Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Wednesday 10 April 2013

nyugdíj

Alapvetően az öngondoskodás híve vagyok, talán azért, mert ahhoz a korosztályhoz tartozok, akik esetében a felosztó-kirovó rendszer már most jól láthatóan nem fog tudni "normális" életszínvonalat biztosítani, talán azért, mert közgazdászként jó előre lehet látni, hogy mi lesz a nyugdíjasokkal 20-30 év múlva. A magyar emberek többsége, de talán a nyugati világ egy jelentős részéről is lehet beszélni nem foglalkozik ezzel a kérdéssel, kevés embernek van ilyen jellegű megtakarítása, még kevesebben növelik azt. Nem értettem egyet a nyugdíjpénzek államosításával, sőt óriási kockázatot látok ebben a helyzetben, amikor pillanatnyi haszonért cserébe több millió leendő nyugdíjast küldünk az éhhalál szélére ... Persze lehet ezzel vitatkozni, hiszen én sem látom előre a jövőt 20-30 évre, de a több lábon állás szerintem ilyen esetben nem egy rossz lépés.

Találtam ezzel kapcsolatban egy cikket, íme: Link

Mindenkinek ajánlom, főleg azoknak, akik még tehetnek az ellen, hogy elkerüljék ezt a csapdát!

5 comments:

  1. Már én sem fogok nyugdíjat kapni,ha egyáltalán megélem,mi lesz a mostani fiatalokkal,majd jó esetben mehetnek 70 évesen nyugdíjba,jó lesz ha már most gondoskodnak a majdani megélhetésükről.Havi minimum 10 ezer forintot erre a célra félretenni és egy jó ker.stratégia a tőzsdén és nem lesz gond.
    Én is ezt teszem már mióta,pedig még van egy jó pár évem addig.

    ReplyDelete
  2. Havi 10 ezer forint félre ,évi 10%-ot ha ki tud hozni, 40 év alatt kb 60 millió,infláció nincs benne.

    ReplyDelete
  3. :o) téged nem is féltelek! De sokakat igen!

    szerintem nem az életkor a legveszélyesebb, azt nagyon fel fogják emelni, nem tehetnek mást, hanem az orvosi ellátás költségei, illetve az ellátás hiánya és annak következménye lesz katasztrofális. Az 50 év feleletiek már most sem kapnak munkát... 65 éves félig rokkant ember semmit sem fog tudni kezdeni magával, tragédiák sorozata lesz az életük.. az állam pedig nem fog tudni gondoskodni róluk, mert az adókat nem lehet az égig emelni, a magánnyugdíj felszámolásával csak eltolták a problémát pillanatnyi előnyökért a következő generáció számára....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem elég ha te vagy én tudjuk mit kell tenni,a gyerekeinket is meg kell tanítani a túlélésre,és tegyen is érte.
      Én is rákényszerítettem kb 10 éve,nem is szólt hozzám vagy 1 hónapig,persze most már örül amennyi most van neki,már a tőzsdei kereskedéssel is el van,főleg ha látja mit hoz egy bejáratott dolog.
      Minél korábban kell kezdeni mert egy kamasszal már nehéz megértetni hogy nem csak a mának élünk,tenni is kell érte.De ezt minimum az általános iskolába kéne megtanítani velük.

      Delete
  4. Hajdanán arról szólt az oktatás, hogy olyan dolgokat tanítottak, ami az élethez kellett (nem az iskolarendszerű oktatásról beszélek kifejezetten), ma mindent tanítanak az iskolában, amire nincs szükség olyan dolgokat pedig nem, amire nagy szükség lenne, csak töménytelen adatot.

    Szerintem kellene alapvető pénzügyi, jogi, számítástechnikai (pl gépírás) ismereteket is tanítani.., de erre az iskola nem képes..

    Igazad van, nekünk kell megtenni! Csak magunkra számíthatunk...

    ReplyDelete