Hírek/News

Economic Calendar >> Add to your site

Saturday 4 February 2012

Bux - várakozás a 7. héttől II. rész

Napos ábrán a piac még mindig célzónában van. RSI vonatkozású észrevétel, hogy "sajnos' ismét keresztezte egymást a két görbe. Ugyanakkor vegyük észre, hogy folyamatosan divergál a piac. 

Bux napos ábra:


Mutatok egy másik divergenciát is, az MACD hist grafgikonján. Bearish trendfordulós jelzés. Szépen látszik a grafikonon, hogy a 3. hullám teteje óta, a 4. mélypontról tartó emelkedésben divergencia van. 


Amit nekem a napos ábra mutat, hogy záró alakzatnak ott van egy ED, hú mióta is írom, hogy nagyon jó lenne, amióta elindult az emelkedés, pár ezer ponttal lejjebbről... Nagy eséllyel az ábrán bizony egy ED kezd kibontakozni. Ezen az ábrán inkább azt látom, hogy nincs még kész. Lehet még egy le-fel kör hiányzik ahhoz, hogy teljesen kész legyen. Berajzolom.

Bux napos ábra, divergencia és ED:


A számozásban elbizonytalanít, hogy nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy nem volt e esetleg meg a tető, amit ezen az ábrán, ezen a tf-n nem lehet megállapítani.

10 comments:

  1. Szia AD,

    Itt folytassuk szerintem.

    Divergencia a dow teória szerint lényegében a trend megerősítésnek a hiányát jelzi: DJIA-nak és a transportsnak (régen railsnek) együtt kell új csúcsot/aljat csinálniuk.
    http://4.bp.blogspot.com/-z8Wg63stZJs/TyxVDv_PSUI/AAAAAAAALWY/PX8syJcwrkw/s1600/dow+theroy.png
    nagyon jól látszik a képen, hogy mi történhet ha nincs megerősítés, jelen esetben, ha nem együtt csinálják meg az új csúcsot.

    A Dow teória alapszabálya, hogy a két indexnek együtt kell mozognia ahhoz, hogy a trend megerősítést nyerjen. De ez csak az egyik szabály, bár kétségtelenül jelentős.

    Amúgy dow-theória szerint is bear marketben vagyunk, abban is a 3. szakasz első felében (secondary recovery). Hozzáteszem, hogy a második fele ezen elmélet szerint nem feltétlenül jelent gyors esést. Az inkább a másodikra, a pánik szakaszra jellemző.

    Szerintem ez is érdekes elmélet, bár kétségkívül nehéz értelmezni és főleg alkalmazni. De azt tudjuk, hogy Elliott munkásságához nagyban hozzájárult Charles Dow.

    ReplyDelete
  2. Köszi! ..és összeáll a kép, mert:

    Elliotti értelemben 4-5. hullám között alakul ki trendfordulót jelző divergencia, azaz nem megy új csúcsra az indikátor, miközben a piac igen.

    Amikor az ár és az indikátor is hasonlóan mozog az a további irányt erősíti meg. Lásd pl harmadik hullám.

    Slingshot pedig 4. hullámban jön elő...

    Elliott elméletének a nagyszerűsége abból áll, hogy az összes TA - bármilyen iskola is - beleilleszthető és egészet alkot.

    ReplyDelete
  3. Meglátjuk mi lesz. Közben Cimbali is írt, az SPX 2011. nyári csúcs kiszedéséről írt. Holnap jön a magyarázat is.

    Egyre több az alternatíva fogalmazódik meg. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. én meg már fogalmazni sem tudok rendesen :)

      éjjel én is nekiülök.

      Delete
  4. ugy latom bebullozodik cimballi...

    ReplyDelete
  5. üdv AD

    Ezt az ED már észleletem a múlt héten írtam is itt a blogba, az én rajzom alapján ben volt a csúcs. Azért észlelem előbb mert más kép rajzolom a vonalakat ábra megy e-mailbe.

    TWER

    ReplyDelete
  6. Az órás ábrát nem tettem fel, végiggondolva nem volt "olyan nagy" hiba a gondolkozásban

    ReplyDelete
    Replies
    1. erre majd biztos kapok hideget-meleget :o)

      Delete
  7. Szia ad....csinalsz kis tft otp bux?

    ReplyDelete
    Replies
    1. buxot megrajzoltam, de még nincs meg hozzá a szöveg, lehet kirakom a munkapéldányt...

      Delete