Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Thursday 16 August 2012

Gondolatok

Valami miatt elliott elmélete erős érzelmeket vált ki egyes emberekből. Gondolom ez az érzelmi állapot annak köszönhető, hogy jelentős összegeket vesztettek a tőzsdén, amikor megfelelő felkészültség nélkül az elmélet alapján elemző embereket akarták pozícióval lekövetni, könnyű pénz ígérete sokakat elcsábít, azonban nyereség helyett vastag veszteségeket kellett elkönyvelni. Ennek pedig nyilván az elmélet az oka.

Prechtert lehet szidni, szeretni, becsülni és lenézni. Egy dolgot nem szabad elfelejteni, hogy ő volt az, aki lehetővé tette, hogy Elliott felfedezése ne vesszen el, megmaradjon az utókornak. A történelemben nem ő volt a legjobb felhasználója az elméletnek. Ma felkerült egy link a blogra (link), amiben megütötte  a szemem egy sor "a Dow Jones eshet vagy emelkedhet 1000 ponttal, de egy pontos értékre meghatározott jóslat tiszta gyengeelméjűltségre vall"

Kevesen tudják, hogy ki volt Collins vagy éppen Bolton. 1960-ban Bolton az akkor valóban kibontakozó bull piac csúcsát 1.000 pontban jelölte meg (ezt később 999 pontra módosította). A fentiek alapján a cikk írója gyengeelmélyünek titulálhatta Boltont, csakhogy 1966-ban, 6 év múlva a Dow Jones értéke 1001 pontnál fordult! Collins 1966 januárjában - tehát 1.000 pont környékén, amikor a piac 24 év emelkedés után - azt közölte, hogy az A hullám 770-710 közé viheti le az indexet, majd egy méretes B hullám rally-t követően a c hullám legfeljebb 524-ig mehet. 1975-re jövendölését beigazolta a piac. 

Vezetőként kialakult egy képem az emberekről, ami nagyon sokszor visszaigazolást nyert. A sikeres embereket a vesztesektől nagyon egyszerűen és gyorsan meg lehet különböztetni. A sikeresek azok akik abba fektetnek energiát, hogy valamit jól, vagy még jobban csináljanak, a vesztesek abba fektetnek energiát, hogy másokról bebizonyítsák, hogy valamit rosszul csinálnak. A döntés mindenkinek a kezében van melyik utat választja!

"Every coin has two sides"

49 comments:

  1. üdv

    Semmi érdekes nem történt szvsz. tegnap a piac abba az irányba ment amerre az az oldalazás szabályiból menni szokott tehát északnak nálam most kezd gyanússá válni hiszen a zöm ezt várta írtam is tegnap lesz egy bika trap hogy meddig mehet? a tegnap és már az előtt jelzet alakzatok tetejéig még mindig nem dölt el bika vagy medve. De hamarosan minden kép lesz egy délnek tartó menet DAXot min. 6400-ig, sp 1340-ig el várom. Itt fog majd el dőlni a meccs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAX-ban lehet, hogy most van/lesz csak kész a komplex flat B pontja (ebben az esetben nem nagyon kéne 7050 fölé mennie, de 7080 fölött viszont kizárnám). Eurostoxx viszont (mint korábban is) sokkal átláthatóbban mozog, és abban szerintem a tegnapi nap 3/3 volt...

      Delete
    2. Igen brikka kb. már 2hete te is én is ezt a 7050 körülit várjuk.

      Delete
  2. Dax, van egy elképzelésem, amit nem tettem fel, ez alapján a csúcs környékén vagyunk és nem megy ki a célzónába, ennek ellenére nem zárnám ki, hogy felmegy odáig, mert ha sikerül megtörni az ellenállást egy SC felhúzza odáig.

    Dax napos

    Egy utolsó gondolat, engem nem lepne meg, ha egy felkör után nem nagy esés indulna meg, hanem felfelé elszállna a piac.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A kérdés csak az mennyire szállna el mert én az SP-be esetleg 1440-50 környékét még bele látok ha a DAX le jön 6400-ig akkor még a7000-es szintig se megy el.

      Delete
    2. Bear verzió szerint az emelkedés 78%-át visszaadhatja a piac, ez is benne van. Ha elszáll, akkor új csúcsra mehet az SP, nyilván ehhez idő kell, akár 1-2 hónap is lehet, de erre nem szállnék poziba! Ahhoz nekem bizonyosság set up és signál kell, enélkül csak bukta van.

      Delete
  3. üdv Ber

    Ha még itt vagy az én short belépő trükköm most a köv. persze ez minden nap módosításra kerül DAX esetén a megbízásom ki van adva 1 pak 7050 másik 7060-ra, SP esetén 1420-ra, hati eseten 18300-400 között. Köv. meg fontolásból ha ezeket a szinteket szvsz. be üti a piac valamennyit délnek megy és a dél írány mértékéböl el döntöm tartom vagy zárom. Stopról majd akkor gondoskodom ha lesz pozim.

    ReplyDelete
  4. Óvatosan még a shortokkal!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. én mondjuk megbízással elve nem vadásznék hullámvéget...főleg, ha hosszabb távra tervezném...

      Nekem SP-ben még kb. két loklális csúcs hiányzik. Amúgy 1395 impulzív törésével nyílhatna meg szerintem trendirányú shortolás, addig nem...

      Delete
    2. Ezt értem, ez nálam nagyon rég működik és jó érzéssel tölt el mikor le fordul a piac.

      Delete
    3. ok...értem.

      Én örülök, hogy jól sikerült neked ez a technika. Én csak úgy gondolom, hogy swingelni nem a csúcstól kell...

      Delete
    4. Egy kis kiegészítés persze hozzátartozik utána a szoros stop mert a piac általában vagyis az esetek 90%-ba majd nem vissza tér még a csúcshoz, itt viszont már komoly shortot indítok ha letöri az általam ki dolgozott szignál vonalat.

      Delete
    5. Hallgassatok Kisbandira, csak set up, trigger esetében short!

      Delete
    6. Igazatok van valóba ezek a piacok főleg a DAX nem arra gyúr, hogy essen ezekkel a konszolidációs fázisokkal le tudja az esést, ilyen gyertya formációnál ha lesz is esés esetleg 6850 környékéig.

      Delete
    7. Kiegészíteném Ad hozzászólását, hogy ez a longra is érvényes :)))

      Delete
    8. Én spec longba nem igen gondolkodom inkább akkor várok.

      Delete
  5. SP elsődleges célár nálam 1430,de 1420-1422-nél figyelni,ott ellenállás

    ReplyDelete
  6. Dax nálam 7050-7070 célár min.

    ReplyDelete
  7. Azért elliotti szemszögből lassan kezd össze állni a kép valamilyen szintű eséshez, most meg a saját fejlesztésű tető építés hökentett meg mert ilyen ki simult tető szerkezet még nem láttam amiből esés lett volna.

    ReplyDelete
  8. otp5
    http://kepfeltoltes.hu/120817/OTP5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    hati 15
    http://kepfeltoltes.hu/120817/BUX121215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    ReplyDelete
  9. üdv

    A OTPnél a tetőn ez a brutál kanócos fekete gyertya szvsz. az el következő 1-2 hétben nem 4700-as szinteket tükröz, ti hogy látjátok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegnap este észleltem egy éket az OTPnél 3850 magasságába ma pont az eljáig eset, csak egyet nem értek minden elemző ezzel az árbocszalaggal és a kitörési cél árat hangsúlyozta, de bezzeg a nagy somen eladok ezt egyből észre vették vagy ők egész más alapján kereskednek, szerintetek hogy.

      Delete
    2. Nem hinném hogy a mai nap olyan sokat számítana.
      Többször is írtam, hogy bux kis forgalmú illikvid, nehezem elemezhető valami lett....
      Könnyen lehet az is, hogy az OTP kedden +3%-ban zár és akkor lehet megint vakarózni :-))

      Egyébkét majdnem minden lekötöttek, nyilván az OTP, mint az egyik legnagyobb forgalmú papír triplán kapott. Ráadásul sokan szabi vannak az alapoknál, brókereknél is.


      Delete
    3. Azért a technikai képet át írta árbocszalag helyet lett egy ék amely már korlát az emelkedésbe és inkább lefele mutató alakzat, ha ék akkor egy 5. hullám vagy egy C hullám vége de mivel 5. röl beszélnek itt a blogon én 5-nek veszem, heti szinten hulló csillag gyertya.
      Ha pedig hétfő egy komolyabb kori be indul az amcsiknál nem hinném, hogy emelkedni fog kedden sőt ki esik az ékből és irány 3300.

      Delete
    4. Miről beszélsz? Mert az OTP-ben ilyen nincs!

      Delete
    5. Nézd csak meg jobban ugyan úgy van az ék mint a BUXnál csak egy kicsit szignifikánsabb.

      Delete
    6. Fogalmam sincs mit nézel.

      Delete
    7. oké kár hogy nincs feltöltöm meg mutatnám úgy mint a MOLnál már a kezdetén ki szúrtam rá 1 hétre vette észre az aegonos elemző ism vagy haolvasod a blogot akkor azt is látnod kell, hogy ék találati arányom nagyon magas, nem emlékszem rá, hogy tévedtem volna.

      Delete
    8. Igen a MOL-nál az lehet, (talán)
      De az nem az OTP és nem a BUX.


      Delete
  10. Replies
    1. kisbandi ezzel a 7050-nel nem tudom mit akarsz mondani de sokaknál ez benne volt a pakliba sőt még a 7080 is az egy más kérdés, hogy nem nagyon akartam elhinni hogy el megy odáig. Itt a fő kérdés ha ki viszi a 7080-at hol a megálló, mert az SP ha át megy a 1420 fölötti zónán szerintem benne van az 1440 sőt 50-es szint.

      Delete
    2. Semmi extra,csak örülök minden sikeres trademnek,nem olyan egyszerü a piac,legalább is nekem.föleg,mikor ilyen nyögvenyelösen vánszorog felfele és mindenhonnan a shortot kiáltják,azért a pszihémet edzi rendesen mikor poziban vagyok.Ennyi.

      Delete
  11. Szia Brikka.
    Aranyat te hogy látod?Nekem az aud kezd egyre shortosabbnak tünni,akkor viszont az arany is talán elindulhat délnek.Olaj is érdekes lehet közeljövőben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem vagyok gépközelben még egy ideig. Régebbi ábrám szerint haldva aranyban emlékeim szerint 1631 alatt esélyee egy lefelékör 1580-as szintig majd fel 1650-60-ig. Kritikus szint Ķb 1550... Eu-ról kezdtem el írni, de nem tudtam befejezni, így nincs még kint, de ha ez a hullám nem szedi ki az 1.1887-és alját akkor erőteljes emelkedés is jöhet (ki akarok térni majd vmire wz euval kapcs, nem lövöm még le) .Aussiera hónapok óta nem nézzem utolsó emlékem egy flat/hsz hxanú hetes tf-en, amiből felfelé törne ki új csúcsra.

      Delete
    2. Cimballi új bejegyzése nagyon jó lehet majd. Remélem teló még tudom majd nézni :-)

      Delete
  12. http://komlomedia.wordpress.com/2012/08/16/csendesen-keszulnek-a-penzugyi-osszeomlasra/

    ReplyDelete
  13. Szia Roli!

    Üdv. a blogon!
    Vigyázz a hírekkel, jelenleg nagyon benne van a pakliban egy bear piaci rally, magasra mehetnek a piacok.

    Sajnos az összeomlásra valóban nagy esély van, de ezt elliottal foglalkozva régóta tudjuk, a kérdés, hogy mi fogja a kanócot meggyújtani és mikor.

    ReplyDelete
  14. Szia Ad!
    Sokat szoktam olvasni a blogot de csak ilyen csendes figyelő vagyok.Nem szoktam híreket olvasni csak ez valahogy megfogott és érdekesnek találtam.Én is úgy gondolom hogy mind a magyar piacokban mind a külföldi piacokban van erő még felfele és majd amikor nem számít rá senki,amikor minden jónak tűnik akkor fogják a kanócot meggyújtani.
    Szia és kellemes nyaralást kívánok neked.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erő ,kicsit eltúloztad ,vergődés ,mikor a bika az utolsókat rúgja ,igaz ilyenkor kiszámíthatatlan

      Delete
  15. De gyorsan ki mondjátok a végső ítéletet
    miért?

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://idokjelei.hu/2012/08/jim-roges-szerint-az-amerikai-elnokvalasztas-utan-valik-igazan-kritikussa-a-helyzet/

      Delete
  16. a fő motor:az Egyesült Államokban mindent megtesznek, hogy a világ valahogy még egyben maradjon a választásokig.”azért vagyunk fent
    2008-ban a dax 8000 most 7000 ?
    dj3014000 13300 ?

    ReplyDelete