbe, a PSZÁF pedig nem kötelezte a bankokat erre, holott a svájci jegybank a kockázatokra, mind az MNB, mind a PSZÁF figyelmét felhívta. Az akkori ismeretek alapján sem lehetett volna már egy ilyen potenciális rendszerkockázatot magában foglaló terméket tömegesen engedélyezni!

      De itt is ez történt! A bankok felvettek yen/frank/euró alapú hitelt, majd elhelyezték az MNB-hez kamatozni! A devizához indexált ügyletnek elsődleges célja az árfolyamkockázatnak az ügyfelekre hárítása. Az ügylet egyébként forintból történt, úgy, hogy fedezeti oldalról is volt minimális nyereség az ügyleten. Tehát egy olyan speciális cary trade ügylettel állunk szemben, amely esetén a háztartások a fedezeti rész célpontjai! Felcsuti Péter megjegyzem kategorikusan tagadja, hogy swap ügylet lett volna, elhiszem ezt kivételesen neki!

      A politikusoknak egyetértek egyértelmű a felelősségük, hisze az MNB többször tájékoztatta a pártokat a rendszerkockázatokról, az azonnali intézkedéseket elszabotálták.

      Nem világos, mi köze a lakosság pénzügyi kultúrájának egy lakáshitelhez?!
      Egyébként a reklámok, a pénzügyi tanácsadók, a banki szakemberek mint javasolták az ügyfeleiknek a termék igénybe vételét! A szabályozásnak kellett volna olyannak lennie, hogy Mari néni is 8 általánossal nyugodtan igénybe vehesse, vagy ne vehesse igénybe. A tőzsdei ügyleteknél is felmérik az ügyfélkockázatokat minimum egy teszten keresztül, itt még ez sem történt meg!



      Delete
    8. Szia!

      Magyar igazságszolgáltatás problémái, egyetértek, nem tudom mennyire befolyásolják, de az elmúlt években gyökeres változások történtek.
      Szász Károly szakmai munkáságát nem ismerem, csak azt olvastam, ami a neten van, de Fityeszhez közelállónak tartják...

      Devizahitelezés, tudomásom szerint, de lehet, hogy tévedek, a CHF alapú hitel ötlete pár évtizeddel ezelőtt hozta be egy osztrák vállalkozó, nem tudok évszázados tapasztalatról más ország deviza alapú, szélest lakossági kört érintő hitelezéséről. Ez inkább a modern bankrendszer terméke.
      EUR belépés alapjába véve hozta volna az EUR alapú fizetéseket, azaz a magánemberek hitelei az ország éppen akkor használt pénzében állt volna fel, ha a politika nem szúrja el. (nyilván nem CHF, de az már csak egy lépés volt)
      A kockázatról - a lakossági ügyfeleknek nyilatkozniuk kellett - hogy tudják, értik vállalják, aláírták a kockázatfeltáró nyilatkozatot. Az, hogy ez mennyire értették, vagy fogták fel nyilván egy másik kérdés.
      Nem tudok arról, hogy kvázi deviza hitelezés folyt volna, főleg nem a rafinál.

      Politika, Viktor fészekrakó programja tönkrevágta a költségvetést (évi 500 MRD), ezért a következő kormányzat örült neki, hogy kiváltják a hiteleket devizára, rövid távú politikai előnyszerzés, mint ami most történik...

      Lakosság:

      Ha belegondolsz, a lakosság tízszeres tőkeáttételes deviza ügyletet kötött. 10% önrész mellett, megvett egy 100%-ot érő lakást, deviza hitelből. No, ha a tőzsdén vagy, akkor gondolom te ezt nem vállalod fel 30 évre főleg,hogy nem tudod lezárni bármikor, ugye... ?
      Pedig szabályos lenned, törvényes és jobb esetben azért kötöd, mert keresni akarsz rajta.
      Jó lenne a pü kultúra terjesztése, vagy épp a tiltás, de akkor jönne az obudsman, hogy 8 általánossal miért nem lehet hitelt felvenni... Hidd el, sokan a következőt látják, most egy hütő és havonta 3000-t fizetek, az időt nem is látják, hogy mindezt akár 10 évig... az emberek többségének a pénz időértékéről fogalma sincs.

      Szabályozás, ez sajnos, csak a "balesetek" " válságok" után vezetik be, amikor lufit fujják nem veszik figyelembe, mert senki nem gondol rá, pedig akár most is ketyegő bombán ülünk, elég csak a CDS-re gondolni, nincs szabályozott piac, nincs felügyelet, senki sem vizsgálja, hogy valóban a garancia adója tud-e esetleg fizetni...

      A tőzsdei ügyletek előtt kitöltendő MIFID teszt is csak pár éve jött be, szerintem nem is tölti be annak célját, de van, tényleg van...

      Felcsúti Péter swapra vonatkozó nyilatkozatát nem olvastam, elég nagy a rafi deviza deskje, vállalatoknak konkrétan tudom, hogy volt multicurrency hitel, FRA (forward rate agreement) és IRS (Interest rate swap) is a kínálatba, nem tudom, hogy fedezték le a lakossági hiteleket, de egy biztos, nem forint hitellel, mert 2007-2008-ban a saját forrás - hitel arány 170-100 volt a csúcson, amihez a forrást az anya biztosította... A CIB-nél konkrétan problémát okozott, hogy az árfolyam változása, emelni kellett a swap letétet...

      Delete
  15. Ad minden esetben megkérdezi, hogy közgazdász-e.
    Engem is többször megkérdezett.
    Ez azt feltételezi, hogy Ő igen.

    Én is elmondtam, hogy amit tanult közgazdaságtant, nem biztos, hogy működik egy válságban.
    Nem kevés fundamentális elemzőt hallgattam végig a tőzsdei pályafutásom alatt személyesen. Hadd ne mondjam mindegyik elmélete megdőlt a válság alatt, pedig vezető elemzők a legnagyobb bróker cégeknél.

    Nem degradálom AD tudását közgazdaságilag, nem biztos, hogy a tankönyvben tanultak most működnek. És nem biztos, hogy a paraszti ész és a chartelemzés, nem ér többet jelenleg a több évig tanult közgazdász szakemberek véleményénél.

    ReplyDelete
    Replies
    1. csak azért, hogy lássam mennyire lehet elmenni benne szakmailag és azért, hogy tudjam milyen bázisról indul a vélemény

      azért hozzáteszem,hogy a jövő elemzés, legyen az funda vagy ta, nem feleltethető meg a közgazdaságtannak, mivel jövőelemzés, ezért ott a kockázata a tévedésnek és mint minden tudomány ez is fejlődik

      Delete
  16. S&P 1600fölött újra..
    "sell in may van" ,-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen Hator 1600 fölött 1602-ig vártam csak ha fölötte zár naposon akkor"sell"

      Delete
    2. Nem akarok baljós árnyakat ebbe az örömködő ki törésbe de el képzelhetőnek tartom, hogy a mai rést vissza is tölti.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. ja a sell in may csak egy szállóige nálam, amire mindenki várt rajtam kívül..
      azért mondom, hogy "sell in may van"
      Van itt olvasó, aki tudja miért ,-)
      poénkodunk csak vele

      Delete
    5. EUR/HUF meg 295.8..
      jól van, jól van..

      Delete
    6. Te Toni, Te az a Tóni vagy, akit mackó úr mindig idézget? ,-)

      Delete
    7. nem tudom ki az a mackó ur sajnos , mit idézget azt sem tudom,?

      Delete
    8. nem tudom miröl van szó, fejtsd ki ha lehet

      Delete
    9. okés..
      semmi gond.
      Mit mond azt nem írnám ide, mert valszeg nem rád vonatkozik, csak a név stimmel.
      peace

      Delete
    10. egyáltalán mit idéz ez valami nagy szleng vagy mi a cerka.

      Delete
  17. SP futi szerint talán valami ED OT vanik most (M15). Ez ~ passzolna a többi index (plusz OTP) helyzetével.

    ReplyDelete
  18. fent káromkodást eltávolítottam

    ReplyDelete
  19. SP futi nálam, fordított fej-váll szerint, vagy fülecsésze. Ezért megy egyre nekem.

    http://postimg.org/image/5xqxunw59/

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. egy bejegyzéssel lejjebb akartam írni a válaszom, ezért töröltem..
      oda már beírtam.

      Delete
  20. Itt 1600as tetőzéssel el tudok képzelni egy fokkal magasabb szintű fordított fej-vállat, aminek jobb vállát megépíthetnénk majd..

    http://postimg.org/image/pd8p7dahn/full/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ugyanis 4órás bollinger tetőt érintettünk, és a fordított fej-váll nyakvonalán éppen dojit csinálgatunk..
      meglátjuk ,-)

      Delete
    2. Napos S&P nem tudom mi lehet.
      Egy megaphone talán?

      http://postimg.org/image/xmdl2j6eb/full/

      szélesedő alakzatnak tűnik, az előtt emelkedő trend.
      Mit mond az álmos könyv erre? ,-)

      Delete