Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Tuesday 15 May 2012

Dax

Kezdem a napos képpel. Bár az RSI a bear támasz zónájából tört ki felfelé, nem tudom azt mondani, hogy bearish a kép, mert osszcillátor magasabb alj divergencia látható, ráadásul a jobb lába RSI tekintetében az ideális zóna alatt van valamennyivel, de ez nem egzakt érték. Ez a divergencia MACD hist. esetében még jobban kijön, ezért napos ábra alapján inkább semlegesre teszem a képet, bearishhez túlságosan zavar a divergencia és a megjelenés helye, bullishnak pedig korainak érzem még kitenni.

Korábban célértéknek számolt korrekció alja 6.420, napos ábrán, gyakorlatilag ezt a zónát elérte a piac. Elliott elmélete szerint ideális fordulópont. Ha felrakom a rajzra Jeffrey féle trendcsatornát, illetve annak kétszeresét, akkor is ideális fordulós szinten van a piac.

DAX napos chart (Jeffrey féle csatorna értelmezés):


DAX napos chart (RSI divergencia):


DAX napos chart (MACD hist):


Miért értékelem semlegesre a napos ábrát, amikor több egyértelmű bizonyíték van a fordulatra? Azért mert kisebb tf-n nem impulse mozgás indult északnak, de mutatom.

DAX órás chart:


Az órás ábrán látszik, hogy felfelé egy ZZ ment, a korrekciós trendcsatornába benne maradt a piac, ma pedig réssel abból tört le. A felfelé való mozgás korrekciós jegyeket hordoz magában, ami miatt lehet elő kell venni az alsó célzóna elképzelést? Nem feltétlen. Jogos a kérdés, hogy most mire gondolok, hiszen sokak számára a mai mozgás értelmezhetetlen volt, higgyétek el, néha nekem is!

Nézzük még egyszer az ábrát RSI-vel kiegészítve, mit lehet látni? Bullish trendfordulós divergencia, majd bullish konvergencia.

A gondolatom, hogy mivel a mai nap egy ZZ jöhetett lefelé (rés miatt nehéz a pontos megállapítás), felfelé egy ZZ ment, ráadásul a ZZ nagyjából a 78,6%-os Fibo szintnél fordult ismét északnak. Lehet ez egy diagonál?  Mit mond Cimballi a Kerülj Előnybe Elliottal - Építőelemek jegyzetben? Idézem: "az új trend elindulása körüli bizonytalanság és a fordulat utáni hitetlenkedés formája".

A kérdés, hogy ezzel azt akarom mondani, hogy irány a long? Nem, azt akarom csak mondani, hogy létezik olyan magyarázat, ami feloldja az összes problémát és a növekedés irányába mutat, de ahhoz, hogy pozícióba lépjek nekem kell a signal, a trigger.

USA. SP ma elérte Cimballi ideális 4. hullám zónáját 1336-nál, EUR/HUF vonatkozásban még elfér egy gyengülés 295-ig, de ott mintha már elindult volna az erősödés.

Figyelem! Ez a fordulat lehetőségére mutató alternatíva, de nem zárom ki, hogy még bear a piac, vagy hogy valamilyen módon már megtörtént a nagy fordulat! A következő napok mozgása iránymutató lehet.

42 comments:

  1. Szia Ad,

    Inkább ide válaszolok. Szóval nagy kép alapján a forint erősödésre számítok. Érdekességként írtam, hogy a usdhuf-ban egy flat C hulláma jön fel szerintem, míg EURHUF-ban már a [2] hullámban vagyunk.

    DAX [5] hullámmal és az ending diagonallal egy bajom van csak, hogy nem érvényesül a (2) és (4) között a váltakozás, ezért is adok még esélyt arra, hogy egy [C] of y of (iv) hullámot csinálunk majd (akár már tegnap el is kezdhette). Nekem a kritikus szint a 6660, mert nagyon valószínűtlennek tartom, hogy egy LD [1] után az [5] is egy diagonál legyen. Meglátjuk mi lesz.

    Jó kereskedést.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Közben látom, hogy DAX futi felfelé nyitott, ami nekem illik a képbe. A kontextust pedig majd a PA helyre rakja.

      Delete
  2. sziasztok!

    DAX ugrott 40 pontot felfelé...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Ezt várom már mivel elég shortos mindenki tegnap rendesen nyitogattam a longokat DAX certi és hatiba is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gratulálok, jók lesznek!

      Delete
    2. Igen remélem, de ha nem akkor is tartani fogom, mivel ugyan azt láttam már tegnap a DAXnál amit AD fel vázolt az órás keverhet be mivel van egy csökkenő ék aminek az alja 6300-6350-nél van de ha ma át viszi a 6500.öt cél ár 6750 körül van.
      Másik nézd már meg én a hatinál óriási bullis divergenciát látok naposon és 5 óráson is mint RSI és macd esetében is te látsz ilyet vagy más valaki esetleg.

      Delete
    3. igen bullish divergencia, naposon szebben kirajzolódik.

      Delete
    4. Ettől a pluszos nyitástól kicsit megnyugodtam, paráztam a 6250-től mint kiütési ár.

      Delete
    5. Kösz jó lenne ha nem csak ketten látnánk ezt esetleg valaki szakértőbb is meg erősítené, remélem nem csak biztatásként mondtad.

      Delete
  5. ..amcsikban benne van meg a heten 50pont lefele..nem tudom mi mutat itt longot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ez így is van akkor is van egy erős fel-fele kör, mert az SPnél szvsz. 1336-40 környékén valamilyen le fele menő hullámnak vége és 1372-ig el megy ez pont egy be vág a DAX 6700 valamint a hati 18500 körüli cél árral.

      Delete
  6. szia charlie!

    nem írtál tegnap. tényleg van egy jó kis bullish div., meglátjuk hozza é az elvárást.

    ReplyDelete
  7. Üdv!
    Ad: daxban ma én is longot nyitottam, de te most még tényleg tartod a 7600 körüli elkézpelésed? Sztem ebben max a 6700-6750 lehet benne.

    ReplyDelete
  8. Boy szerinted is ennyi volt az emelkedés ettől többet vártam.

    ReplyDelete
  9. nem tudom Twer, de ez így elég gyenge egyenlőre.

    ReplyDelete
  10. otp keptelen a havi pivotja 3670fole visszamaszni..ebbol zako lesz..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ez így lesz akkor a 3héttel ezelőtt írt előre jelzésem igaz az otp-re, hogy meg várom a 3250-es sőt 2900-as be szállót, de remélem előtte lesz még egy fel kör.

      Delete
    2. ha lesz fel kor akkora amire gondolsz akkor mar nem lesz le kor amit irsz:)

      Delete
  11. Sziasztok !


    Én BUX hatiban emelkedésre szavaznék mára. Kíváncsi vagyok, mert az OTP valóban nem fest eddig szépen.

    ReplyDelete
  12. ..dax...csak egy elkepzeles ha az a szabalyos hsz mukodne..
    http://kepfeltoltes.hu/120515/dax_www.kepfeltoltes.hu_.gif
    ..a hsz 1orason..
    http://kepfeltoltes.hu/120515/dax1_www.kepfeltoltes.hu_.gif

    ReplyDelete
  13. sziasztok,

    charlie, ezt nézem én is, ráadásul a ma reggeli csúcstól nekem 1-2-1-2-nek tűnik lefelé.
    6480 körül eldőlhet

    ReplyDelete
  14. Gyülekeznek itt a háromszögek hatinál is csak, hogy melyik hullámba?

    ReplyDelete
  15. hát én zártam 17601-en, nem esik rendesen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Úgy látom a DAXnál a B változat jött össze 6350 ahogy reggel írtam, ha ez alá zár akkor nincs föl fele menet.

      Delete
    2. szerintem ma nem fog alá zárni, de majd meglátjuk

      Delete
    3. Különben nem ki zárt, hogy itt jelölte ki a háromszög e- pontját és most jön a 6700 körüli cél ár.

      Delete
    4. A másik naposon meg nézem ezt a DAX grafikont egy nagy szétterülő alakzat tárul elénk amiben semmi impulzus nincs egyik irányba sem.

      Delete
    5. Szia TWER,

      DAX-ban Nincs szétterülő hsz.

      Charlie szerintem jól azonosította HSZ-t. Bár egy más fajta komplex korrekcióra számítottam, nekem ez is teljesen passzol a nagyobb kép kontextusába: MAJ15_DAX_H4 Ez az impulzus szerintem lehet, egy flat C része, vagy már egy nagyobb lefelé tartó mozgás A esetleg 1-es hulláma.

      Szerintem a mozgás eddig teljes mértékben követi a vezérlőelveket.

      Delete
    6. Ha le fele tartó 1-es akkor is valahol itt vége kell, hogy érjen vagy nem így látod.

      Delete
    7. Inkább egyelőre azon elmélkedem, hogy a háromszög e pontja maga is egy háromszög volt-e, vagy sem. Ha igen, akkor vagy kész lennénk lefelé, vagy megnyúlt (v) hullám jön. Ha nem akkor szerintem egy új alj kellhet még, és talán még [3]/iii/(v) hullámban vagyunk.

      Ami számomra fontosabb, hogy Elliott szerint az esetek nagyon-nagyon nagy többségében háromszög 4/B/X pozícióban jelenik meg, a végső lökéshullám előtt. Azaz, egy 2 hónapja tartó mozgás végéhez érkezünk majd lassan.

      Nekem nagyon illik a képbe.

      Delete
  16. új low, a fordulat értelmezése biztosan törölve

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sajnálom nem tetted ki a febr. 3. előre jelzésem a BUXnál már az ott jelzett cél zónába a piac 16500-800 volt a jelzés.

      Delete
    2. Szerintem használj egy képfeltöltőt. Én a screencast-et használom. 2 gb ingyen. Ez a chartokhoz több mint elég.

      Így lesz egy netes képtárad, amiből bármikor belinkelheted ide is képeket, elképzeléseket.

      Delete
  17. kitettem, de továbbra is bajom van vele, szerintem, így nem lehetséges, de talán valaki majd rájön miben tévedek, nem kizárt, mint látható nem vagyok tévedhetetlen

    ReplyDelete