Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Thursday 26 April 2012

OTP nagy elemzés

Első körben szeretném megválaszolni azt a kérdés, hogy miért gondolom, hogy a felfelé kör nem lehet a februárban indult esésre vonatkozó korrekció c hulláma, illetve miért gondolom, hogy nagyobb eséllyel trendfordulót láttunk. Arról nem akarok beszélni, hogy mi van akkor ha a mostani emelkedés egy nagyobb, hetes tf-n történő -2008-as - esés korrekciós C hullának a része, ami esetleg a 2008 utáni csúcs fölé vihetné az indexet, tudom, létezik ilyen lehetőség, de fundamentálisan nem hiszek a jelenlegi gazdaságpolitika sikerességében. Elnézést ezért, nem akarok politizálni, de alapvetően közgazdász vagyok, ortodox... Na akkor vissza az OTP napos grafikonjához.

OTP napos ábra:



Az OTP esetében a lefelé jövetel egy dupla ZZ lehetett. Indult egy exp. LD formációban, majd erős nehezen számozható C (C=100%A), ezútán  egy X hullám ZZ formációban, majd utána ismét egy ZZ. A korrekcióra vonatkozóan ez az egyszerűbb verzió, nem akarom most bonyolítani. A korrekciós csatornából láthatóan annyira lóg ki felül, amennyire alul, majd X hullám miatt a korrekciós csatorna módosult, ezért rajzoltam még egyet az ábrában, a bankpapír, abból sem tört ki. De mutatok még egy ábrát, figyelendő jelölés pirossal.

OTP napos chart:


Ne felejtsük el, hogy a csatornából való kitörés 3. hullám karakterjegyeit kell hordoznia. Nézzétek a forgalmat, elfogadható, nézzétek a momentum indikátort, nekem az előző letörésnél kevésnek mutatkozik, a mostaninál látványos.

OTP napos chart:


Végezetül ne felejtsük el, hogy ezek nem szabályok, csak vezérlőelvek, ráadásul nem maga Elliott találta fel, hanem Jeffrey Kennedy, ezért is Kennedy csatornának hívjuk. ( a csatornák megrajzolása bonyolult, haladó téma, emlékeztetőül: flat és hsz vonatkozásban is megrajzolhatjuk, csak más az elv, ráadásul kombinációknál is más...)

A véleményem, hogy felfelé 3. hullám törte a csatornát, nem korrekcióban vagyunk, hanem impulse emelkedésben.

Nézzük az órás ábrát. Szerintem nagy eséllyel egy alacsonyabb szintű 5. hullám végét láttuk ma, amiből elindult egy korrekció, amire vonatkozóan a várakozásom egy alacsony retracement. Ma 3 hullámból álló esést láttunk. Várakozásom, hogy a korrekció folytatódik, sajnos ismét négy napos ünnep, ami alatt a szentiment változhat, nem tudom az emberi pszichében bekövetkező változás mennyire fog megjelenni a grafikonon. Órás RSI alapján bull market van, ezt jó fejben tartani, de csak órás alapon!!!
A piac a korrekcióban a berajzolt csatornák felső vonalát érintheti mielőtt új csúcsra menne. Jelenleg csak a bull verzióra vonatkozó elképzelésemet írom le. Az elképzelés valahol 3500 alatt bukik meg, ha előtte nem megy új csúcsra.

OTP órás chart:


Várakozásom, hogy pár nap korrekció következik, ami után újra emelkedésnek indult a papír, jelenlegi számításaim szerint 4.000-4.050 lehet egy elérhető célár. (szerda-csütörtök?)

Innentől kezdve játék, azaz leírok egy elképzelést, de kis tf-n néztem, ezért kezeljétek óvatosan!

Nyitás a 3810-3820-as zónában, (számolt ideális áram 3.816-17 között), majd emelkedés új csúcsra. Mivel kicsi a tf, a új mélypont nem feltétel. Legesélyesebb zóna - a holnapi low függvényében is - 3930-3940-es terület, vagy alatta a 3890-3912 közötti rész. Ezen felül játékba léphet a 3.950 környéke, extrém esetben a 3.980. Várakozásaim szerint a fenti zóna elérését követően esés következik, melynek célára 3.800 környéke lehet. Nem tudom megmondani, hogy eléri e holnap, de szerintem sokakban él az novemberi esés, nem maradnak  pozícióban. Nem lesz érdekes nap, sokkal inkább fog iránytalan kereskedésnek tűnni, hiszen szűk 100-150 forintos sávban fog mozogni a papír, szvsz.



63 comments:

  1. OTP-ben ez egy dupla 3 in 1 bar pattern, ami ezzel a szép nagy gyertyával triggelődött.

    ReplyDelete
    Replies
    1. szia brikka...egy kicsit tobbet errol a patternrol legyszi...kosz..

      Delete
    2. szép, bár én nem látom hol gondolod, a duplát nem értem...
      nekem inkább Lindahl-nak tűnik (lehet mindkettő), ami fordulós jelzés

      Delete
    3. A lényeg hogy egy külső bar legalább 3 bárt elnyel naposon, ha naposon fölézárunk triggelődik a trenderősítő alakzat. Nem tankönyvi a mostani helyzet, de megállhatja a helyét. Amúgy J. Kennedynek van erről egy szösszenete.

      Delete
    4. Én eddig egyszer láttam élesben, az euban, az tankönyvi volt és működött. Az egyérzelműen az volt. Lehet még kéne kérdezni Kennedyt erről :-)

      Delete
  2. ad...kosz az elemzest...akkor ha jol gondolom egy exp.flat korrekciot varsz..most tanacstalan vagyok:)...szep nagy meretes esest varok az amcsiktol amit tutira nem birna ki az otp egy sima 4.hullammal...hmmm....valami buzlik Daniaban...vagy nalam..:)

    ReplyDelete
  3. A csúcs után kell egy méretes esés, szvsz akár 62% is lehet, bírják az amcsik addig? csúcs után indulhat, csúcs 2-3 nap, de itt van a négyesünnep, mi fog történni alatta, passz...

    ReplyDelete
  4. otp mozgása nagyon hasonlít a februári eséshez. a fent leírt verziót nem igazolta a piac lehet egy dZZ a korrekció

    ReplyDelete
  5. hm, nem nagyon akarunk feljebb menni ilyen jó SP-re sem

    ReplyDelete
  6. Elképzelésemet törlöm. (inkább 2-eskének tűnik a mai aljtól eddig fölfele nekem)

    ReplyDelete
  7. elveszett a bejegyzésem...

    nagyon hasonlít a motgás a februári esésre, ez alapján dZZ lehet a megoldás. Lacika elképzelésére írtam, hogy nem lehet, jó, mert A hullám 3 hullámból állt, b-nek is háromból kell állnia és a kiindulási pontja közelébe kell érnie. most eg hsz futhat b poziban, a dzz második ZZ-jáben, ha lefordulás lesz, akkor jövő héten réssel mehetünk felfelé, majd esés, meglátjuk.. ad

    ReplyDelete
  8. egyenlőre követi ebből thrust lesz, de bizonytalan vagyok, érdemes megerősítést keresni, pl zlr, horog, a többség gondolom felfelé várja majd

    ReplyDelete
  9. 13:57 3796, ha thrust lesz lefelé, akkor most kell hamarosan indulnia célár valahol 3760 alatt, minimum, a teljes lefelé menet elérheti a 3720 is (esetleg erősebb C esetében még lejjebb)

    ReplyDelete
  10. no, hamarosan meglátjuk. Ha így lesz, akkor a 14:30-as makrók indíthatják el

    ReplyDelete
  11. BUX hati szépen beszűkült 60 percesen. Ha csak a 60 percest nézném, simán felfelét mondanék leendő kitörési iránynak (hogy 5. hullám meglegyen).

    ReplyDelete
  12. kellene egy 80-ra szúrás, visszateszt 85-re, majd irány dél

    ReplyDelete
  13. na, jó kis ellentétes most a véleményünk (én pozi nélkül amúgy)

    ReplyDelete
  14. el tudnék képzelni egy felszúrást 18.850-ig, hogy azzal egy 5/1-et kiépítsünk, hamarosan kiderül

    ReplyDelete
  15. ez még nem a thrust volt, hanem talán d, vagy b-ben van hsz, felfelé mehet akkor..

    ReplyDelete
  16. 14:30? kész lehet a szerkezet

    ReplyDelete
  17. horog 10'-en

    és fent a csúcson percesen megvolt a 3 in 1 pattern eladási jelzés

    ReplyDelete
  18. még sok a vevő, pedig 3740-ig szvsz le kellene jönnie

    ReplyDelete
  19. nA Majd most kap lendületet 70-et átszakítva

    ReplyDelete
  20. OTP-ben mintha kis 5-ös lenne kis tf-en. 0=3.805, 1=3.786, 2=3.800, 3=3.766, 4=most csináljuk.

    ReplyDelete
  21. kár ezt a piacot nézni kis tf-n... lehet egy ed-t csinálunk lefelé?

    ReplyDelete
  22. szerintem amcsik nyitasa utan nem sokkal eles fordulat mindenben...legalabbis devizak ezt sugalljak...

    ReplyDelete
  23. Sziasztok!Hova várjátok a korrekció alját?

    Zsuzsi

    ReplyDelete
  24. igen, OTP-ben pici tf-en ED lehet (a fentebb bepötyögött számokkal)

    ReplyDelete
  25. Szia Zsuzsi !

    Nálam BUX hatiban 18.680 egy célár - de ezen tippem alapján ne kereskedj inkább.

    ReplyDelete
  26. Szia Zsuzsi!

    üdv a blogon!

    Esélyes lehet a 3700-3740-es zóna, ha nem tör ki 3800 fölé. De szerintem ezt nem érdemes lekereskedni...

    ReplyDelete
  27. Jövőhéten vagy azutáni héten nem fogja betölteni 3550es rést szerintetek?
    Zsuzsi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üdv

      Én egyet tudok, hogy ilyen semmilyen korrekcióval délnek az esélye nő a rés be töltésének, ha nem megy mélyebbre le mondjuk 3600-50 körüli ig az emelkedés 4000 környékén ki fullad mert nem lesz új be szálló, hiszen közel 20% emelkedett 2 nap alatt, másik eddigi lefele hullám nekem nem mond semmit, de AD ezt jobban tudja ez se nem 2, se nem b, se nem c.

      TWER

      Delete
    2. Hozzáteszem a hullámokat általában 4-5 charton nézem. Ezért nekem ilyen tf. en inkább A-B-C a szerkezet még mindig.

      TWER

      Delete
  28. BUX hatiban röviden közben megkezdtük a 18.593-18.799 emelkedés lefele korrekcióját.

    ReplyDelete
  29. meg is van nyitas utan a lefele pofozkodas...

    ReplyDelete
  30. amúgy pont azt számolom, hogy a mai nap kábé egy finom ereszkedéssel majd a 18.593-18.799 emelkedés teljes korrekcióját csinálhatjuk majd meg 17 óráig (most jön amúgy a 2/b fázis kis tf-en fel 18.750 környékéig), majd a 4 nap után simán tudnánk réssel felfele ugrani lereagálva USA-t (feltételezve, hogy az 18.593-18.799 emelkedés tényleg számozható 1. hullámként)

    ReplyDelete
  31. üdv,

    ha napos charton az idei csúcstól lefele X jött, akkor a kontextusba illene ez a KICK OFF?! (ha az volt...)
    ...akkor az idei alj alá nem megyünk egy ideig...
    (...egy fáradt elmélkedés...) :-)


    csabesz

    ReplyDelete
  32. kis tf-es elépzelésem törölve !

    ReplyDelete
  33. ill. mostani alj alá...(17200)

    ReplyDelete
  34. na, nagyon kíváncsi vagyok, elvileg BUX hatiban emelkednie kellene mostantól (kori késznek tekinthető)

    ReplyDelete
  35. Lacika ha zárásra az SP nem megy fel 1400 fölé vagy 1396 alá zár ott nagy zakó lesz a jövő hét elején, akkor mi mitől rakétáznánk szerdán, ja egy összegbe vissza perkáljuk addig az állam adósságot.

    kappa

    ReplyDelete
  36. Sziasztok!

    Ad! légyszíves Te is nézd meg lehetséges-e!
    Hétfőn raktam fel otp-re egy 5. hullám verziót ami buxban és hatiban is bejött!!!
    Persze otp lehet WXY, de egy csonka 5. hullám talán még beleférne!?
    Szóval, azért nem lesz ez mindegy, mert nehogy később elcsússzunk a számozással akár már szerdán!!!
    Lehet nem jó a csonka 5. hullám, de nem árt vele számolni szvsz!!!

    http://www.kepfeltoltes.hu/view/120427/OTP5_0427._www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    http://www.kepfeltoltes.hu/view/120427/BUX12125_0427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Naitssz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naitssz, de, teljesen reális. Megvan benne tisztán az öt alhullám a csonkán belül és az index alátámasztja.
      Mindazonáltal, amikor Jeffrey Kennedy-t tanították az EWP-re, akkor arra kérték, hogy Elliott-os karrierje első három évében semmiképp se számozzon csonka hullámot. Nagyon könnyű vele mellényúlni. Így utólag visszanézve persze lehet, bevállalható, de élőben ne erőltesd.

      Delete
    2. A "főnők" előttem szólt:o)

      Néztem a hatiban ezt a verziót, de én nem kezelném elsődlegesen, majd megírom miért gondolom szerdára.

      Delete
  37. Ha most 18.800 felett zárunk, szerda reggel nagy rés föl.

    ReplyDelete
  38. sziasztok,

    bux nekem időben hosszú lenne 4-nek, sztem már 5-ben lehetünk, ami ha ED, akkor ED3-nál is lehetnénk.
    szerintetek?

    ReplyDelete
  39. Nálam így néz ki az eheti nagy emelkedés BUX hatiban : 0=17.780, 1=17.989, 2=17.880, 3=18.947, 4=18.593, 5=ebben vagyunk most. Ötödik hullámon belül szerintem az 5/3 alhullámban vagyunk, szerintem az ötödik hullám nem ED (eddig legalábbis nem tűnik nekem annak).

    ReplyDelete
  40. lacika...3-4szer hosszabb negyedik mint masodik az nem ok....nekem ugy tunik hogy az 5 megvolt...

    ReplyDelete
  41. üdv

    Ahogy elnézem a BUX tikre teljesítette a febr. 4. előre jelzésem ott a fordulatot 17200-ra vártam. További folytatást már éves prognózisra bontottam, ha AD ki teszi a blogra látható lesz az előre jelzés lényegében a tavaly febr. ki tett előre jelzésen semmit nem változtattam csupán annyi hogy a piac lassabban teljesíti, nem kell siettetni a verziókat, ki írta ezt eggyel lassúbb cenáriót kell alkalmazni.

    TWER

    ReplyDelete
  42. Replies
    1. Szia Charlie ! Igen, ez is reális kép. A jó hír, hogy akár a Te akár az én verzióm valósul meg, hasonló utat jár be az árfolyam, hasonló módon lehet vele keresni elvileg.

      Delete
    2. Nem tudom, hogy ez jó megoldás vagy sem, egy kicsit belekötök:o)

      Ha valami túlságosan egyértelmű, akkor felmerül bennem, hogy valami nem jó.
      Ha A LD - ugye jól értem?- akkor B miért megy A csúcsa fölé, ZZ vagy Flat a korrekció? Ha ZZ, akkor B-nek nincs helye ott, ha flat, akkor nem megy 78,6%-ig a retrace, azaz nagy C. Ha a jelölés szerint hsz van b-ben, akkor vagy nincs kész a szerkezet, vagy rossz a jelölés, vagy valami nem stimmel, hsz 3. hulláma általában komplex, itt elég kurtának látszik.

      Szerintem B nem megy olyan magasra, a belső szerkezettől eltekintve - nem foglalkoztam vele - azért jó lehet az elképzelés, csak nem megy ki új csúcsra, vagy nem jut el a korábbi csúcs közelébe.

      Bocsánat nem kioktatni akarok, csak felhívni a figyelmet a tanultakra, ne vegyétek bántásnak!

      Delete
  43. IC!


    Pár napja írtad a 6.400-as OTP céláradat, akkor kicsit hitetlenkedve fogadtam, de most nekem kb. 6.600 jött ki,egyenlőre nem számoltam mélyebben, de hasonló az eredmény, érdekelne a gondolkodásod, akár csak pm-ben a drian875@gmail.com-ra. Ha gondolod...

    köszi!

    ad

    ReplyDelete